Drumul matasii prin Maroc cu autorulota

Multumesc doamnei Cristina Radulescu si domnului Mihul Adrian

Din Brasov pana la Malaga sunt aproximativ 3800km si dupa un drum obositor este indicat sa faci o pauza chiar direct pe plaja, unde este permisa campararea.  Familia domnului Mihul prefera sa faca o pauza de 2 sau 3 zile inainte de trecerea cu feribotul catre  Tanger

Formalitatile vamale dureaza aproximativ 1 ora daca este prima data cand se intra cu autovehicolul respectiv in Maroc.

Primesti un permis valabil 6 luni.

Daca ai mai fost anterior in Marco cu acelasi autovehicol, se reduce mult perioada de intocmire a formalitatilor vamale.

Primesti un cartonaș reprezentând documentul de import al autorulotei, cartonaș ce trebuie păstrat pentru a fi arătat poliției în cazul unui control și restituit vameșilor la întoarcere.

Nu ai voie sau e bine sa ascunzi drone, statii de emisie receptie sau alta aparatura de genul acesta caci se confisca.

Deasemenea poti fi intrebat de actele de provenienta ale bicicletelor.

Noi aveam biciclete electrice Bosch de o valoare destul de ridicata dar am avut asupra noastra actele de provenienta.

Unii turisti nu sunt controlati, altii sunt atent controlati, depinde de noroc

E bine sa se cumpere cartele telefonice cu pachet de date incluse din Maroc din vama de la intrare, preturile sunt similare ca in restul tarii. Nu uita sa inchizi datele celulare de la telefonul mobil inainte de a schimba cartele telefonica, preturile la traficul de date este foarte mare in zona Ex europeana cu cartele din Romania.

Deasemenea au si case de schimb valutar in vama la curs normal.

La statiile de alimentare poti plati cu cardul sau in moneda lor locala dirhami ( nu se accepta plata in alte valute)

Autostrazile costa cam un sfert din cele din Franta si au acelasi principiu de de taxare.  Autostrazile sunt perfecte, dar drumurile nationale nu chiar si trebuie sa fi atent ca mergi pe un asfalt perfect cu 100km/h si deodata se termina asfaltul pe 100m si apoi apar din nou

Drumurile nationale, ca oriunde in lume, sunt mult mai frumoase decat autostrazile, cu peisaje de basm si atmosfera marocana dar pentru toti autorulotistii autostrazile sunt o alegere mai buna.

Doamna  Cristina Radulescu fiind în Spania de aproximativ o lună, s-a gândit că ar fi păcat să nu viziteze și Marocul.

Așa că undeva la jumătatea lunii ianuarie 2019, au achiziționat bilelete pentru ferryboat și au trecut în Maroc.

Rută: Algeciras, Spania – Targer Med Maroc

Durata calatoriei: aproximativ 100 min cu companie AML avand un pret de 220€ dus-intors cu data de întoarcere open

Chiar dacă ne place off campingul, de data asta am ales să stăm în campinguri ca să nu avem bătăi de cap cu alimentarea cu apă sau cu deversarea apelor gri și negre.

În plus, prețul unei nopți în camping este destul de mic, undeva la 8 – 12 € la care se mai adauga 3 € pentru curent electric.

Cele mai multe campinguri în care am stat erau renovate, dar chiar și cele care nu fuseseră renovate erau curate.

Multe dintre ele au un mic magazin, destul de bine aprovizionat cu apă, sucuri, detergenți și minunata lor pâine.

Unele campinguri pun la dispoziția clienților și un restaurant.

Ni s-a întâmplat să ajungem târziu și să dorim să mâncăm în camping, dar cum nu exista restaurant ne-a gătit soția proprietarului.

În alt camping au rugat pe cineva din sat să ne prepare delicioasa tajine.

Am schimbat Euro în Dirhami imediat după ce am ieșit din vamă, iar când am mai avut nevoie, am scos bani de pe cardul Revolut. Nu am văzut localități fără bancă și farmacie.

Am cumpărat o cartelă Inwi pentru telefonul mobil cu minute și date de la același birou la care am schimbat Euro în Dirhami.

Însă dacă nu aveți nevoie urgentă de internet, este mai avantajos să cumpărați cartela de la un magazin specializat Inwi sau Telecom.

Cum am ajuns și în zone în care Inwi nu avea acoperire, am cumpărat cu ajutorul celor din camping și o cartelă Maroc Telecom.

Referitor la siguranță, pot să spun că nu ne-a fost teamă în niciun moment. Marocanii sunt prietenoși și dornici să te ajute.

Eu și fetița mea ne-am îmbrăcat normal (pantaloni scurți, sandale, maiouri), nu s-a uitat nimeni ciudat la noi și nu ne-au adresat cuvinte urâte. Ba chiar am stat la plajă în costum de baie din 2 piese, iar femeile ne zâmbeau și se mirau că intrăm în ocean în luna ianuarie.

Evident că atunci când am vizitat muzee sau moscheea din Casablanca, ne-am îmbrăcat cât mai decent, din respect pentru tradiții.

Nu am avut probleme nici cu hoții. Am mers în medina…nu cred că există zonă mai aglomerată ca asta și nu am fost mai atentă la buzunare decât aș fi în Bucur Obor.

Am lăsat autorulota câteva ore în parcări publice aglomerate și nu a fost nicio problemă.

Trebuie însă reținut că poliția este peste tot, cu armele la vedere.

La intrarea și ieșirea din oraș există filtru de poliție, iar banda de circulație este îngustată în așa fel încât ești obligat să încetinești.

Turiștii străini încetineau, marocanii opreau până li se făcea semn să treacă.

Se vedea foarte clar că le era teamă de oamenii legii.

De altfel, asta ne-a spus și un profesor marocan cu care ne-am împrietenit.

Autoritățile marocane sunt conștiente de importanța turismului pentru țara lor, așa că au luat măsuri pentru ca turiștii să se simtă în siguranță.

Am vizitat Rabatul și Casablanca, apoi am ajuns la concluzia că vrem să cunoaștem Marocul rural.

Și ne-a plăcut enorm.

Am renunțat la autostradă și gps și ne-am aventurat pe șosele înguste care șerpuiau pe malul oceanului și printre munți.

Am stat în campinguri care aveau doar o vedere spectaculoasă la mare sau care aveau ieșire la plaje superbe ori care erau în zone montane.

Prețurile sunt mici, au o mare varietate de fructe și legume.

Există și magazine Carrefour, dar și supermarketul local Marjane.

Și acum câteva ponturi:

– dacă vă place să beți seara un pahar de vin sau o bere, faceți-vă provizii din Spania. Alcoolul nu se găsește peste tot, sunt doar câteva magazine pe care le-am găsit pe aplicația IOverlander;

– vizitați neapărat orașul Ouarzazate și Muzeul Filmului, Chefchaouen, frumosul oraș albastru, Moscheea Hasan al II-lea din Casablaca și aventurați-vă pe Gorges de Dades.

Pentru noi a fost o călătorie foarte interesantă și abia așteptăm să revenim în Maroc pentru că sunt încă multe zone pe care dorim să le explorăm. Dacă doriți să petreceți iarna într-o zonă caldă, Marocul asta o alegere excelentă.