Cu sau fara cabina de dus in rulota?

Nota introductiva

969

Daca esti genul care ai nevoie de “drujba” cand campezi cu rulota, te rog sa nu te inscrii in grupul Vacanta cu rulota autorulota IN – OFF CAMPING Romania – Europa – un grup creat pentru campare “fara urme


Orice inceput este greu, a fost greu si pentru mine, deoarece informatiile disponibile cand am achizitionat prima rulota erau insuficiente pe internet.

In ultimii 10 ani lucrurile au evoluat dar inca sunt o multime de detalii care nu sunt prezentate intr-un mod simplu, astfel incat viitorul posesor sa poata alege in cunostinta de cauza.

Ca de obicei va prezint concluzia la inceput, pentru a salava timpul pretios in cazul in care nu aveti timpul necesar sa parcurgeti toate explicatiile

  • aceasi marca de rulota, avand aceleasi dimensiuni exterioare, poate sa aiba 3 preturi, atentie la ceea ce cumperi versus pretul de achizitie
  • cea mai scumpa – varianta cu spatiu comun pentru wc si dus in partea din fata sau spate, pretul fiind maxim datorita echiparii cu perdea dus, dus, alimentare cu apa, scurgere.  
  • varianta mai ieftina, acelasi spatiu alocat dar rulota este echipata DOAR CU WC, scade pretul datorita lipsei detaliilor de mai sus 
  • varianta cea mai ieftina, spatiul alocat wc-ului pe partea laterala a rulotei, unde nu ai dus si nici nu poti sa adaptezi o varianta, acolo te poti spala doar pe picioare. 

Pentru prezentare am utilizat programul Planner 5D.

Daca sunteti interesati va pot oferi modelele 3D realizate, varianta demo are limitari in optiuni si in prezentare (doaar optiunea platita ofera calitate HD la fotografii si iti permite sa utilizezi toate accesoriile predefinite).

Simularea a fost facuta pe o rulota din clasa mica spre medie, avand dimensiunile exterioare – latime 2.2 metri, lungime 4.7 metri si inaltime 2.3 metri. 

Puteti sa navigati in interiorul rulotei si de ce nu … sa va configurati propriul RV cu acest program. 


Rulote englezesti – consider ca ai plecat impreuna baia din apartament cu tine in vacanta.

Sunt pionieri si campioni la suprafetele generoase ale zonei dedicate baii, incluzand cabina de dus separata, chiuveta separata si wc separat.

Se adreseaza preponderent pentru off camping, deoarece daca mergi numai in camping, vei utiliza dusurile din infrastructura campingului.

englezesti

Rulotele nu sunt construite pentru romani, noi suntem o piata noua in aceasta piata europena, exista studii de piata privind “ce isi doresc clientii” dar totusi din rapoartele privind vanzarile se observa ca cererea pentru rulotele Europene este mai mare, in ciuda faptului ca “sunt mai putin dotate pentru off camping“.

Off campingul in Europa in curand va aparea in manualul de istorie, majoritatea tarilor interzic aceste mod de turism.


Rulote europenevarianta 1 – spatiu comun cabina de dus si wc localizat in spatele rulotei, pentru efectuarea dusului se inchid usile de sticla mobile – TOP recomandat

 


Rulote europenevarianta 2 – spatiu comun cabina de dus si wc, localizat in spatele sau in fata rulotei, pentru efectuarea dusului se trage perdeaua tip cilindru.

Atentie la neatentie —- daca rulota are spatiul localizat in FATA, in zona in care tavanul coboara catre protapul rulotei, atunci CILINDRUL are DIAMETRU mai mic, senzatia de disconfort este maxima cand faceti dus deoarece perdeaua se lipeste de dumneavoastra.

Daca spatiul comun (wc si dus) este localizat in SPATE, atunci tavanul este drept si forma sinei din tavan devine ovala, oferind un spatiu mai mare in interiorul perdelei.

fata 2


fata 3


Rulote europene – varianta 3 – atentie la ce cumparati !!! spatiul comun este identic ca pozitionare ca si la varianta 2 dar LIPSESTE dusul, perdeaua de dus, cadita de dus si scurgerea (chiar daca are pret mai mic …)

fara baie


Rulote europene – varianta 4 – cu spatiul „teoretic” localizat in mijlocul rulotei, cu pozitionarea pe lateral, chiar daca au pretul mai mic NU LE RECOMAND.

Va rog sa priviti imaginile de mai jos si dumneavoastra veti decide …. daca recomandarea este potrivita sau nu.

In aceste tipuri de bai NU POTI decat sa te speli pe picoare !!! in cadita. Acest tip de rulota, cu baia pe lateral se adreseaza persoanelor care merg preponderent in camping si utilizeaza facilitatile lor. 

mijloc 1

Daca aveai nelamuriri din ce cauza aceste rulote au boiler electric alimentat la 220V, cu 5 litri capacitate, acum ai gasit raspusul – pentru ca nu poti sa utilizezi dusul.

mijloc 2

mijloc 3


Exista o lupta de idei intre achizitia unei rulote din Anglia sau din Europa, fara un rezultat concludent.

Totusi, la cele din Anglia in afara de pozitia usii de access pe partea opusa fata de rulotele continentale, mai sunt o multime de detalii de luat in analiza.

Subliniez ca in Constanta de multe ori umiditatea este mai mare decat in centrul Angliei si a faptului ca am cumparat 1 rulota acum 6 ani din Olanda la care nu se inchideau usile in interior foarte bine – dupa ce a stat in Romania 3 luni, rulota “s-a uscat”. Importanta este locatia din Anglia de unde cumparati rulota si nu poate fi generalizata informatia “TOATE rulotele din Anglia”

Rulotele mai vechi din Anglia au grad de izolare 2, in timp ce surorile lor din Europa erau prevazute cu grad 3. De aici apare si “senzatia”ca rulotele din Anglia sunt mai “usoare”. Rulotele moderne sunt toate gradul 3 de izolare.

Rulotele sunt clasificate din punct de vedere al eficientii in 3 categorii, denumite generit Grade. Avem modelele foarte vechi gradul I, modele chiar pana in anul 2008 (mai ales modelele englezesti) gradul II si cele moderne gradul III.

  • Eficiența termică gradul II – Măsurarea cerinței de putere necesară pentru menținerea temperaturii interne la +20 grade timp de două ore cu o temperatură exterioară de 0 grade Celsius.
  • Eficiența termică gradul III – Măsurarea cerinței de putere necesară pentru menținerea temperaturii interne la +20 grade timp de două ore cu o temperatură exterioară de -15 grade Celsius.
  • Necesarul de gaz se calculeaza prin împartirea consumului de energie la multiplul dintre area zonei interne si diferenta de temperatura.

Constructia sasiului, element de baza. Am gasit pe internet 2 mari producatori de sasiuri de rulota – AL-KO si BPW. Producatorii europeni si producatorii din Anglia utilizeaza cu precadere sasiurile AL-KO. Ca un sfat, producatorul AL-KO recomanda spalarea sasiului si a componentelor sale anual pentru a evita depozitele de sare si mizerie in special dupa o iarna mai grea.

Greutatea rulotei. Atentie la neatentie, MMA a unei rulote si sarcina utila de incarcare sunt 2 lucruri DIFERITE. Personal voi achizitiona o rulota cu sarcina utila cea mai mare, deoarece la plecarea in concediu, apar o multime de bagaje. Am vazut ca ruletele europene au sarcina utila in general mai mare.

Materialul de constructie utilizat in exterior – Nu sunt inginer auto si nu pot sa ofer decat un rezumat al informatiilor gasite pe internet privind faptul ca rulotele cu coaja din ABS au probleme mari privind fisurarea ABS-ului ( mai ales ca la rulotele vechi englezesti nu au amortizoare). Reparatia nu este complicata, in schimb daca nu identifici in timp util fisura atunci surpriza cu infiltratia apei va fi maxima. Majoritatea rulotelor vechi din Anglia utilizeaza aceasta tehnologie.


Suportul de bicilete – Sunt putine rulote vechi din Anglia cu suport de biciclete montat pe partea din spatele ei, relatia cu runda 8 “material slab” poate fi o explicatie.


Echiparea rulotelor englezesti versus europene – Din punctul meu de vedere este o poveste de adormit copii faptul ca cele englezesti au mai multe dotari. Trebuie sa intelegi ca totul costa, echiparea din start sau ulterioara cu accesorii inseamna cost de achizitie initial mare sau costuri suplimentare ulterioare. Cand discutam de 12V si off camping, ponderea rulotelor englezesti echipate pentru off camping este covarsitor mai mare fata de cele Europene. Diferenta pleaca de la faptul ca Europenii merg in general in camping, off camping -ul este interzis in majoritatea tarilor din Europa.


Forma aerodinamica – Forma aerodinamica este mai avantajoasa la rulotele din Anglia dar limiteaza utilizarea parasolarelor, teraselor in caseta gen Thule Omnistore deoarece partea dreapta necesara instalarii corecte a terasei este redusa, restul fiind inclinata catre partea din fata a rulotei. Nu poti sa ai baia in fata rulotei daca vrei sa ai forma aerodinamica.


Protapul scurt versus lung – rulotele englezesti au protapul scurt, conduce la o efect aerodinamic crescut, distanta intre masina si rulota fiind mica, se reduce curentul turbional, in schimb nu mai ai loc unde sa montezi suportul de biciclete pe protap. La cele Europene, lungimea protapului permite montajul unui suport de biciclete dar cu efect invers asupra curentului turbional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *