Rulotistii investitori milioane Euro


Dorinta de a avea „jucaria” potrivita pentru viitoarea vacanta este puternica deoarece o consider ca fiind o terapie anti-stress prezenta în mijlocul naturii, în zone cu un cadru natural pitoresc si cât mai putin poluat.

Acest mod de a petrece timpul liber se dezvolta datorita „saturarii” de modernitate, de orasele poluate si de „meltenii si bizonii” de prin hotelurile ieftine. 

Turismul cu aceste jucarii va devini un coridor important ce va face legatura între frumusetile naturale ale Romaniei si restul Europei (din pacate frumusetea se termina la capatul autostrazii…).

Sa revenim la subiectul principal  -cauti in Romania jucaria si descoperi ca oferta este uneori prea slaba sau nu iti satisface nevoile si iti indrepti cautarea catre pietele mature in acest domeniu, adica UK, Olanda si Germania. 

Sunt adeptul echilibrului in analiza, asa incat am ales OLANDA ca fiind situata la mijlocul distantei intre UK si Germania pentru a putea sa iti demonstrez faptul ca TU si restul posesorilor de rulote si autorulote din Romania sunteti cei care finantati functionarea economiilor puternice din Europa.


Sa analizam perioada ultimilor 20 de ani de zile

Poate am gresit in estimari, in plus sau in minus, insa ordinul de marime si inclinarea balantei cu raport de 4 la 1 ramane acelasi.

Comparativ cu constructia unei case de vacanta, in care se utilizeaza preponderent materiale fabricate in Romania, la fabricarea rulotelor si autorulotelor nici nu poate fi vorba de asa ceva.

Am mentionat ca exista ceva incercari in Romania, dar ponderea lor este infima.  


Incep cu concluziile triste dar adevarate dupa 20 de ani deoarece stiu ca nu aveti rabdare sa cititi tot articolul pana la capat (repet sunt doar estimarile subsemnatului)

  • estimez ca s-au investit aproximativ 400 milioane de Euro in economia vecinilor bogati din vest prin achizitii de rulote, autorulote si accesorii 
  • estimez ca s-au investit in turismul din Romania aproximativ 81 milioane Euro
  • raportul este de 4 la 1 … si va CRESTE deoarece parcul jucariilor de vacanta se mareste constant

Ce putem face sa inclinam balanta catre Romania

  • sa fii echilibrat in decizia de a petrece timpul in CAMPING si in OFF CAMPING, nu doar faptul ca este mai ieftin in OFF CAMPING trebuie sa cantareasca in decizie
  • petrecerea timpului in camping inseamna locuri de munca pe plan local, inseamna sustinerea economiei Romaniei
  • petrecerea in off camping – inseamna iar sa pompezi bani in economia vecinilor deoarece consumabilele biodegradabile, panourile solare, bateriile (majoritatea) sunt fabricate … tot la vecini
  • proprietarii campingurile sa invete ca delimitarea cu un gard a zonei de campare nu inseamna CAMPING
  • o structura numita camping trebuie sa ofere conditii bune si sa se inteleaga foarte clar ca merg in camping si platesc pentru SERVICII nu doar sa respir aerul de dincolo de gard
  • serviciile unui camping trebuie sa serveasca nevoilor primare, acces facil si nelimitat la apa curenta, instalatie de canalizare apa uzata (nu sa transport ca magarul apa uzata la WC din fundul curtii), energie electrica cu contorizare (am panou solar si nu consum, deci nu platesc), conexiune la internet, la televiziunea prin cablu, la sistemul de alimentare cu gaze pentru camping de iarna (vise … vise), o piscina, apa calda, dusuri, toalete inclusiv pisoare la diferite inaltimi si pentru baieti mici!!! daaaaa exista in vest, fosa septica speciala pentru deversat rezervoarele de la WC automata (vise … vise) 

  • teritoriul României prezintǎ o mare bogǎtie de valori cultural-istorice si naturale. Potential exista, potentiali turisti exista
  • sa creasca ponderea zilelor petrecute in vacanta in Romania (conditionat de disparitia bizonilor cu manele de prin off camping)
  • sa apara prima rulota romaneasca moderna fabricata in Romania cu subansamble fabricate tot in Romania si nu 99% importate, aici folosind numai forta de munca
  • sa apara programul RABLA impreuna cu prima rulota romaneasca (vise .. vise)
  • nu mai stiu … va las pe voi sa mai adaugati

SURSA BANILOR 

Dupa cum se stie, Romania este „controlata” in mare parte de catre mega companiile Europene.

Majoritatea populatiei din Romania are imprumuturi de la banci, banci cu capital extern.

Prin accesarea acestor fonduri sa iti cumperi jucaria mult dorita, automat esti finantatorul unor tari din Europa. Daca pleci cu banii in buzunar atunci esti considerat un investitor mai „mic” deoarece daca apelezi la credit bancar sa achizionezi din Romania finantezi de 2 ori economia tarilor mentionate mai sus, prin plata autorulotei sau rulotei produsa acolo si prin plata dobanzilor catre banci, care transfera profitul catre patria „mama”


DEPLASAREA

Ca sa poti sa achizionezi jucaria mult dorita ai 2 variante – cursa avion low cost sau de linie catre destinatia aleasa sau deplasarea cu auto propriu.

Cursele low cost au avantajul ca au si puncte de sosire/plecare in afara capitalelor europene, ajutand in acest fel sa ajungi mai aproape de „jucaria” mult dorita.

Achizionand biletul de avion, in afara de transportatorul national (atentie care foloseste combustibil produs de firme patronate de alte tari din Europa) automat devii investitor in economia altor tari Europene.

Te-ai hotarat sa mergi cu masina proprie?

Am o veste trista, din cei 2500 de km Bucuresti – Amsterdam, doar 600 km sunt pe teritoriul Romanie, in rest ii parcurgi pe autostrazile din Europa, investind in taxa de drum si in achizitia combustibilului.

Conform cu mentionare numarului de jucarii de la capitolul achizitie (mai jos), inseamna ca am investit la vecini urmatoarea suma:

  • [40,000 x 70% (restul de 30 s-au revandut in Romania) + 15,000 x 85%]  x 1800 km x 2 (dus – intors) x 11 Euro/100 km parcursi = intre 10 si 15 milioane Euro 

RCA in momentul achizitiei externe 

Cred ca s-a ajuns la un numar de 40,000 de rulote si de aproximativ 15,000 de autorulote.

Fiecare „jucarie” pleaca din tarile mai sus mentionate cu ASIGURARE RCA (aviz celor care sustin ca nu este obligatoriu RCA la rulota, nu vi se face actele de export fara aceasta asigurare).

  • [ 40,000 x 70% + 15,000 x 85%] x 75 Euro = intre 2 si 4 milioane Euro

RULOTA – achizitie

Sa calculam pretul mediu de achizitie al unei rulote prin metoda mediei ponderate:

40,000 rulote = 60% Anglia cu pret mediu 1350 Euro + 20% Olanda pret mediu 2750 Euro + 18% Germania pret mediu 4,100 Euro = pret mediu 2,098 Euro 

  • 40,000 x 2098 Euro = intre 75 si 85 de milioane de Euro 

AUTORULOTA – achizitie

Sa calculam pretul mediu de achizitie al unei autorulote prin metoda mediei ponderate:

40,000 rulote = 5% Anglia cu pret mediu 5000 Euro + 60% Olanda pret mediu 12,500 Euro + 35% Germania pret mediu 20,000 Euro = pret mediu 2,098 Euro 

  • 15,000 x 14,750 Euro = intre 210 si 230 de milioane de Euro  

ACCESORII – achizitie

In Romania sunt doar cativa producatori autohtoni de umbrare si mici rulote pentru off- road, daca gresesc rog sa ma corectati si sa indicati detalii suplimentare

  • 65,000 (rulote si autorulote) x 1,000 EURO accesorii = intre 55 si 75 de milioane de Euro 

Investitii in Romania prin turism

  • estimam ca toti cei 65,000 (media 5000 acum 20 de ani si 65,000 actual = 35,000)  de posesori de rulote si autorulote vor merge anual in concediu si vor petrece in medie 20 de zile de concediu
  • din acestia, doar 45% merg in camping, restul de 55% preferand off camping 
  • pretul mediu la un camping de 95 RON pentru echipaj si masina (20 euro)
  • doar 65% vor merge in Romania in camping, restul vor merge in strainatate 

35,000 x 20 zile x 45% x 20 euro x 65% x 20 ani (media intre prezent si 20 ani) = intre 70 si 90 milioane de Euro 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *