Rulote de vanzare Anglia Olanda Belgia


Orice inceput este greu, a fost greu si pentru mine, deoarece informatiile disponibile cand am achizitionat prima rulota erau insuficiente pe internet.

In ultimii ani lucrurile au evoluat dar inca sunt o multime de detalii care nu sunt prezentate intr-un mod simplu, astfel incat viitorul posesor sa poata alege in cunostinta de cauza.

In cadrul acestei prezentari veti gasi:

  • sfaturi cum sa alegi rulota (prezint faptul ca nu exista rulota ideala si nici compartimentarea ideala deoarece nevoile unei familii variaza in timp)

  • lista vanzatorilor de rulote din Olanda, Belgia si Anglia
  • greseli care trebuie evitate la achizitia unei rulote
  • daca ti-a placut aceasta prezentare, te rog sa ajuti dezvoltarea comunitatii de rulotisti prin distribuirea ei!

Calatoria cu rulota sau autorulota este fatala pentru prejudecati, bigotism sau ingustimea mintii 😉 O vacanta nu inseamna a cauta noi peisaje, ci a privi totul cu alti ochi. 

Alatura-te grupului de Facebook si vei vedea ca NU oamenii fac calatorii, calatoriile fac oamenii  -apasa aici -Vacante cu Auto – Rulota

969


Exista o multime de solicitari de la viitorii rulotisti care utilizeaza in principal ideile

  • dorim sa achizionam o rulota
  • avem bugetul de xxx Euro si solicitam ajutorul dvs
  • nu stim de unde sa achizitionam

Acest articol prezinta sfaturi utile inainte de achizitia unei rulote.

Te rog sa ai rabdare sa-l citesti

Este dificil sa prezinti toti pasii logici care trebuie facuti deoarece sunt multi factori care variaza in timp.

Principalii factori – numarul si varsta copiilor.

Rulotele si autorulote sunt spatii mici de locuit, spatii care sunt utile in functie de numarul de membrii si de varsta acestora.

Sunt multe anunturi cu rulote la vanzare ce contin in prezentare „au crescut copii si acum vindem rulota cu 3 paturi suprapuse”

Daca sunteti la varsta la care copii merg singuri in vacanta, atunci alegerea initiala va fi multumitoare pentru o perioada foarte lunga de timp, in caz contrar, spatiul initial si compartimentarea lui variaza fata de necesitatile unui cuplu matur.


Marimea nu conteaza, un slogan utilizat cu o frecventa ridicata DAR la rulota aceasta dimensiune este importanta – atentie la latimea rulotei, intre 2.2m sau 2.3 sau 2.5m inseamna 10% in plus suprafata desfasurata in vant, deci efort mai mare pentru motor.

Daca aveti asteptari optimistice privind consumul, atunci pot sa afirm ca forma rulotei este esentiala.

Am prezentat in articol separat care este consumul real cand tractezi o rulota – apasa aici – legatura catre Consum combustibil tractare rulota


Ca stagiar ai viziunea faptului ca toate rulotele pot sa arate la fel dar diferenta se va contoriza in aerodinamica ei

  • colturi rotunjite
  • panou frontal inclinat
  • tavanul rulotei coborat in partea din fata (mai ales la rulotele englezesti)


Masa maxima tehnica admisibila (masa proprie si a bagajelor) a rulotei se recomanda sa fie aproximativ 85% din masa maxima tehnica admisibila a autoturismului tragator.


Analizand rulota dorita – trebuie sa tineti cont ca diferenta intre Masa Tehnica admisibila si Masa proprie reprezinta un indicator (greutate in kg) util.

Cu cat rezultatul diferentei este mai mare, inseamna o rulota mai practica (deoarece accesoriile cantaresc multe kg)


Ca sa poti evalua performanta asamblului rulota si autotursim in timpul deplasarii, inginerii din Marea Britanie au creat un website foarte util in acest sens.

https://towcar.info/ ofera rezultatul PERFORMANTEI asamblului auto tragator si rulota propusa.

Am exemplificat doar testul intre Dacia Duster si o rulota Avondale

Cand rezultatul primit indica zona de 2 sau 3 stele, eu as opta pentru o rulota mai mica ( in acest exemplu se observa in partea de sus 4 stele verzi din 5 maxim)

Daca alegi o rulota prea grea vei vedea ca performanta asamblului scade (stelele devin rosii si scad ca numar)


Trebuie sa acordati atentie la numarul de usi/trape de vizitare are rulota.

Sunt foarte practice si costa.

O rulota buna are 3 usi de vizitare/ incarcare bagaje, 2 pe o parte + 1 partea opusa


O rulota cu WC si dus separat este mai scumpa decat o rulota fara dus, normal, materialele costa.


Cu cat rulota are lungimea protapului mai mica, cu atat creste performanta asamblului.


Capacul care acopera protapul este foarte util pentru reducerea curentilor turbionali, care normal la o rulota ieftina nu-l prea gasesti


Multe rulote nu au instalatia la 12V sau niste improvitatii facute la coltul blocului, alege din prima rulota care are instalatia 12V din fabricatie


Alege o rulota cu accesorii gata montate in detrimentul unei rulote simple cu speranta ca, le vei instala tu ulterior mult mai ieftin.


Nu alege suportul de biciclete de pe protap decat daca este rabatabil … si asa este destul de greu de accesat depozitul de la butelie cand ai nevoie.

Preferabil suport biciclete pe spate sau ideal pe plafonul masinii – apasa aici detalii despre Suport bicicleta rulota


Alege varianta parasolar/veranda in detrimentul unui cort daca esti o peroana activa si iti place sa vizitezi


As alege un cort cu bete de fibra de sticla si as evita betele de metal,greutatea conteaza


Putin rulotisti iubesc soarele, deci cu cat numarul de geamuri este mai redus/suprafata mai mica, este mai utila vara, creste confortul termic


Va prezint prima consignatie de rulote din Olanda –Link catre consignatie Olanda

Aceasta CONSIGNATIE ofera la vanzare rulote direct de la proprietari.

Cand negociati cu acest dealer, orice oferta necesita 1 sau 2 zile pentru raspuns deoarece, dealer-ul discuta cu proprietarul daca accepta sau nu oferta dumneavoastra, aceasta locatie este punctul de intalnire doar intre vanzatori si cumparatori direct!

Lista COMPLETA cu vanzatori pe fiecare judetApasa aici -Lista Completa vanzatori rulote Olanda


Olanda

https://www.caravans.nl

https://www.marktplaats.nl

https://www.speurders.nl/

https://www.tweedehands.nl

http://marktnet.nl

http://mobiel500.nl

http://caravans.net

http://kampeerzaken.nl

http://caravangids.nl

Belgia

https://www.2dehands.be/caravans-kamperen/

https://www.2ememain.be/caravanes-camping/


Greselile cele mai frecvente in achizitia unei rulote

Pentru cei care emit aberatii de libertate privind „spatiul mic, rulotistilor cat de greu le este in concediu” le transmit mesajul ca eu raman cu amintiri placute de pe malul marii iar ei raman cu pozele de pe facebook avand pe fundal betonul hotelului .

Incerc sa punctez idei generale care te vor ajuta sa poti lua o decizie inaintea achizitiei, asa cum le vad eu dupa ani de zile de rulotism impreuna cu familia. Nu vreau sa prezint compartimentarile care nu sunt avantajoase, deoarece gusturile nu se discuta.

  • compartimentarea ideala este cea care contine paturi suprapuse
  • ponderea lor este redusa la rulotele vechi, la rulotele dupa 2000 se pare ca au prins la public mai bine
  • ai avantajul cand sunt juniorii mici, fiecare doarme in pat separat, ulterior, poti folosi acest spatiu pentru depozitarea bagajelor
  • suprapunerea inseamna utilizarea spatiului ramas de la patul suprapus pentru toaleta, dus, loc pentru servit masa
  • sugerez ca patul matrimonial sa fie standard pe podea
  • suprapunerea este utila mai ales in perioada in care vremea nefavorabila nu iti permite sa petreci timpul afara, toti fiind nevoiti sa stea in interior.

poza 1

Simularea este facuta pe o rulota cu latime de 2.5m iar lungimea corpului de 6.24 metrii si lungimea totala a rulotei ajunge la aproximativ 7.5 m incluzand lungimea protapului.

Suprafata unei asemenea rulote este de 15.6 metrii patrati.

Daca mai adaugi inca o suprafata a cortului de 15m, rezulta o garsoniera pe roti.

a6d7663107a56e434abd53a5b48dc24d_32

Pentru o familie cu 2 copii compartimentarea prezentata mi se pare alegerea ideala, wc fiind separat de dus, paturile copiilor suprapuse, loc pentru servit masa si patul matrimonial.

Patul de sus este ingradit, oferind un plus de siguranta, iar distanta dintre cele dupa spatii de dormit permite ca, copilul de jos sa poata avea o pozitie confortabila in sezut.

a6d7663107a56e434abd53a5b48dc24d_31

Totusi o asemea rulota inseamna o masa maxima autorizata aproximativ in jurul valorii de 1800kg, pretul achizitiei fiind destul de ridicat.

Este util un mover pentru parcarea ei, fiind destul de dificil mutarea in teren, in afara asfaltului.

a6d7663107a56e434abd53a5b48dc24d_36

Am realizat o parcela de teren cu dimensiunile de 8m x 10m, adica o suprafata ce poate fi inchiriata in campingurile din Grecia sau mai spre vestul Europei la un pret mai mare decat pretul standard.

A fost nevoie ca sa ii prezint si lui nenea TOMA necredinciosul faptul ca, vacanta cu rulota nu inseamna vacanta in cutie. 

Discutam de alt stil de viata, de alta referinta.

a6d7663107a56e434abd53a5b48dc24d_37

Iti spun eu ca nu iti mai trebuie nimic, doar sa ii trimiti vecinului o poza sa ii arati cat de urat este sa stai pe malul marii in aer curat … in vacanta.

Mai vrei ceva in plus ?

Da, vreau sa imi intind terasa ca ma deranjeaza soarele cand imi beau cafeaua de dimineata.

a6d7663107a56e434abd53a5b48dc24d_38

Betonul si rulota nu prea sa inteleg!

Asa ca, suparat si invidios de faptul ca in acest moment am doar 30 metrii patrati de locuinta temporara si restul pentru parcarea masinii si spatiu liber pana la 80 de metrii patrati.


Daca totusi ai probleme cu parcarea rulotei, iti sugerez o simulare pentru o rulota avand dimensiunile de 4.75m x 2.30metrii. 

b1fa78d0eb7597082585695ad00a34ae_1

Aceasta rulota este practica, versatila, ideala si pentru off camping deoarece lungimea rulotei este un factor important cand discuti de accesul in teren mai accidentat. 

Mai mult, masa maxima admisibila a rulotei va fi in jurul valorii de 1500 kg, accesibila majoritatii posesorilor de permis B sau B96 (extins).


De ce a aparut in Europa aceasta noua B96 categorie?


Numărul de înmatriculare al rulotelor grele crește constant.
În 2013, 42% din toate rulotele noi înregistrate din Germania au cântărit mai mult de 1.600 de kilograme.

Concluzia: obținerea unei autorizații de conducere adecvată pentru tragerea combinațiilor grele devine din ce în ce mai importantă.

Începând cu 19 ianuarie 2013, permisul de conducere din clasa B cu numărul de cheie „96 „(pe scurt B96) autorizează conducătorul auto să efectueze combinații de vehicule-remorci cu o greutate totală admisă de 3,5 până la 4,25 tone.

Titularii de permis de conducere din clasa B pot obține această licență după ce participă la un curs de instruire, cursuri oferite de catre scolile de soferi autorizate. 

Finalizarea cu succes a cursului este confirmată printr-un certificat
Nu este necesar un examen

Contravaloarea unui curs este de aproximativ 130 Euro.

Cu certificatul primit si permisul de conducere vechi se merge la Directia Permise auto si se preschimba permisul. 


Daca deja ai achizionat o rulota si numarul membrilor familiei a crescut, exista posibilitatea sa iti instalezi paturi suplimentare temporare.

Poti monta paturi suplimentare in rulota – Apasa aici ca sa vizitezi pagina website a producatorului


Atentie la pozitionarea baii si a toaletei cand achizionati o rulota!

Ca de obicei va prezint concluzia la inceput, pentru a salava timpul pretios in cazul in care nu aveti timpul necesar sa parcurgeti toate explicatiile


  • aceasi marca de rulota, avand aceleasi dimensiuni exterioare, poate sa aiba 3 preturi, atentie la ceea ce cumperi versus pretul de achizitie

  • cea mai scumpa – varianta cu spatiu comun pentru wc si dus in partea din fata sau spate, pretul fiind maxim datorita echiparii cu perdea dus, dus, alimentare cu apa, scurgere.  

  • varianta mai ieftina, acelasi spatiu alocat dar rulota este echipata DOAR CU WC, scade pretul datorita lipsei detaliilor de mai sus 

  • varianta cea mai ieftina, spatiul alocat wc-ului pe partea laterala a rulotei, unde nu ai dus si nici nu poti sa adaptezi o varianta, acolo te poti spala doar pe picioare

Simularea a fost facuta pe o rulota din clasa mica spre medie, avand dimensiunile exterioare – latime 2.2 metrii, lungime 4.7 metrii si inaltime 2.3 metrii. 


Rulote englezesti – consider ca ai plecat impreuna baia din apartament cu tine in vacanta.

Sunt pionieri si campioni la suprafetele generoase ale zonei dedicate baii, incluzand cabina de dus separata, chiuveta separata si wc separat.

Se adreseaza preponderent pentru off camping, deoarece daca mergi numai in camping, vei utiliza dusurile din infrastructura campingului. englezesti

Rulotele nu sunt construite pentru romani, noi suntem o piata noua in aceasta piata europena.

Exista studii de piata privind “ce isi doresc clientii” dar totusi din rapoartele privind vanzarile se observa ca cererea pentru rulotele Europene este mai mare, in ciuda faptului ca “sunt mai putin dotate pentru off camping“.

Off campingul in Europa in curand va aparea in manualul de istorie, majoritatea tarilor interzic aceste mod de turism.


Spatiu comun cabina de dus si wc localizat in spatele rulotei, pentru efectuarea dusului se inchid usile de sticla mobile

Daca privesti cu atentie vezi si trapa de aerisire deasupra baii, foarte utila. Usile se inchid / deschid si baia se transforma in WC sau Dus, in functie de nevoile dvs.


Spatiu comun cabina de dus si wc, localizat in spatele sau in fata rulotei, pentru efectuarea dusului se trage perdeaua tip cilindru.

Atentie la neatentie!

  • daca rulota are spatiul localizat in FATA, in zona in care tavanul coboara catre protapul rulotei, atunci CILINDRUL are DIAMETRU mai mic, senzatia de disconfort este maxima cand faceti dus deoarece perdeaua se lipeste de dumneavoastra.
  • daca spatiul comun (wc si dus) este localizat in SPATE, atunci tavanul este drept si forma sinei din tavan devine ovala, oferind un spatiu mai mare in interiorul perdelei.

fata 3


Atentie la ce cumparati !!!

Spatiul comun este identic ca pozitionare ca si la varianta 2 dar LIPSESTE dusul, perdeaua de dus, cadita de dus si scurgerea (chiar daca are pret mai mic …)

fara baie


Cu spatiul „teoretic” localizat in mijlocul rulotei, cu pozitionarea pe lateral, chiar daca au pretul mai mic NU LE RECOMAND.

Va rog sa priviti imaginile de mai jos si dumneavoastra veti decide …. daca recomandarea este potrivita sau nu.

In aceste tipuri de bai NU POTI decat sa te speli pe picoare !!! in cadita.

Acest tip de rulota, cu baia pe lateral se adreseaza persoanelor care merg preponderent in camping si utilizeaza facilitatile lor. 

mijloc 1

Daca aveai nelamuriri din ce cauza aceste rulote au boiler electric alimentat la 220V, cu 5 litrii capacitate, acum ai gasit raspusul

„pentru ca nu poti sa utilizezi dusul”

mijloc 2


  •  

Atentie la cei care viseaza la o rulota … adusa ieftin de afara.

Nu exista IEFTIN, exista optimizarea costurilor.

Rulotele sunt umplute de samsari cu anvelope uzate si alte bunuri care murdaresc interiorul rulotei.

Asa ca daca vezi o rulota pe internet …. se poate sa ai o surpriza cand o vezi in realitate, cu scuze normala … sefu’ asa era cand am luat o


Stiu ca te-ai saturat sa cauti rulota ieftina in Romania, mai ales anul acesta cand preturile au crescut fabulos de mult.

Dar daca tu inca crezi ca esti singurul care viseaza la rulota ieftina din Olanda atunci te inseli.

Am scris anterior un articol in care am mentionat un aspect important – pana ajungi tu in Olanda sau Anglia dupa rulota aia ieftina sunt rechinii din zona care o vor cumpara …

Initial nu crezi informatiile pe care le prezint dar dovada clara este in pozele prezentate.

O rulota practica, buna si cu pret atractiv postata initial in Olanda pe site-urile lor de prezentare a fost preluata de catre un vanzator din Germania si pretul a crescut ca Fat Frumos.

Pret listare in Olanda = 9500 Euro

Am scris vanzatorului din Olanda si l-am rugat sa imi mai trimita niste poze suplimentare cu interiorul rulotei.

Raspunsul dansului a fost – nu am poze suplimentare.

Am incercat sa revin si sa – l intreb daca mai ofera discount la pretul solicitat dar nu am mai avut sansa sa ii mai scriu deoarece rulota era deja vanduta.

Incerc sa caut aceasi marca de rulota in Germania si surpriza, gasesc acelasi anunt si aceleasi poze …. dar cu pretul de listare de 12.900 Euro.

Nu are sens sa va mai povestesc faptul ca s-a vandut …. in Germania de catre un vanzator neamt!

Cred ca acum intelegi ca

  • exista rechini care vaneaza tot ce este ieftin si bun in toata lumea

  • pana ajungi tu din Romania in Olanda, cea mai buna rulota si cea mai ieftina rulota s-a vandut de 3 zile.

  • cand aud nemtii si olandezii de „romani” le trece … sa te invite la ei in curte sa „vizionezi” rulota lor

  • atentie la atacul hotilor din parcari, alege pentru siguranta ta, o parcare pazita si monitorizata video, chiar daca trebuie sa platesti taxa de parcare. Metodele hotilor sunt departe de limita imaginatiei tale

  • iti trebuie minim 4 zile sa mergi pana in Olanda si inapoi, iar daca ai numai 20 de zile de concediu anual, atunci ti-ai cam ratat vacanta, iti mai trebuie zile suplimentare pentru RAR si inmatriculare.

  • daca mergi singur, trebuie sa stii o limba de circulatie internationala ca sa poti sa te descurci usor in Germania sau Olanda si iti trebuie aproximativ 800 Euro sa investesti in combustibil, cazare si mancare

  • daca esti genul care „iti mananci de sub unghii”, stai mai bine acasa, sunt o multime de surprize de platit pe drum. Poti sa dormi ca boschetarul in masina la 5 grade, sa nu lasi motorul pornit caci consuma combustibil … sau poti sa dormi la un motel cand mergi spre Olanda sau Germania. Surpriza – camerele de hotel sunt de la 50 de Euro in sus iar cele ieftine sunt rezervate din timp.

  • daca esti genul care isi face nevoiele pe la fiecare colt de parcare, atunci stai acasa, WC din parcarile din Europa costa. Nu prea mult dar inmultit cu 5 zile x 3 ori se aduca acolo ceva euroi. Cand iti spun la vanzare ca aducerea rulotei in Romania a costat 800 de Euro – incepi sa strambi din nas si ma intrebi … de ce nu iti ofer discount de 1000 de euro, caci in Olanda este mai ieftin.

  • poti sa pleci de acasa din Romania cu slanina si cu ceapa in geanta ca sa nu consumi prea mult pe drum dar la fel de bine, poti sa opresti sa servesti o supa/masa calda la o benzinarie pe marginea autostrazii si atunci daca nu ai pastile de inima la tine, s-ar putea sa ai un soc la cati bani trebuie sa scoti din buzunar.

  • daca rulota mult visata inseamna o rulota de 2500 de euro, atunci stai acasa in Romania si salveaza 800 de Euro, mai bine ii utilizezi ca sa iti cumperi accesorii sau sa petreci vacanta in rulota.

  • daca te tine buzunarul, atunci cumpara o butelie de gaz pentru rulota plina de la Dealer, o sa fie utila pe drumul de intoarcere in perioada rece. Daca vrei sa mai salvezi cativa Euro, pleaca din Romania cu butelia in masina, cu oglinzile retrovizoare si cu cantarul dupa tine.

  • daca nu ai condus niciodata o masina cu rulota, atunci vei avea multe surprize, cea mai mare fiind lipsa locurilor de parcare din Germania. Daca esti meltean, poti sa parchezi perpendicular pe 6 locuri de parcare pentru masinile mici si te culci in rulota.

  • te sfatuiesc sa mergi cu cineva care are permis de conducere si care poate sa mai conduca si el la intoarcere asamblul „melcul”. Acel cineva in plus, inseamna o ciorba calda in plus si taxe de WC in plus …

  • sa iti cumperi un cantar de verificare a incarcarii pe carlig, deoarece nu stii care este distributia greutatii rulotei si niste oglinzi suplimentare heliomatice. Intreaba vanzatorul daca rulota va fi vanduta impreuna cu roata de rezerva + cric + cheie de roti, caci in caz de o pana pe drum/autostrada fara cele 3 rezerva-cheie de roti-cric s-ar putea sa ai o mare problema.

  • samsarii – ii vezi in trafic cum merg cu rulota in spinare cu 70 sau 80 km/ora ca sa nu consume … incearca sa salveze costurile si sa iti ofere o rulota ieftina. Te-ai gandit ca la viteza asta .. din Anglia pana in Romania au nevoie de 3 zile ?

  • daca nu ai timp esti fortat sa mergi mai tare, mergand mai tare, inseamna sa consumi combustibil. Vrajeala cu 8% masina si rulota este buna de adormit copii, la o medie de 90 de km la ora sub 12% nu scoti decat daca mergi in spatele tirului. Consmul de 6% la dus si 13% la intors inseamna 9.5% media consumului – 4500 km. Plus taxe de autostrada, taxe de WC, mancare, cazare, asigurare rulota si diverse ….

  • inainte de a pleca la drum pana in Olanda, Anglia sau Germania, iti sugerez sa te gandesti daca esti dispus sau nu sa iti petreci 5 zile in masina si sa iti consumi 5 zile din concediul anual …cand am vandut rulota le spuneam celor care sunau – mergeti oameni buni in Olanda sa va luati rulota, numai ca va trebuie vreo 6 zile ca sa va plimbati pana acolo si inapoi … Ai serviciu, ai copii, ai probleme, daca iti permiti luxul sa mergi atatea zile pentru o rulota, atunci drum bun. Daca nu, cred ca „samsarul” este o solutie mai buna si mai practica.

  • Dealerul care ofera „buy back” la masini, aratand ca iti ofera masina noua la schimb cu diferenta impreuna cu masina veche- scuze ??? nu tot un samsar este si el??? Ala e samsar „cu acte” sau cum se spune acum „afacerist” 🤣😂🤣😂

In aceasta postare vreau sa distrug 3 mituri: 

  • superioritatea din punct de vedere al eficientii energetice rulotele/autorulotele scandinave versus europene si englezesti
  • rulotele englezesti mai usoare decat europenele

rulota clasificata ca eficienta energetica clasa II nu poate fi utilizata iarna in Scandinavia


Incep ca de obieci cu concluziile

  • jucariile de vacanta din punct de vedere al eficientii energetice se clasifica in 3 categorii de eficienta (denumite generic I, II si III)

  • ambele standarde mai sus mentionate European si Britanic indica aceasi perioada de 4 ore si aceasi variantie de temperatura pentru testarea lor. Certificarea energetica este ajuta la prezentarea unei  imagini coerente în fața cumparatorilor și au efecte pozitive asupra mediului înconjurător si asupra buzunarului tau. Reducerea consumului de energie este o abordare Europeana in toate domeniile.

  • certificare Eficiența termică gradul II – in maxim 4 ore, in interiorul unei rulote/ autorulote temperatura trebuie sa creasca de la  0 grade Celsius la + 20 grade C


  • certificare Eficiența termică gradul III – in maxim 4 ore, in interiorul unei rulote/ autorulote temperatura trebuie sa creasca de la  -15 grade Celsius la + 20 grade C


  • producatorii din Europa trebuie sa respecte standardele Europene in vigoare pentru a putea sa isi certifice/vanda produsul pe pietele europene. Temperaturile indicate in standardele de mai sus nu reprezinta temperatura cea mai scazuta a mediului ambiant pe care o poate suporta o rulota/autorulota. Sunt limitele de temperatura versus timp impuse de un standard pentru testarea lor.  

  • exista doar 2 tipuri de izolatie la jucariile de vacanta XPS si EPS. Grosimea acestor materiale ajuta la cresterea eficientii energetice !!! dar, repet DAR, toate trebuie sa indeplineasca standardul european si sa fie certificate I, II sau III. 

  • inainte de achizionare intreaba sau masoara grosimea peretului rulotei/autorulotei si utilizeaza informatiile prezentate mai jos pentru a decide

  • o rulota clasificata gradul II este NORMAL sa fie mai usoara decat gradul III

  • permisul de conducere – categoria B96 de ce a aparut in Europa aceasta noua categorie in 19 Ianuarie 2013? Este o coincidenta cu faptul ca numărul de  rulote „grele” inmatriculate, adica clasificate energetic gradul III crește constant? 

  • În 2013, un procent de 41% din toate rulotele noi înregistrate din Germania au cântărit mai mult de 1.600 de kilograme. Pe de altă parte, ponderea altor segmente de piață a scăzut ( clasificate gradul II) 

  • senzatia ca ALDE este mai buna decat TRUMA COMBI deoarece incalzezte mai repede nu are nici o legatura cu realitatea din jurul nostru – este doar o capcana a simturilor

  • temperatura mediului ambiant in care poate sa stationeaze rulota sau autorulota nu reprezinta eficienta energetica. Nu exista limita inferioara sau superioara, pot exista recomandari. Si cu cortul pot sa stau in scandinavia iarna – diferenta consta in consumul de gaz pentru incalzirea spatiului interior 

  • eficienta energetica la jucariile de vacanta se aplica si IARNA si VARA, adica o izolatie de calitate inseamna vara racoare in interior iar iarna caldura 

  • o rulota clasificata ca avand gradul II de eficienta sau gradul III nu inseamna o rulota mai rezistenta sau mai putin rezistenta din punct de vedere tehnic

  • NU inseamna ca in interiorul rulotei temperatura nu va ajunge la +23 de grade iarna daca aveti o rulota clasificata gradul II

  • gradul I sau II inseamna doar, atentie „doar” mai multi bani cheltuiti din buzunarul dumneavoastra, ori pe energia electrica pentru aer conditionat sau pentru incalzire (electric sau gaz)

  • gradul I sau II in combinatia cu izolatie EPS permite absortia si retinerea apei din condens in peretii rulotei si favorizeaza mentinerea umiditatii in interiorul peretilor rulotelor (important aspect – te rog sa vizualizezi filmele de mai jos)

Va rog sa alocati 3 minute sa vizionati filmul privind testarea eficientii energetice a unei autorulote SWIFT. 

Din punctul meu de vedere este o prezentare excelenta cu informatii utile posesorilor de jucarii de vacanta – legatura pagina oficiala www.swifttv.co.uk


Primul raspuns primit astazi de la unul din producatorii scandinavi de la departamentul de vanzari indica ca dansii utilizeaza material EPS pentru realizarea izolatiei rulotei. (cititi intreaga postarea si veti putea dumneavoastra decide despre sfarsitul mitului scandinavele sunt mai eficiente energetice) si nu pot confirma clasificarea din punct de vedere al eficientii energetice dar s-a angajat ca verifica la departamentul tehnic si vor raspunde. 


Sa clarificam cele 2 tipuri de izolatie utilizata in constructia rulotelor si autorulotelor (poate ca mai sunt dar nu am reusit sa identific pana la momentul actual) 

  • EPS = polistiren expandat – Expanded polystyrene insulation
  • XPS = polistiren extrudat – Extruded polystyrene insulation  

Exista o legatura fizica intre absortia apei (umiditatii) si transferul temperaturii in interiorul polistirenului.

Filmul de mai jos, realizat special pentru posesorii de dubite ce doresc trasformarea lor in RV-uri iti arata transferul lichidului prin cele 2 materiala analizate – EPS si XPS.

Este un film intuitiv. In partea din stanga cum privesti ecranul se afla polistiren expandat iar in partea din drepta polistiren extrudat. 


In filmul de mai jos se poate observa cum se injecteaza un lichid albastru in cele 2 tipuri de materiale si se observa efectul produs.

Se intelege clar diferenta intre EXPANDAT si EXTRUDAT.

Sper ca s-a inteles de ce persista mucegaiul si umiditatea in rulotele englezesti construite din lemn si polistiren expandat. 


XPS are o structura celulara inchisa (spre deosebire de polistirenul expandat EPS).

XPS are diferite grade de duritate care in combinatie cu tabla de aluminiu confera rezistenta necesara constructiei unei rulote din panouri ( ALU TECH ca exemplu la Baily sau PUAL la Hymer).

Filmul de mai jos merita toata atentia, va indica cum se fabrica un panoul Alu Tech – se observa cum polistirenul XPS este „lipit” de suprafata unei coli de aluminiu. Aceasta tehnologie confera rulotelor si autorulotelor eficienta energetica III. 

Polistirenul EXTRUDAT cu structura celulara inchisa – NU PERMITE absortia apei.

Cand achizitionezi o asemenea rulota, construita din Aluminiu si XPS nu are sens sa pierzi timpul sa verifici … umezeala din ea, caci nu exista decat urmele de la posibile infiltratii.


Rulotele construite din lemn si polistiren expandat au teoretic o greutate mai redusa din cauza greutatii specifice reduse cu aproximativ 50% a polistirenului expandat versus extrudat.

Cand se utilizeaza tehnologia Alu Tech sau Pual, se elimina utilizarea lemnului din constructia rulotelor. 

 

depinde de densitate,

valori orientative

Greutatea

specifica kg/m3

Polistiren expandat aprox 14.50 
Polistiren extrudat aprox 36,50

Acum cred ca s-a lamurit si dilema rulotelor englezesti mai vechi care sunt „mai usoare” decat cele Europene!


Stiu ca nu va plac dar trebuie sa trecem la calcule matematice

In filmul de mai sus se mentioneaza grosimea materialului de 30mm.

Cei de la Hymer afirma ca grosimea materialelor incorporate in tehnologia PUAL este de 30mm si ca din punct de vedere energetic, este similar ca un zid de caramida de 68 de cm grosime.

Comparam cele 2 tipuri de izolatie XPS si EPS avand ambele grosimi de 30mm, cu conditia ca polistirenul expandat sa fie fara umiditate ( am uitat anterior sa prezint faptul ca umiditatea din interiorul acestui material reduce foarte mult capacitatea de izolare a polistirenului expandat)

  • polistiren EXPANDAT avand conductivitate termica de calcul λc = 0,043 W/mK
  • polistiren EXTRUDAT avand conductivitate termica de calcul  λc = 0,032 W/mK

R = d / λ unde d = grosimea iar λ conductivitate termica.


Cu cat „R” este mai MARE, cu atat este mai EFICIENT energetic.

  • 30 / 0.043 = 697.67 m²K / W – polistiren expandat
  • 30 / 0.034 = 882.35 m²K / W – polistiren extrudat

Sper ca am clarificat acum faptul ca daca 2 rulote au pereti cu grosimi similare, cu geamuri identice ca suprafata si material, construite din EPS si XPS, cele construite din XPS au o eficienta energetica cu 25% in plus


Ca sa comparati 3 rulote din punct de vedere al eficientii, trebuie sa fie echipate toate cu acelasi sistem de incalzire si toate in acelasi loc campate deoarece in off camping si in camping – diferenta o face posibilitatea de conectare la sursa de energie electrica 220V.


Va prezint diferentele intre sistemele ALDE si TRUMA COMBI


Specificatii tehnice centrala ADLE 

  • putere maxima utilizand propan: 5.5 kW (propane)/ consum maxim 405 g/h,
  • presiune regulator 28-30/37 mbar (l3+), 30 mbar (l3B/P)
  • putere maxima utilizand 220V : 3.2 kW
  • puterea maxima livrata in regim de functionare mixt ALDE electric + gaz = 8.7kW

Specificatii tehnice centrala TRUMA COMBI 

  • Puterea maxima utilizand propan: 2000 W / 4000 W / 6000 W, consum 480g/h
  • Puterea maxima: 900 W / 1800 W
  • Puterea maxima livrata in regim de functionare mixt TRUMA electric +gaz= 5.8kW

ALDE – utilizeaza incalzirea prin intermediul radiatoarelor similar ca sistemul de incalzire a locuintei cu centrala termica si calorifere

TRUMA COMBI – utilizeaza tubulatura de aer si distributia lui in interiorul rulotei cu ajutorul ventilatorului


Sa ne imaginam ca 2 echipaje, parcurg 8 ore pana la locatia de campare, in timpul iernii, pe perioada de calatorie fiind interzisa utilizarea sistemului de incalzire in timpul tractarii (permis in anumite conditii, depinde de legislatia specifica fiecarei tari, se recomanda de catre toti producatorii / fabricantii ca rubinetul buteliei sa fie inchis pe perioada deplasarii – pentru cine este interesat exista aspecte legale privind utilizarea sobei TRUMA in timpul deplasarii – Directiva Europeana UN ECE R 122.

Ajunsi in camping, ambele echipaje CONECTEAZA la energia electrica jucariile si pornesc in acelasi timp sistemele de incalzire MIXTE – energie si gaz iar castigatorul este echipaj 1 deoarece puterea mixta ALDE este mai mare decat TRUMA 

  • echipaj 1 – sistemul ALDE
  • echipaj 2 – sistemul TRUMA COMBI

In regim de off camping lucrurile stau opus deoarece nu exista conexiune la energie electrica 220V adica castigator este TRUMA COMBI, puterea maxima pe gaz fiind mai mare decat la ALDE


Utilizand principiul circulatiei naturale a aerului in rulota, principiu utilizat de catre producatorul ALDE, descoperim ca avem o problema cu incalzirea podelei, aceasta fiind rece deoarece aerul cald se ridica spre tavan. 

ALDE versus TRUMA

TRUMA COMBI – cu ajutorul ventilatorului si a gurilor de distributie a aerului cald, poate fi ghidat catre podeaua rulotei, aceasta fiind incalzita mult mai repede.

Din punct de vedere energetic, schimbul de caldura intre podeaua rece si aerul cald va conduce la o reducere a temperaturii la nivelul plafonului, multe persoane cad in capcana – ALDE incalzeste mai repede decat TRUMA.


ALDE are avantajul ca poate sa incalzeasca apa introdusa in instalatia din pardoseala rulotei si in off camping, la TRUMA COMBI este necesara adaugarea unei incalziri electrice suplimentare la 18-24V in podeaua rulotei care functioneaza eficient numai in camping, necesitand conexiune la 220V


Lupta continua, prin distributia aerului cald, un detaliu important pentru confortul din rulota.

distributia aerului

Se observa ca utilizand ALDE aproape toata suprafat laterala a rulotei este supusa circulatiei de aer cald in mod natural, la TRUMA COMBI, evacuarea aerului cald se realizeaza prin guri de evacuare mari si prin diverse orificii ale tubulaturii de pe traseul sistemului TRUMA – clar castigator ALDE


Daca ne referim la nivelul de zgomot si disconfort, atunci analizam zgomotul pompei 12V al centralei ALDE versus TRUMA = zgomotul avionului Boeing 747 cand ventilatorul este setat la treapta maxima la care se adauga si zgomotului produs aerul ce trece prin gurile de ventilare – castigator ALDE


Suntem in off camping, teoretic consumul la 12V a pompei de caldura ALDE versus consumul ventilatorului TRUMA COMBI poate fi mai mic, nu am masurat – remiza


Sa calculam necesarul de gaz

Eficienta energetica II – nu trebuie sa depaseasca 1.7w/(m2k) Eficienta energetica III – nu trebue sa depaseasca 1.2w/(m2k) la o variatie de 35 de grade (-15 exterior si +20 interior)

Necesarul de gaz se calculeaza prin împartirea consumului de energie la multiplul dintre area zonei interne si diferenta de temperatura

Exemplul analizat consta intr-o rulota cu dimensiuni

  • latimea exterioara de 2.3m (interior 2.2)
  • lungime corp rulota 4.5m (interior 4.4m)
  • inaltime interior 2.3 are o suprafata radianta de 

Suprafata radianta inseamna 2 panouril laterale x 2.2 x 2.3 + 1 podea 2.2 x 4.4 + 1 tavan 2.2 x4.4 + 2 pereti frontali x 2.2 x 2.3 =  39.6 metrii patrati


Utilizam soba TRUMA la puterea de 2 kW (maxima 3.4 kW) cu temperatura mediu ambiant de minus 15 grade. 

Raspuns = 2000/39.6/35= 1.4 > 1.2 impus deci trebuie sa scadem puterea sobei si incercam cu puterea la 1.7 kW 

Raspuns = 1700/39.5/35 = 1.22 <1.2 ( aproape egalitate) 

Daca detii o rulota gradul III de izolare, reglajul sobei la aproximativ 60% din puterea maxima ar fi suficient pentru incalzirea iarna.

Daca detii o rulota cu gradul II de izolare, atunci  la temperaturile mai mici de zero grade, trebuie sa cresti semnificativ puterea sobei cu minim 25% in plus


Va prezint in articolul de mai jos cum sa iti achizitionezi o rulota din Germania utilizand site-ul mobile.de

Majoritatea celor care importa masini din Germania utilizeaza website-ul www.mobile.de ca referinta si informatii.

Este activata si limba romana a acestui website https://www.mobile.de/ro. 

Pleacam de la principiul ca o piata mare de desfacere iti ofera mult mai multe variante si optiuni decat o piata mica.  Populatia Germaniei versus populatia Olandei este in raport de 4:1. 

De ce as cumpara o rulota din Germania, toti colegii stim, din cauza uzurii mai scazute datorita drumurilor calitative, din cauza regulamentului strict impus al legislatiei, atentie testul de verificare a instalatiei de gaze este obligatoriu si datorita grijei proprietarilor fata de bunurile achizionate. 

Un plus mare reprezinta distanta fata de malul marii, zonele cu umiditate ridicata si salina, elemente care distrug rulota intr-o perioada lunga de timp.

Sunt 2 categorii de vanzatori – cei privati si rechinii mari, care urmaresc si ei anunturile de achizitie a vanzatorilor privati. Dumneavoastra de la 2000 km distanta … nu cred ca aveti sansa sa promiteti unui vanzatori privat sa o retina pentru un super pret, deoarece rechinii din zona vor musca inaintea dvs.

O rulota cu potential, fara defecte se va vinde repede, o rulota care are defecte sau starea generala lasa de dorit, va ramane in bratele proprietarilor, asa ca atentie … proprietar sanse mari la preturi mici dar si la defecte ascunse. 


Sa definim un vanzator de incredere si unul la inceput de drum de pe site-ul mobile.de…

Exemplul Nr 1 – un vanzator de incredere

  • sunt pline 5 stele sau 4+1/2, sau 4 stele – din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (154) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul. 

Untitled Exemplul Nr 2 – un vanzator sub semnul reticentei 

  • sunt pline 4 stele sau 4+1/2, din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (1) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul. 

In ce consta diferenta intre exemplul 1 si 2 ? – diferenta consta in numarul pe persoane care au apreciat vanzatorul, adica cu cat numarul este mai mare, cu atat acuratetea este mai mare, puteti avea o imagine mai clara a vanzatorului.

Cat de greu se obtin aceste stele? Foarte greu, similar ca si la sistemul Ebay.

Website-ul mobile genereala aleatoriu email-uri privind modul in care vanzatorul ti-a raspuns la solicitarile tale, si genereaza un raport catre vanzator si catre pagina site-ului. 

comunicatia cu MOBILE

Preturile normal vor avea variatii, un produs similar se va vinde mai scump la un dealer cu rating foarte mare, deoarece, acest indicator prezinta seriozitatea vanzatorului, multe persoane alegand sa cumpere mai scump, dar sa nu efectueze un drum pana in Germania, ajungand acolo, descopera ca rulota s-a vandut sau are defecte ascunse.

Personal nu voi pleca la un drum de 4000 km fara o certitudine ca rulota de care sunt interesat ma va astepta … acolo, unde am gasit-o. 


Ce poti face in acest moment, dupa ce ai ales rulota si ai descoperit ca vanzatorul tau are rating foarte bun?

Oferi un avans de 500 euro transferabili prin banca, in baza unei facturi de achizitie si stabilesti o perioada de rezervare, dupa expirarea careia, vanzatorul va putea revinde caravana daca nu ai aparut sa o ridici. 

Atrag atentia asupra anumitor elemente de siguranta:

  • pretul pentru persoanele fizice trebuie sa contina TVA. Fiti siguri ca pretul afisat sau mentionat in factura este cu TVA inclus (acesta trebuie evidentiat separat in factura) 
  • factura trebuie sa fie factura finala, mentionand ca se va plati avans suma de 500 EURO (exemplu) din suma totala, restul va fi achitat prin …. dvs decideti, numerar la ridicarea rulotei, tranfer bancar sau card.
  • perioada de rezervare sa fie mentionata in scris in corespondenta electronica sau in factura proforma 
  • sa solicitati poze actualizate ale rulotei inainte de plati, aceastea fiind opozabile 
  • sa solicitati conditiile de returnare a avansului, daca in momentul inspectiei rulotei veti identifica probleme ce nu v-au fost aduse la cunostinta anterior. 

Atentie – nu exista ieftin si foarte bun! 


Eu nu cunosc limba germana, dar internetul cunoaste traducerea automata din limba romana in limba germana, acesta fiind instrumentul de a discuta cu vanzatorii. 

  • https://translate.google.ro/

Raspunsul dansilor se copie in acelasi soft de traducere automata … si veti citi raspunsul in limba romana .


Este o tendinta naturala in a incerca sa gasesti cea mai ieftina rulota sau autorulota, dar de multe ori cea mai „IEFTINA” nu va mai fi la fel de ieftina in momentul in care incepi sa achizionezi si sa instalezi accesoriilor rulotei (deoarece sunt foarte scumpe) si comparand cu o rulota similara cu accesorii gata montate, s-ar putea sa realizazi ca … ai iesit mai scump.

Majoritatea pot aprecia valoarea accesoriilor prin verificarea unor preturi generale pe internet dar va rog sa ADAUGATI SI VALOAREA MANOPERII in cazul in care nu puteti sa le instalati singur. Un mover (motor electric) se poate achiziona si nou si second hand dar instalarea lui nu este la indemana oricarei persoane. Instalarea in service – 100 euro (preturile sunt orientative)

O alta capcana o reprezinta pretul unei componente si pretul intregului sistem. Sa luam ca exemplu terasa OMNISTORE modelele care monteaza pe tavan, la imbinarea tavanului cu peretele lateral. Terasa poate sa coste 800 euro dar atentie – ELEMENTELE de prindere a terasei de tavan trebuie achizitionate separat in functie de modelul rulotei / unghiului si a formei de imbinare intre tavan si peretele lateral.

Apasa aici – descarcare – Calculator valoare accesorii

poza1 Functioneaza foarte simplu astfel: Coloana2

Nu am gasit inca o ecuatie care sa poate fi prezentata pentru a calcula pretul corec a unei rulote sau autorulote second hand, in schimb pot sa afirm ca preturile se pot aseza pe o forma similara CLOPOTULUI lui GAUSS. Trebuie eliminate extremele  – ultimele preturi minime si ultimele preturi maxime.

Coloana3 Coloana4 Coloana5 Coloana6 Coloana7 Poti sa aduni si eventualele reparatii de stricta necesitate ce tin de siguranta circulatiei, in cazul in care poti sa constati inaintea achizitiei defectiunile sau partile ce urmeaza a fi schimbate imediat.

Pentru rulotele mai vechi de 10 ani exista un grad de uzura destul de mare al urmatoarelor subansamble:

  • tacheti cupla AL-KO –  aproximativ 40 Euro achizitia si inlocuirea lor
  • amortizor protap – aproximativ 40 Euro
  • amortizoarea suplimentare roti (daca rulota este model vechi Anglia) – aproximativ 80 Euro
  • saboti franare – aproximativ 25 Euro

Coloana8 Coloana9

 

One thought on “Rulote de vanzare Anglia Olanda Belgia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *