Rulotism si camping in Romania

In intreaga lume se discuta de reducerea poluarii si de efectul de sera dar in Romania guvernul nu incearca sa analizeze efectul rulotismului pe termen lung asupra mediului inconjurator.

Bine ca alte tari din vestul Europei trateaza aceasta problema cu seriozitate si analizeaza si ofera concluzii coerente.

Cel mai uzual accesoriu al rulotistilor este panoul solar.

Stiu ca nu va plac calculele matematice dar va rog sa alocati cateva secunde in plus acestui subiect. E

stimam un numar de 50 de mii de rulote si autorulote, cu o medie a puterii instalate de 120w/ora pe fiecare dintre ele.

O vacanta medie de 15 zile x 50,000 x 120w x 8ore = 700 MegaW sau mai bine zi populatia unui oras mic se alimenteaza in totalitate „solar”

Continuam analiza prin prisma rulotistului care nu utilizeaza aerul conditionat in timpul camparii decat in proportie foarte mica, care utilizeaza la maxim resursele naturale – apa, gazul si combustibilul.

Față de cazare la hotel, unde turistul uneori sau mai bine zis de multe ori uita sa inchida aerul conditionat sau lumina cand pleaca la plimbare, rulotistul va avea grija deoarece resursele sunt limitate, depasirea lor inseamna realimentare ce se transpune in costuri si timpi suplimentari

Expertii estimeaza ca in timpul unei vacante de 10 zile, vacanta la hotel inseamna ATENTIE 1.8 x mai mult CO2 emisii de carbon decat vacanta cu rulota pliabila, sau de 1.4 decat auto+rulota, sau dublu fata de autorulota.

Călătoria cu rulotă ca o opțiune este ecologică, cu cât mai mulți oameni călătoresc împreună în autovehicul și cu cât este mai scurtă distanța până la destinația de călătorie, cu atât beneficiul pentru mediu este mai mare.

În schimb, avantajul privind protectia mediului autoturism+rulota în comparație cu vacantele in avioanele și mașini scade odată cu cresterea distanței până la destinația de vacanță.

 

In Romania parcul de rulote si autorulote se mareste. Nu exista nici o statistica oficiala prezentata de autoritati cu privire la varsta parcului auto. Rulotele sunt considerate remorci si din acest motiv, sunt contabilizate impreuna cu remorcile uzuale. 

  Am analizat situatia importurilor din luna Iulie 2020 si am sumarizat

  • s-au importat / inmatriculat / schimbat proprietarul = 339 de rulote
  • s-au importat / inmatriculat / schimbat proprietarul = 91 autorulote
  • varsta medie a rulotelor tranzactionate = 12 ani
  • media masei maxima admisibila a rulotelor = 1218 kg
  • varsta medie autorulote tranzactionate = 2008

O sa revin cu informatii privind perioada Ianuarie – Iulie 2020 in curand

Exista o multime de solicitari de la viitorii rulotisti care utilizeaza in principal ideile – „dorim sa achizionam o rulota, avem bugetul XYZ solicitam ajutorul dvs”.

Acest articol doar sumarizeaza ideile principale mentionate in toate articolele anterioare, va sfatuiesc sa le cititi inainte de achizitia unei rulote.

Este dificil sa prezinti toti pasii logici care trebuie facuti deoarece sunt multi factori care variaza in timp.

Principalii factori – numarul si varsta copiilor.

Rulotele si autorulote sunt spatii mici de locuit, spatii care sunt utile in functie de numarul de membrii si de varsta acestora.

Sunt multe anunturi cu rulote la vanzare – au crescut copii si acum vindem rulota cu 3 paturi suprapuse.

Concluzia o puteti trage dumneavoastra, daca sunteti la varsta la care copii merg singuri in vacanta, atunci alegerea initiala va fi multumitoare pentru o perioada foarte lunga de timp, in caz contrar, spatiul initial necesar va fi mare si altfel compartimentat fata de necesitatile unui cuplu matur.

Marimea nu conteaza, un slogan utilizat cu o frecventa ridicata DAR la rulota aceasta dimensiune este importanta – atentie la latimea rulotei, intre 2.2m sau 2.3 sau 2.5m inseamna 10% in plus suprafata desfasurata in vant, deci efort mai mare pentru motor.

Daca aveti asteptari optimistice privind consumul, atunci pot sa afirm ca forma rulotei este esentiala.

Ca stagiar ai viziunea faptului ca toate rulotele pot sa arate la fel dar diferenta se va contoriza in aerodinamica ei – colturi rotunjite, panou frontal inclinat, tavanul rulotei coborat in partea din fata, mai ales la rulotele englezesti.

Masa maxima tehnica admisibila (masa proprie si a bagajelor) a rulotei se recomanda sa fie aproximativ 85% din masa maxima tehnica admisibila a autoturismului tragator.

Analizand rulota dorita – trebuie sa tineti cont ca diferenta intre Masa Tehnica admisibila si Masa proprie reprezinta un indicator (greutate in kg) util.

Cu cat rezultatul diferentei este mai MARE, inseamna o rulota mai practica (deoarece accesoriile cantaresc multe kg)

Ca sa poti evalua performanta asamblului rulota si autotursim in timpul deplasarii, inginerii din UK au creat un website foarte util in acest sens. h1ttps://towcar.info/ – ofera rezultatul PERFORMANTEI asamblului auto tragator si rulota propusa.

Cand rezultatul primit indica zona de 2 sau 3 stele, eu as opta pentru o rulota mai mica

Trebuie sa acordati atentie la cate usi/trape de vizitare are rulota.

Sunt foarte practice si costa. O rulota buna are 3 usi de vizitare/ incarcare bagaje, 2 pe o parte + 1 partea opusa

O rulota cu WC si dus separat este mai scumpa decat o rulota fara dus, normal, materialele costa.

Cu cat rulota are lungimea protapului mai mica, cu atat creste performanta asamblului

Capacul care acopera protapul este foarte util pentru reducerea curentilor turbionali, care normal la o rulota ieftina nu-l prea gasesti

Multe rulote nu au instalatia la 12V sau niste improvitatii facute la coltul blocului, alege din prima rulota care are instalatia 12V din fabricatie

Alege o rulota cu accesorii gata montate in detrimentul unei rulote simple cu speranta ca, le vei instala tu ulterior mult mai ieftin.

Nu alege protapul de biciclete de pe protap decat daca este rabatabil … si asa este destul de greu de accesat depozitul de la butelie cand ai nevoie. Preferabil suport biciclete pe spate sau ideal pe plafonul masinii

Alege varianta parasolar/veranda in detrimentul unui cort daca esti o peroana activa si iti place sa vizitezi

As alege un cort cu bete de fibra de sticla si as evita betele de metal,greutatea conteaza

Putin rulotisti iubesc soarele, deci cu cat numarul de geamuri este mai redus/suprafata mai mica, este mai utila vara, creste confortul termic

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *