Am achizionat o rulota acum 4 ani din Germania .

Nu am fost niciodata interesat de inchirierea unei jucarii de vacanta si nici nu cunosteam detalii despre acest concept & preturi.

Ajunsi in Germania la locatia indicata in anunt, am descoperit o companie care avea peste 30 de jucarii de vacanta pe stoc, locatia fiind in sudul Germaniei, la baza muntilor Alpi.

Asteptand intocmirea actelor de vanzare cumparare, am observat in parcare ca erau stationate 3 masini cu numar de Romania fara nici un pasager sau sofer.

Am intrebat vanzatorul (afacere preluata de la tatal sau, afacere de familie) – care este explicatia pentru stationarea acestor autoturisme in parcarea din curtea interioara iar raspunsul a fost – noi suntem companie care inchiriem rulote si autorulote, acesta este scopul principal.

Turistii din Romania sau Bulgaria vin cu masinile proprii pana in sudul Germaniei si inchiriaza de la noi, evitand astfel plata a 4 zile necesare tranzitarii dus / intors.

In timpul ramas pana la finalizarea procedurii de vanzare / cumparare dansii mi-au sugerat cateva idei importante despre greselile frecvente la inchirierea unei jucarii de vacanta:

– prima și una dintre cele mai importante greșeli de evitat este închirierea de la firme fara renume in piata cu un parc auto mic.

In cazul in care apar intarzieri la predarea jucariei de catre fostul “turist” sau defectiuni mecanice, veti avea surpriza ca veti fi reprogramat in cel mai bun caz.


locatia este esentiala, daca doresti sa vizitezi doar Norvegia sau Suedia, normal ca nu inchiriezi jucaria din Bulgaria sau Romania, fiind mai mai ieftina la prima vedere.

Costul cu chiria zilnica versus timpul de tranzitare pana in Germania si consumul suplimentar de combustibil (aproape dublu fata de un autoturism) te vor arde la buzunar.


– alegi sentimental, adica vizualizand niste website-uri cu fotografii fara sa ai experienta.

O imagine inlocuieste poate o mie de cuvinte, dar ea nu spune întreaga descriere.

Citiți descrierea tehnica, astfel încât să înțelegeți exact ceea ce primiți in pretul solicitat.


– rezultatul alegerii sentimentale – niste poze generice cu o multime de informatii care induc in eroare uneori sugerand ca veti beneficia de facilități si accesoriile incluse in poza.

Dacă doriti sa beneficiati de acele facilitati sau accesorii, asigurați-vă că sunt incluse in pret si / sau vor fi disponibile in momentul inchirierii


– cand o companie ofera servicii de calitate si la un pret bun, vizitatorii isi posteaza ulterior recenziile pe website-ul companiei de unde au inchiriat.

Unele companii permit postarile / recenzii dar unele nu.

As avea un mare semn de intrebare, de ce nu mi se permite sa imi prezint recenzia, aia asa cum este ea .. mai buna sau mai rea!

Numai recenzii pozitive 100% ??? Este suspecta “perfectiunea” , este logic sa gasiti si oameni multumiti dar si nemultumiti.


– bariera lingvistica este ignorata total de catre turisti, daca inchiriezi jucaria numai pentru vizitarea patriei este ok dar ce se intampla daca ai un accident sau incident in Polonia sau Germania ?

Suni la compania de la care ai inchiriat! caci asa scrie in multe din conditiile de inchiriere.

Dansii cum pot sa ia legatura cu service-uri autorizate sau autoritatile daca nu au un nivel conversational suficient de bun macar in 2 din cele 3 limbi de circulatie internationala?

Atrag atentia ca in Germania, nationalismul este in crestere, engleza nu este o optiune decat in putine cazuri.

Asigurați-vă că veti beneficia de sprijinul lor 24 / 24 de ore în timpul închirierii, bilingv.


– nu se prezinta lista cu costurile reparatiilor / inlocuirii pieselor / accesoriile stricate.

In general regulile impuse de companiile care inchiriaza sunt destul de usor de urmat, pot sa spun ca sunt de bun simt dar apar uneori, din vari motive, distrugeri ale unor parti din jucarie sau a mobilierului / accesoriilor.

Tu, turist de ocazie de buna credinta, ai predat de buna voie o garantie (valoarea medie de 600 euro sa presupunem) dar compania a uitat sa iti includa in conditiile agreate si costurile, in varianta deteriorarii unor elemente ca cele mai sus mentionate.

Ajungi sa te certi ca la usa cortului, cel care inchiriaza va incerca sa tripleze pretul, chiriasul dorind sa reduca chiar si costul real al reparatie, el nu intelege cat de scumpe sunt aceste jucarii & accesoriile lor.

De multe ori, defectiunea ramane si este inchiriata cu acest defect (vizual sau minor) catre urmatorul chirias, si uite asa depozitul executat devine partial profit.


politicilor de anulare sunt efectiv necitite in proportie de 95% din viitorii turisti, deoarece dorinta de a ajunge in excursia de vis este atat de mare, incat uita sa isi puna intrebarea … si daca nu mai pot sa calatoresc in acea perioada ?

Mulți turisti regretă asta mai târziu …


– majoritatea companiilor care inchiriaza vor percepe o taxă suplimentară pentru curățenie. Citeste cu atentie conditiile si costurile suplimentare fata de chiria zilnica solicitata.


– limitarea numarului de km parcursi zilnic sau pe sejur, atentie la acest aspect, multe companii ofera fara limita de km dar mai apar si surprize, mai ales cand pretul este suspect de ieftin.


Sa aveti o vacanta placuta!

Text credit Gabriel Vasilache

Fotografii din articol credit Andreea Miruna

Evalueaza
[12 voturi / scor: 5]