Peripetii cand am cumparat prima rulota din Olanda

Peripetii cand am cumparat prima rulota din Olanda

Sefu’ daca citesti aceasta postare, atunci vei intelege ca nu sunt nici betiv si nici samsar, sunt doar un pasionat al calatoriilor cu rulota prin lume!

Povestea pleaca de la problema clasica din Romania – sunt o multime de rulote la vanzare dar descrierea din anunt si cea din realitate este … in multe cazuri diferita.

Am cautat mai multe rulote in Romania si nu am gasit ceea ce ma interesa din mai multe motive si am decis, intr-o dimineata sa solicit 5 zile de concediu de odihna ca sa plec in Olanda sa imi cumpar jucaria de vacanta.

Am identificat rulota care credeam ca mi se potriveste la un dealer din Olanda si am rezervat-o pentru cateva zile, echivalent cu timpul estimat sa ajung acolo.


Platforma dedicata rulotismului – vanzari, intermedieri si inchirieri rulote, accesorii si autorulote

www.bazarache.ro


Era 14 Decembrie, o vreme minutata de condus, ploie marunta si rece … in intreaga Europa.

Am plecat spre Olanda la orele 10 dimineata din “minunatul” Bucuresti intr-o zi cu ploaie si am ajuns la 12 noaptea in Austria, dormind 5 ore intr-un motel pe marginea autostrazii si dimineata am plecat in viteza catre destinatia finala … pe o vreme la fel de “superba”

In Olanda, noroc de fusul orar, am castigat ceva timp si am reusit in aceasi zi sa primesc actele de vanzare/cumparare cu numerele de export si … inapoi la drum!

Inapoi la drum .. prima data cu rulota la carlig – a fost spectacol in Olanda cand am intrat in primul giratoriu, speriat ca datorita vitezei melcului, voi deranja traficul – deranj in mintea mea, obisnuit cu cocalarii de prin Romania care claxoneaza inutil pentru orice si oricand.

Surpriza – olandezii stateau ca niste oameni normali la volan si asteptau civilizat sa parcurg giratoriul. OAU – am descoperit ca in Olanda rulotistul este “respectat” iar faptul ca are melcul in spate … nu inseamna ca a devenit dusmanul vitezomanilor.


Greul acum a inceput, vremea superba cu ploaie marunta si rece la 5 grade a inceput sa isi spuna cuvantul, ochii imi lacrimau si se miscau stanga-dreapta in ritmul de dans cu viteza stergatoarelor. Am spus “GATA”, trebuie sa ma opresc sa ma odihnesc intr-o locatie sigura, cand intru in Germania.

In schimb “GATA” a aparut imediat, cand GPS-ul de pe bord s-a blocat. A ramas ca o poza de familie si eu mergeam de ceva km fara sa imi dau seama.

Am incercat sa-l resetez, nimic, nu accepta nici o comanda. Am crezut ca si-a dat ultima suflare dupa 20 de ore de stat in priza masinii. Ma intrebam unde gasesc o benzinarie sa cumpar o harta rutiera … daca o mai exista asa ceva.


Cum speranta moare ultima, m-am gandit sa incerc sa scot GPS-ul pe geam afara sa isi mai raceasca procesorul si incercarea a reusit.

Am ratat totusi o intersectie cu autostrada spre Romania si uite cum am fost nevoit sa mai plimb prin Germania 20 de km in plus pana cand am reusit sa intorc.

Cu melcul in spinare nu am depasit niciodata 100 km/ora si uneori mai depaseam tirurile care mergeau cu 85 km/ora.

Datorita unor oglinzi suplimentare idioate, ieftine care vibrau si a ploii permanente, la care se aduna si lipsa de experienta a subsemnatului, insemna un timp suplimentar ca sa revin pe banda camioanelor dupa depasire.

Eram stresat ca voi avea frigiderul “plin de carne” de la posesorii de super masini care mergeau cu 150km/ora pe autoband in Germania … dar surpriza, viteza melcului meu nu deranja pe nimeni.

Veneau tare din spate, incetineau si asteptau politicos sa revin pe banda camioanelor. Nu am primit nici un “flash” sau claxon in Germania!

Soferii de tir, respect !!! pentru meseria lor si pentru efortul dansilor sa conduci non stop camioanele.

Ma ajutau prin “flash-uri” cand puteam sa ma retrag pe banda lor in siguranta, astfel incat totul inseama optimizarea traficului.

Am avut si momente in care tirurile au incetinit pentru a putea sa ma retrag deoarece aparea zone de panta, cand motorul masinii mele nu mai putea trage puternic (1.4 TSI benzina si rulota de 1350 kg ..).


Daca se merita sau nu efortul, dumneavoastra decideti, pentru noi a meritat 100%.

In Germania, am incercat benzinarie cu benzinarie sa parchez insa surpriza a fost colosala, toate parcarile de tiruri de langa autostrada erau PLINE 100% intre orele 19-24.

Habar nu am avut ca poate sa fie o problema parcarea jucariei de vacanta, pentru masinile mici fara remorca erau o multime de locuri disponibile.

Ce sa fac, unde sa opresc? Am continuat drumul si vazand niste refugii pe marginea autostrazii si am incercat sa oprez dar surpriza a aparut din nou, niste dubite cu romani mai bronzati faceau legea pe acolo, parcari fara prea multa lumina.

Am decis sa merg mai departe pana gasesc un loc de parcare in siguranta… si am vazut o benzinarie in care erau parcate niste tiruri cu un loc de parcare gol intre ele unde incapea masina mea plus rulota!

Ok, fericit si incantat ca pot sa ma odihnesc dupa aproape 24 de ore de condus pe o ploaie marunta, incetinesc si incerc sa strecor masina cu rulota intre cele 2 tiruri parcate la 45 de grade fata de o bordura care nu era uniforma. Forma terenului era in TRIUNGHI adica fiecare tir in partea STANGA era aproape cu 3m parcat mai “adanc”.

La orele 2 noaptea, subsemnatul parca “jucaria” incet … sa nu deranjeze vecinii tiristi cand … DEODATA POC !!! zgomot de obiecte cazute pe asfalt langa masina !!!

Opresc si ma dau jos si vad in partea dreapta a masinii o antena satelit cazuta.

Ma intrebam – oare rulota avea antena satelit pe tavan ??? ca nu imi aduc aminte sa fi fost descrisa in anuntul de vanzare. In cateva secunde se deschide usa camionului din dreapta si un nene burtos vorbind o alta limba incepe sa spuna printre altele “Politai – politai – politai” si imi arata oglinda tirului.


Stai bre, lasa-ma cu pilotul automat “politai “… si in engleza am incercat prin utilizarea cuvintelor comune – problem ??? sa indentific problema – si uite asa incetul cu incetul am inceput sa devenim detectivi particulari la ora 2 noaptea in parcare.

El imi arata precum ca avea montata antena satelit pe OGLINDA RETROVIZOARE din stanga, in exterior iar eu priveam terasa THULE OMNISTORE montata pe laterala dreapta a rulotei tot in exterior.


Fantastic, terenul in forma de TRIUNGHI a impus ca fiecare tir din stanga sa inainteze cu aproape 3m mai in adancime, iar eu am atins cu coltul parasolarului exterior Thule antena satelit a tirului montata pe oglinda.

Cu lanterna in mana am identificat “defectul” tirului, adica rama oglinzii s-a crapat si a cazut partea exterioara de plastic.

Cine este vinovat?

Eu deoarece aveam 10 cm de parasolar exterior si eram in miscare sau el ca si-a montat oala de la antena satelit cu diam 60 de cm pe laterata oglinzii retrovizoare si stationa?

Era intuneric intre cele 2 tiruri si datorita ploii efectiv nu am vazut antena satelit exterioara in dreapta mea sus.


Fiind atat de obosit si dorind doar sa ma odihnesc, i-am zis “money – bani” ca ii platesc numai sa incetam circul asta cu “politai” si cu vinovatul. A scris pe geamul aburit al masinii mele – 20 de euro – si am zis OK.

I-am aratat prin semne ca sunt de acord si ca vreau sa dorm. Am achitate imediat 20 Euro.

S-a uitat la numarul de inmatriculare al masinii mele – Romania si mi-a aratat ca si el transporta marfa catre Bulgaria, deci avem acelasi drum. L-am intrebat daca este restaurant in benzinarie si mi-a arata ca este inchis.

Cu melcul in spate … la 5 grade cu ploaie marunta nu am rezistat prea mult si pe drum am oprit la interval de 4 ore sa ma odihesc.

Am intrat in mirifica tara Romania cu superbele drumuri romanesti unde semnele nervoase ale soferilor din spate sunt la ordinea zilei.

Pe autostrada Bucuresti – Ploiesti am descoperit toate gropile, fiind nevoit sa pastrez banda 1 in mod constant.


In ziua 5 am revenit la serviciu, iar seful dimineata se uita la mine si imi spune discret … sper ca ti-au iesit aburii alcolului din tine, caci inca mai ai ochii rosii !!!

Nu dom’ patron – “pasiunea rulotismului inseamna sa am ochii rosii” – a fost raspunsul meu — nu a inteles sefu’ prea multe si nici eu nu mi-am batut capul sa-l mai lamuresc ca dupa 4 zile de condus pe ploaie, 4500 de km, ochii mi se miscau in ritm de stergatoare.

Dupa cativa ani de zile am vandut rulota, dorind sa avem una cu cabina de dus separat.

Calatoria pentru a doua rulota a fost numai pana in Germania iar concluziile sunt mai jos detaliate.


Sa nu mai injuram samsarii care iti aduc rulota la nas, deoarece dupa 2 drumuri am invatat urmatoarele:

utilizeaza aplicatia – Descarca aici aplicatia – PARCARE TRUCKEAPPS.EU– mi se pare extrem de utila.

Poza de mai jos este de la aceasta aplicatie. Are meniu in limba romana.

In Germania mai este nevoie de constructia a minim 30,000 de locuri de parcare pentru tiruri. Este o aplicatie gratuita.

Untitled

Dacă ai un smartphone, caută în Google Play caci sunt multe aplicații care-ți oferă liste cu parcări pentru camioane în zona unde ești.


Atentie la atacul hotilor din parcari, alege pentru siguranta ta, o parcare pazita si monitorizata video, chiar daca trebuie sa platesti taxa de parcare. Metodele hotilor sunt departe de limita imaginatiei tale ….


Exista rechini care vaneaza tot ce este ieftin si bun in toata lumea


Pana ajungi tu din Romania in Olanda, cea mai buna rulota si cea mai ieftina rulota s-a vandut de 3 zile …


Cand aud nemtii si olandezii de “romani” le trece … sa te invite la ei in curte sa “vizionezi” rulota lor


Iti trebuie minim 4 zile sa mergi pana in Olanda si inapoi, iar daca ai numai 20 de zile de concediu anual, atunci ti-ai cam ratat vacanta, iti mai trebuie zile suplimentare pentru RAR si inmatriculare. Daca iti iei concediu fara plata, atunci ai pierdut si bani din salariu, doar ca sa iti implinesti visul.


5,000 de km uzura la masina, adica 35% din numarul de km anuali pe care ii parcurgi cu masina s-au dus… in 2 luni de zile mergi la service sa ii schimbi uleiul


Daca mergi singur, trebuie sa stii o limba de circulatie internationala ca sa poti sa te descurci usor in Germania sau Olanda si iti trebuie aproximativ 800 Euro sa investesti in combustibil, cazare si mancare.


Daca esti genul care “iti mananci de sub unghii”, stai mai bine acasa, sunt o multime de surprize de platit pe drum. Poti sa dormi ca boschetarul in masina la 5 grade, sa nu lasi motorul pornit caci consuma combustibil … sau poti sa dormi la un motel cand mergi spre Olanda sau Germania. Surpriza – camerele de hotel sunt de la 50 de Euro in sus iar cele ieftine sunt rezervate din timp.


Daca esti genul care isi face nevoiele pe la fiecare colt de parcare, atunci stai acasa, WC din parcarile din Europa costa. Nu prea mult dar inmultit cu 5 zile x 3 ori se aduca acolo ceva euroi.

Cand iti spun la vanzare ca aducerea rulotei in Romania a costat 800 de Euro – incepi sa strambi din nas si ma intrebi … de ce nu iti ofer discount de 1000 de euro, caci in Olanda este mai ieftin ….


Poti sa pleci de acasa din Romania cu slanina si cu ceapa in geanta ca sa nu consumi prea mult pe drum dar la fel de bine, poti sa opresti sa servesti o supa/masa calda la o benzinarie pe marginea autostrazii si atunci daca nu ai pastile de inima la tine, s-ar putea sa ai un soc la cati bani trebuie sa scoti din buzunar.


Daca rulota mult visata inseamna o rulota de 2500 de euro, atunci stai acasa in Romania si salveaza 800 de Euro, mai bine ii utilizezi ca sa iti cumperi accesorii sau sa petreci vacanta in rulota.


Daca te tine buzunarul, atunci cumpara o butelie de gaz pentru rulota plina de la Dealer, o sa fie utila pe drumul de intoarcere in perioada rece. Daca vrei sa mai salvezi cativa Euro, pleaca din Romania cu butelia in masina, cu oglinzile retrovizoare si cu cantarul dupa tine.


Daca nu ai condus niciodata o masina cu rulota, atunci vei avea multe surprize, cea mai mare fiind lipsa locurilor de parcare din Germania. Daca esti meltean, poti sa parchezi perpendicular pe 6 locuri de parcare pentru masinile mici si te culci in rulota.


Te sfatuiesc sa mergi cu cineva care are permis de conducere si care poate sa mai conduca si el la intoarcere asamblul “melcul”. Acel cineva in plus, inseamna o ciorba calda in plus si taxe de WC in plus.


Sa iti cumperi un cantar de verificare a incarcarii pe carlig, deoarece nu stii care este distributia greutatii rulotei si niste oglinzi suplimentare heliomatice. Intreaba vanzatorul daca rulota va fi vanduta impreuna cu roata de rezerva + cric + cheie de roti, caci in caz de o pana pe drum/autostrada fara cele 3 rezerva-cheie de roti-cric s-ar putea sa ai o mare problema.


Samsarii – ii vezi in trafic cum merg cu rulota in spinare cu 70 sau 80 km/ora ca sa nu consume … incearca sa salveze costurile si sa iti ofere o rulota ieftina.

Te-ai gandit ca la viteza asta .. din Anglia pana in Romania au nevoie de 3 zile ?


daca nu ai timp esti fortat sa mergi mai tare, mergand mai tare, inseamna sa consumi combustibil.

Vrajeala cu 8% masina si rulota este buna de adormit copii, la o medie de 90 de km la ora sub 12% nu scoti decat daca mergi in spatele tirului.

Consmul de 6% la dus si 13% la intors inseamna 9.5% media consumului – 4500 km. Plus taxe de autostrada, taxe de WC, mancare, cazare, asigurare rulota si diverse ….


Inainte de a pleca la drum pana in Olanda, Anglia sau Germania, iti sugerez sa te gandesti daca esti dispus sau nu sa iti petreci 5 zile in masina si sa iti consumi 5 zile din concediul anual …cand am vandut rulota le spuneam celor care sunau – mergeti oameni buni in Olanda sa va luati rulota, numai ca va trebuie vreo 6 zile ca sa va plimbati pana acolo si inapoi …

Ai serviciu, ai copii, ai probleme, daca iti permiti luxul sa mergi atatea zile pentru o rulota, atunci drum bun.

Daca nu, cred ca “samsarul” este o solutie mai buna si mai practica.


Dealerul care ofera “buy back” la masini, aratand ca iti ofera masina noua la schimb cu diferenta impreuna cu masina veche- scuze ??? nu tot un samsar este si el??? Ala e samsar “cu acte” sau cum se spune acum “afacerist” 🤣😂🤣😂


Cum sa iti achizitionezi o rulota din Germania utilizand site-ul mobile.de

Majoritatea celor care importa masini din Germania utilizeaza website-ul http://www.mobile.de ca referinta si informatii. Este activata si limba romana a acestui website https://www.mobile.de/ro.

Pleacam de la principiul ca o piata mare de desfacere iti ofera mult mai multe variante si optiuni decat o piata mica. Populatia Germaniei versus populatia Olandei este in raport de 4:1.

De ce as cumpara o rulota din Germania, toti colegii stim, din cauza uzurii mai scazute datorita drumurilor calitative, din cauza regulamentului strict impus al legislatiei, atentie testul de verificare a instalatiei de gaze este obligatoriu si datorita grijei proprietarilor fata de bunurile achizionate. Un plus mare reprezinta distanta fata de malul marii, fate de zonele cu umiditate ridicata si salinitate mare, elemente care distrug rulota intr-o perioada lunga de timp.

Sunt 2 categorii de vanzatori – cei privati si rechinii mari, care urmaresc si ei anunturile de achizitie a vanzatorilor privati. Dumneavoastra de la 2000 km distanta … nu cred ca aveti sansa sa promiteti unui vanzatori privat sa o retina pentru un super pret, deoarece rechinii din zona vor musca inaintea dvs.

O rulota cu potential, fara defecte se va vinde repede, o rulota care are defecte sau starea generala lasa de dorit, va ramane in bratele proprietarilor, asa ca atentie … proprietar sanse mari la preturi mici dar si la defecte ascunse.


Sa definim un vanzator de incredere si unul la inceput de drum de pe site-ul mobile.de…

Exemplul Nr 1 – un vanzator de incredere

  • sunt pline 5 stele sau 4+1/2, sau 4 stele – din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (154) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul.

Untitled

Exemplul Nr 2 – un vanzator sub semnul reticentei

  • sunt pline 4 stele sau 4+1/2, din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (1) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul.

In ce consta diferenta intre exemplul 1 si 2 ? – diferenta consta in numarul pe persoane care au apreciat vanzatorul, adica cu cat numarul este mai mare, cu atat acuratetea este mai mare, puteti avea o imagine mai clara a vanzatorului.

Cat de greu se obtin aceste stele?

Foarte greu, similar ca si la sistemul Ebay. Website-ul mobile genereala aleatoriu email-uri privind modul in care vanzatorul ti-a raspuns la solicitarile tale, si genereaza un raport catre vanzator si catre pagina site-ului.

comunicatia cu MOBILE

Preturile normal vor avea variatii, un produs similar se va vinde mai scump la un dealer cu rating foarte mare, deoarece, acest indicator prezinta seriozitatea vanzatorului, multe persoane alegand sa cumpere mai scump, dar sa nu efectueze un drum pana in Germania, ajungand acolo, descopera ca rulota s-a vandut sau are defecte ascunse. Personal nu voi pleca la un drum de 4000 km fara o certitudine ca rulota de care sunt interesat ma va astepta … acolo, unde am gasit-o.


Ce poti face in acest moment, dupa ce ai ales rulota si ai descoperit ca vanzatorul tau are rating foarte bun?

Oferi un avans de 500 Euro transferabili prin banca, in baza unei facturi de achizitie si stabilesti o perioada de rezervare, dupa expirarea careia, vanzatorul va putea revinde caravana daca nu ai aparut sa o ridici.


Atrag atentia asupra anumitor elemente de siguranta:

pretul pentru persoanele fizice trebuie sa contina TVA. Fiti siguri ca pretul afisat sau mentionat in factura este cu TVA inclus (acesta trebuie evidentiat separat in factura)


factura trebuie sa fie factura finala, mentionand ca se va plati avans suma de 500 EURO (exemplu) din suma totala, restul va fi achitat prin …. dvs decideti, numerar la ridicarea rulotei, tranfer bancar sau card.


perioada de rezervare sa fie mentionata in scris in corespondenta electronica sau in factura proforma


sa solicitati poze actualizate ale rulotei inainte de plati, aceastea fiind opozabile


sa solicitati conditiile de returnare a avansului, daca in momentul inspectiei rulotei veti identifica probleme ce nu v-au fost aduse la cunostinta anterior.

Atentie – nu exista ieftin si foarte bun!

Poze credit Vasilache Gabriel


8 thoughts on “Peripetii cand am cumparat prima rulota din Olanda

  1. Mulțumesc frumos pentru detaliile, expuse și pentru răbdarea de care ai dat dovadă , să sfătuiești pe toti novicii , ca in Germania sau Olanda , cred ca sunt așteptați , cu pâine și sare numai să-și vândă rulotele . Am trăit și eu aceste întâmplări , și sunt plăcut impresionat de gestul pur omenesc , de care ai dat dovadă , ca credulii , să nu cadă în capcane , devenind disperați într-o țară străină . Mulțumesc eu în numele tuturor !

  2. Subscriu celor scrise de Costică Macovei. Mulțumim pt expunerea detaliată a călătoriei, pt răbdare și bunăvoință. Respect!

  3. Va multumesc frumos pentru sfaturile pe care le-ați dat si pt timpul acordat . Sunt un pasionat de călătorii si sper cât de curând să pot achiziționa si eu o ruloțicâ… Si sa intru si eu in minunata lume a rulotistilor !!

  4. Bine punctat!
    De cele mai multe ori, recomand achiziția din România, dar mulți nu înțeleg asta, și se duc ei la pomul lăudat cu sacul, când colo, surprize de tot felul.
    Mulțumim pentru informații și recomandări.

Leave a Reply to Dan Rusu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *