Integrarea CALCULATORULUI unui carlig de remorcare – cutie automata


Am tractat cu 2 masini aceasi rulota, ambele avand cutii de viteze automate DAR cu precizarea ca prima masina a avut carligul montat la „nea Mitica de la coltul blocului” si ultima, carligul montat in reprezentanta. 

Exista vreo diferenta intre cele montaje? –  Raspuns categoric DA 
Am asistat la montajul de la nea Mitica si dupa 3 ani, la montajul celor din reprezentanta auto iar diferenta MAJORA consta in faptul ca reprezentanta a introdus codul carligului in calculatorul masinii, operatie ce se realizeaza prin sistemul internet – comunicare directa cu serverul marcii auto, update si reprimire informatii – actualizare in calculatorul masinii.
La Nea Mitica, efortul dansului se limiteaza in a culege semnale de pe semnalizarile existente ale masinii, astfel incat extinde semnalele  de la auto la remorca. In rest, comportamentul masinii echipata cu cutie automata in timpul tractarii este identic ca si fara rulota. 
Problemele privind lipsa integrarii in calculator descoperite de subsemnatul, ca utilizator primar al masinii au fost:
  • schimbare treapta de viteza foarte repede si turatie joasa, in masina se simteau vibratii. Se recomanda modul sport pentru a elimina aceasta problema …
  • la comutarea manetei in marsarier, senzorii de parcare o luau razna, indicand iminenta pericolului
  • ESP incepea sa intre in actiune in cazul in care eram depasit de tiruri si miscarea laterala se simtea puternic. 
Am schimbat masina si am hotarat sa montez carligul in reprezentanta auto, achizionand carligul Westfalia, accesoriu original pentru masina. Am solicitat sa fiu prezent la integrarea carligului in calculatorul masinii pentru a „verifica” daca este o „vrajeala” sau „realitate”.

A fost realitate, din punct de vedere mecanic carligul a fost instalat pana la orele 16.30 dar apoi a inceput circul …. recunosterea carligului. In prezenta subsemnatului s-a solicitat serverului marcii auto sa integreze calculatorul carligului, au aparut erori, erori datorita in final, a necompletarii corecte a noului cod al carligului in softul masinii la pasul corespunzator. Integrarea a durat mai mult de 2 ore, fiecare comunicare calculator masina – server marca auto avand nevoie de aproximativ 5 minute. 


Care sunt diferentele: 

Calculatorul in momentul cuplarii remorcii, va comunica CAN cu alte module despre acest lucru – 
  • cu modului de la cutia de viteze automata – schimba treapta de viteza la turatii mai ridicate
  • cu functia autostart a masinii – aceasta functie nu mai este activa, chiar daca este actionata, astfel incat sa se evite oprirea motorului la semafor a asamblului masina + rulota – motivul fiind prezentat mai jos
  • cu modului de la motor  – când remorcarea funcționează diferit pentru a face față încărcării suplimentare – uneori comută ventilatorul suplimentar pentru a se răci/ la semafor nu se mai opreste motorul pentru a permite racirea eficace
  • cu modulul ABS / ESP – acestea funcționează diferit atunci când remorca este cuplată pentru a evita intrarea in balans
  • cu modului CECM – Acest modul de alimentare distribuie energia/curentul in instalatia de 12V într-un alt mod, atunci când remorcă este cuplata și ajută vizual conducătorul auto atunci când remorcă este atasata ( in cazul in care becul de la semnalizarea rulotei este ars, acest defect apare pe bordul masinii…)
  • cu modului OPS – Acesta este codat astfel încât atunci când remorca este cuplată, senzorii nu sună, cand se cupleaza in marsarier.
  • cu modului RVC – camera de mers înapoi – lucru similar cu senzorii de parcare – recunoaște remorca de pe ecran si oprește liniile dinamice

0 thoughts on “Integrarea CALCULATORULUI unui carlig de remorcare – cutie automata

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *