ITP la rulote Olanda – Anglia – Romania

 

Sa incep cu informatia fierbinte – unde facem ITP la rulote in Romania sau mai bine zis in orasul tau. Aceasta intrebare apare atat de frecvent incat am decis sa transmit informatiile deja existente pe website – RAR –  Link catre harta RAR online

Apesi pe judetul care te intereseaza de pe harta online de la RAR si apare lista cu toate statiile ITP autorizate.


Sa analizam diferite tari  privind relatia intre ITP si rulota

Marea Britanie – atrag atentia ca in aceasta tara NU EXISTA obligativitatea efectuarii inspectiei periodice la rulote. Aveti grija cand achizionati o rulota din aceasta tara, ar fi preferabil o verificare a sistemului de franare inaintea deplasarii la RAR Romania.

Este responsabilitatea proprietarului să se asigure că rulota este în siguranță pentru a circula pe drum și este recomandat un serviciu anual pentru a verifica că este buna de circulație și că sistemele de gaz, electric și de apă funcționează corect.

O analiza foarte buna este prezentata in acest articol – No MOTs for caravans and light trailers din care extrag si traduc in limba romana:

” ITP-urile pentru rulote au fost propuse ca măsură de siguranță rutieră la 30 mai 2013 în Parlamentul European. Clubul (nota subsemnatului – bravo lor) a considerat că propunerile nu vor avea prea puțin impact asupra accidentelor rutiere, inclusiv rulote și remorci ușoare.

” Parlamentul European de la Strasbourg a ajuns la decizie la 21 ianuarie 2014, după discuții lungi și lobby din partea The Club și a altor organizații.”

” Majoritatea copleșitoare a numărului mic de accidente care se produc se datorează factorilor de „utilizare” (cum ar fi încărcarea slab distribuită sau viteza necorespunzătoare). Costul implementării propunerilor ar fi, de asemenea, extrem de mare.

„Am efectuat o analiză comparativă a ratelor de accidente grave în Germania (unde există o formă de testare MOT a rulotei de mai mulți ani) și în Marea Britanie, unde testele nu sunt necesare. Cercetările noastre au arătat că testările de durabilitate rutieră au un impact mic sau deloc asupra numărului de accidente grave cu rulote, deoarece cifrele pentru cele două țări sunt practic identice”


Olanda – In acest moment exista o conventie intre Olanda, Spania si Belgia, prin care li se permite posesorilor de jucarii de vacanta sa efectueze ITP masinilor inmatriculate in Olanda in cele 2 tari – apasa aici pentru detalii – ITP Spania si Belgia

Reprezentatii Olandei doresc ca sa se permita efectuarea ITP-ului autoturismelor si camioanelor inmatriculate in Olanda in intrega Europa deoarece s-a constatat ca sunt mii de vehicole care circula goale intre diferite tari si Olanda doar pentru simplu fapt al obligativitatii efectuarii ITP-ului in tara de origine.


Legatura intre CO2 – poluarea si ITP

Oportunitatea de a aduce camioane și remorci olandeze pentru MOT anual în alte țări ale UE, crește în mod semnificativ flexibilitatea și reduce kilometrajul gol. Pe lângă reducerea evidentă a poluării cu carbon, vor avea mai multe beneficii, cum ar fi kilometrajul mai puțin gol, rezultând mai puține camioane pe drumuri și deci mai puține congestii si mai putine blocaje in trafic „


In Romania s-a dorit implementarea utilizarii sistemului european pentru ITP dar inca acest proiect nu a fost aprobat. Pentru a intra în vigoare, aceasta propunere aprobata de senat (link catre propunerea aprobata de senat) trebuie adoptată de Camera Deputaților, promulgată prin decret prezidențial și publicată în Monitorul Oficial.

Constat cu TRISTETE ca Romania in lista de motive pentru implementarea NU A MOTIVAT faptul ca plimbarea camioanelor in gol este un factor de poluare. Trist aspect, nimeni nu se gandeste la asa ceva. Totul se reduce la disconfort si costuri suplimentare.

LINK CATRE expunerea de motive din partea Romaniei

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *