Rulote vechi ANGLIA – polaritatea inversa

Rulote vechi ANGLIA

Exista o multime de rulote vechi si foarte vechi care provin din UK, multe fabricate inainte de 1990.

Standardele de constructie ale rulotelor au inceput sa fie implementate in jurul anilor 1993 (din amintiri aceasta informatie) si pentru posesorii rulotelor vechi, un pic de atentie nu strica. 

Inainte de a intra in detalii tehnice generale, va rog sa alocati cateva minute pentru a vedea filmul de mai jos, l-am selectat deoarece mi s-a parut ca fiind cel mai reprezentativ.

Felicitari pentru demonstratia video.


Lucrurile sunt simple si am incercat sa prezint schematic cateva idei principale, privind faptul ca „economia de materiale si optimizarea” s-au implementat si in domeniul electric, initial fiind un comutator/intrerupator care fizic intrerupea AMBELE cabluri. 

Cand se dorea aprinderea/stingerea becului, ambele fire erau conectate/intrerupte fizic. 

BECUL 0


Mai tarziu, a aparut FAZA si NUL, in curent continuu sa le adaugam si semne (+) si (-) si sa eliminam jumatate din intrerupator, sa ramana doar intrerupatorul pe FAZA, NULUL sa fie conectat in permanenta.

Au aparut si culori distincte (ROSU, NEGRU, GRI, ALBASTRU… depinde de continent, tara …)

BECUL 3

Apoi a aparut firul de protectie la scurtcircuit, conductorii de protecţie (numiţi şi de împământare) au un înveliş galben-verde. 

Introducem stecherul in priza, actionam comutatorul/intrerupatorul, curentul incepe sa circule prin cablul rosu, trece prin filamentul becului care se „aprinde” si se intoarce in stecherul din priza prin cablul negru. 

Gata, ne putem deschide firma de instalatii electrice, principiul il cunoastem acum. Firul verde ne protejeaza in cazul unui defect.

BECUL 4

Sa luam un exemplu simplu:

  • suntem in UK cu o rulota construita in UK, inainte de 1993 
  • suntem campati in UK in camping, alimentare la 220V  
  • utilizam un radiator electric cu ventilator pentru incalzire
  • observam ca radiatorul s-a oprit si incercam sa-l reparam, aplicand o logica primara, inchid intrerupatorul prizei, desfac capacul si cu surubelnita strang papucul prinderii rezistentei electrice si ating fara sa ma stresez carcasa de metal cu surubelnita. 
  • Ce se intampla daca am atins in acelasi timp rezistenta electrica si partea metaliza a carcasei radiatorului – NIMIC! 

In schimb, daca aceasi rulota este mutata in Europa si se realizeaza aceasi reparatie, datorita schimbarilor de polaritate a instalatiei electrice de pe batranul continent, poate sa apara curgerea de curent electric prin cablul NUL (NEGRU) deoarece intrerupatorul a inchis numai FAZA iar circuitul se inchide prin conductorul de protectie. 

BECUL 5

Becul sau radiatorul electric functioneaza la fel indiferent de polaritate, in curent continuu polaritatea se schimba de aproximativ 50 de ori pe secunda .. frecventa

Rulote moderne sunt echipate cu intrerupator automat pentru curent rezidual, numit si siguranta diferentiala, care este un echipament pentru protectia oamenilor impotriva  pericolul electrocutarii.

s-l1600 (1)

Ce poti sa faci ca sa te protejezi impotriva pericolului:

  • teoria mie nu mi se poate intampla nu functioneaza, defecte si erori au fost si vor fi indiferent de cate masuri de protectie ne vom lua 
  • regula de aur – scoti echipamentul electric din priza inainte de a te apuca de reparat sau de desfacut ceva de prin el
  • poti utiliza un aparat de verificare a polaritatii – daca ai polaritatea inversa atunci  poti sa iti confectionezi un dispozitiv sau sa iti cumperi unul ca si cel de mai sus 

Consider ca daca utilizezi aparate electrice conectate la 220V in exteriorul rulotei/ in interiorul cortului, riscul creste datorita umiditatii atmosferice sau a unei ploi de vara … tu stii ca ai intrerupt circuitul si esti in siguranta …. dar lucrurile nu stau chiar asa cu polaritatea inversa.

In speranta ca aceste informatii au fost utile – https://www.facebook.com/rulotistii/

Vacante placute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *