Siguranta familiei in rulota si autorulota

Glumele rulotistilor …. mie nu mi se poate intampla deoarece geamurile de la rulota nu se inchid ermetic si nu am nevoie de alarma de fum/CO deoarece imi mai trebuie o alarma care sa imi spuna ca bateria primei alarme s-a descarcat raman super glume … pana cand se intampla o nenorocire. 

Filmul de mai jos descrie momentele importante ca:

  • in 30 de secunde dupa aparitia flamei NIVELUL DE FUM si TEMEPRATURA a atins NIVELUL CRITIC 
  • in 60 de secunde nu se mai putea vedea nimic in rulota, temperatura este de 600 grade Celsius.
  • dupa ce se sparg geamurile (sau deschiderea usilor) automat cantitatea de oxigen creste si rulota incepe sa se topeasca

Concluzia:

  • TIMPII de reactie a unei familii in cazul in care flacara deja s-a produs trebuie sa fie sub 20 de secunde pentru a iesi din rulota/autorulota
  • detectoarele de fum actioneaza sirena inainte de aparitia flacarii deschise, acest timp de alarmare in avans poate sa iti salveze viata.
  • instaleaza un detector de FUM  

Detectoarele de fum va avertizeaza mai devreme, atunci cand exista posibilitatea unui incendiu real si va ofera timp pentru a scapa.

Sunt o multime de detectoare de ionizare sau alarme optice (sau fotoelectrice) disponibile pe piata sau chiar si o combinatie intre detectoare de fum si detectoare de caldura. 

Sfatul unui rulotist cu experienta … nu risca sa pierzi totul pentru 50 de ron. 

Eu recomand sa aveti in dotarea rulotei un extinctor sau o patura antifoc in rulota la indemana dumneavoastra. Am achizitionat din magazinele din Romania un extinctor cu corp de aluminiu de 1.5 kg la un pret super rezonabil. 

Am citit pe internet celebrele glume are rulotistilor – mie nu mi se poate intampla nimic, geamurile de la rulota nu se inchid ermetic, deci, nu are cum sa existe acumulare de gaze, o alarma de gaz … e pierdere de timp si bani. 

Teoria general valabila suna cam asa „rulotele si autorulotele au spatiu dedicat pentru butelii, aerisit.

Chiar daca am avea scurgeri de gaz la garnitura intre butelie si ceasul de presiune, gazul se scurge afara spatiului dedicat pentru butelii si se dilueaza in aerul din jurul rulotei.

Sobele pentru caldura, apa calda si aragazul au senzor de flacara.”

  • In realitate ….cand romanul inventiv gaureste peretele rulotei sa mai traga niste conducte de aer cald catre … depozitul de butelii?

  • sau alte minuni similare cu incalzitoare pe gaz in rulota? apoi mai trage si o conducta de gaze in peretele lateral pentru gratar si tot asa … pana face poc… poc.


  • Apoi sa raspundem la o intrebare de logica – cate rulote noi au facut poc … si cate vechi??? raspunsul – toate erau vechi.

Deci problema apare la imbinarile conductelor de gaz – aici apare scurgerea gazului si nu prin stingerea flacarii.

  • Cati au montat sau demontat o soba de gaz?
  • cei care au demontat pot sa spuna usurinta cu care se desfileteaza conducta de gaz intre soba si alimentare. Acolo exista niste „vaselina”, daca se duce aceasta vaselina adio etanseitate.

  • Cate imbinari de conducte sunt la o rulota? raspunsul meu – multe …. la aragaz, la incalzire, la boiler, la cupla exterioara de gaz … si surpriza parca rubinetul de sub ghiuveta / distribuitorul ala are parca vreo 4 conexiuni de gaz in INTERIORUL RULOTEI!

Haideti sa citim impreuna presa interntionala si sa vedem MULTITUDINEA accidentelor in care au fost implicate persoanele care gateau sau locuiau in momentul exploziei RV-ului sau rulotei datorita acumularilor de gaze. 

Va rog sa alocati 2 minute ca sa urmariti filmele de mai jos, dupa care sunt sigur ca aveti avea o noua opinie asupra acestui subiect …. 


legatura catre articolul Nr 1 cu explozia unui RV

De ce majoritatea accidentelor apar in timpul prepararii mancarii? 

Cunoastem ca GPL este un amestec de gaze Propan si Butan, procentele variind in functie de producator si sezon.  Se mai adauga si mercaptan pentru odorizarea amestecului. 

Intervalul de explozie pentru amestec propan-aer se situează între Limita Inferioara de Explozie 2,4 – 9,5%, iar pentru butan 1,8 – 8,4% Limita superioara de explozie

ATENTIE la limita de explozie a GAZULUI METAN –   cand concentratia de gaz metan in aer este intre Limita Inferioara de Explozie (LIE) – 5% si Limita Superioara de Explozie – 15%, orice sursa de aprindere il face sa explodeze. 

DECI GPL se va aprinde MULT MAI REPEDE, la limita inferioara net sub METAN. 

Datorita aditivului mercaptan, mirosul de gaz metan poate fi simtit pana la limita de 2% limita inferioara de explozie.

Se poate imediat si fosrte usor sa se treaca peste aceasta limita fara a sesiza prezenta gazului, daca eliberarea se face gradat si intr-un timp indelungat si apare oboseala olfactiva, adica  amestecul mirosului de mancare cu mercaptanul! 

legatura catre articolul Nr 2 explozia unei RV


Consider ca autoritatile din Romania ar trebui sa intervina prin declararea obligatorie a instalarii alarmelor de gaz/monoxid/fum/temperatura in interiorul unei rulote sau autorulote.

Costul lor variaza de la 50 ron pana la 360 ron, sunt sume infime raportat la dezastrul care poate sa se intample. 

De ce rulotele din Anglia sunt dotate din constructie cu asemenea alarme?

Nu stiu sa raspund, dar stiu ca au o rata minima de incidente. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *