Vopsirea rulotei si autorulotei

swans-1436266


Vopsirea rulotei si autorulotei

Te-ai intrebat pana la data curenta de ce majoritatea rulotelor si autorulotelor sunt vopsite in nonculoarea ALB? 

Exista o multime de mituri privind aceasta nonculoare si incerc sa le prezint pe fiecare, astfel incat sa puteti dumneavoastra sa decideti cand achizionati viitoarea jucarie de vacanta – ce culoare va avea.


Daca incerci sa utilizezi logica cromatica de la autoturisme si o interconectezi la rulote si autorulote, nu cred ca va fi functionala 100% deoarece autoturismele au o alta destinatie de folosinta fata de rulote si autorulote.

Anumite principii raman valabile pentru cele 3 categorii – autoturisme, rulote si autorulote. 


Studiul BASF privind culorile utilizate in industria auto din 2017 – citez din raportul atasat la subsolul paragrafului „Raportul de culoare BASF al vopselelor originale pentru sectorul auto”, divizia de Produse de acoperire a BASF oferă o analiză globală a distribuției culorilor de pe piața auto, în 2017.

La nivel global, albul își menține poziția predominantă în toate segmentele și ocupă în continuare primul loc, cu o cotă de piață de aproape 40%” – Apasa aici pentru a citi intregul raport BASF


În prezent, albul nemetalizat este culoarea „la modă”.

De-a lungul anilor, culorile „la modă” s-au tot schimbat.

Nu are nimic de-a face cu funcționalitatea dar are legatura cu confortul termic si protectia materialelor. 


Concluzia numarul 1 – Albul nemetalizat tinde să fie o vopsea mai ieftină.

Daca aveti timp puteti sa solicitati oferte pentru cap tractor sau autoturisme si veti observa ca in majoritatea cazurilor (nu 100%) orice alta culoare se taxeaza suplimentar.

Atentie la suprafata unei rulote/autorulote si la suprafata unui autoturism sau cap tractor.

Pentru a intelege diferenta de pret, inmultiti raspunsul primit cu 2 sau 3 si rezultatul inseamna peste 600 Euro in plus la o rulota sau 1,000 Euro la o autorulota colorata.

Cu cat jucaria de vacanta incorporeaza mai multe culori, cu atat pretul CRESTE. 


Concluzia numarul 2 –  Pe timpul lui Ceausescu cea mai cautata masina Dacia era cea care avea culoare era Alb 13.

Credeti ca atunci romanul avea cunostinte de marketing?

Nu, era alb 13 in topul cerintelor deoarece restul culorilor era seci si triste iar combinatia ALB 13 cu elemente cromate – manere usi, oglinzi laterale, capace nichelate arata „deosebirea intre tine si restul” posesorilor de Dacie.  Acum nu stiu ce sa zic, cred ca in majoritatea covarsitoare persoanele care isi achizioneaza rulote si autorulote au o singura tinta fixa – pretul cat mai redus.


Concluzia numarul 3 – TAVANUL are intotdeauna nonculoarea ALBA indiferent de culorile de pe lateral, spate sau fata ale jucariilor de vacanta.

O sa prezint mai jos perceptia luxului si functionalitatea ALBULUI. 


Concluzia numarul 4 – Perceptia luxului inseamna alegerea culorilor gri sau negru in domeniul automobilistic. Daca analizati cromatica autorulotelor si rulotelor din marci premium, veti constata ca ponderea culorii gri metalizat (inchis sau deschis) este mai mare decat albul.

Exista o armata de specialisti in marketing care studiaza fiecare detaliu la un produs astfel incat sa-l evidentieze in fata altor produse similare.

Exista persoane dispuse sa plateasca suplimentar pentru a marca o linie de demarcatie intre el si restul.

Dar atentie …. tavanul este ALB deoarece reflectă lumina soarelui/radiatia solara, reduce incalzirea tavanului si creste confortul termic in interior jucariei de vacanta, are rezistenta sporita in timp la degradare.  

Culoarea GRI in acest domeniu este pentru accentuarea imaginii de lux dar are si aspecte practice pozitive.


Concluzia numarul 5 – am extras din articolul indicat la subsolul frazei „Un alt motiv pentru care este preferată culoarea aceasta este necesitatea de a proteja materialele compozite folosite în construcţia avioanelor moderne.

De exemplu, botul conic este realizat din plastic transparent subţire, deoarece adăposteşte radarul.

Suprafeţele de control sunt construite şi ele din materiale compozite.

Acestea sunt vopsite în alb sau gri deschis pentru a fi protejate de soare, care le poate afecta în timp proprietăţile apasa aici pentru citirea articolului Descopera.ro.

Materiale compozite in constructia jucariilor de vacanta sunt fibra de sticla, fibra de carbon, rasini poliesterice si rasini epoxy.


Concluzia numarul 6 – in cazul reparatiilor este mai simplu si mai ieftin corectarea/repararea unei zone prin aplicarea unei vopsele ALBE versus o anumita noanta metalizata de gri sau alte combinatii


Concluzia numarul 7 

  • alb=nonculoare 
  • ALB – dezavantajul ca  murdaria se cunoaste imediat. In timpul stationarii, se acopera rapid cu pelicula poluarii din oras, adica gri
  • ALB inseamna ieftin pentru producator si pentru buzunarul cumparatorului
  • ALB inseamna confort termic pentru cumparator 
  • ALB inseamna efort suplimentar pentru cumparator cu spalarea si intretinerea
  • ALB inseamna costuri de reparatii mai mici 
  • ALB inseamna perioada lunga de timp fara degradare
  • ALB – reflecta mai multa lumina/caldura = mai multa caldura respinsa inseamna mai putina caldura absorbita = care conduce la mai putine contractari si dilatari = ce implica mai putin efort in punctele de imbinare avand REZULTAT – mai putine INFILTRATII de apa
  • GRI este imaginea luxului 
  • GRI – ajuta la camuflarea murdariei, nu se observa praful. Este culoarea ideala pentru jucariile de vacanta, deoarece nu necesita spalarea inainte de fiecare iesire in vacanta
  • GRI implica costuri suplimentare. Orice combinatie de mai multe culori implica costuri si mai mari (panourile laterale sunt realizate din mai multe straturi, primul fiind deja vopsit inainte nu de catre fabricantul de rulote sau autorulote, ci de producatorul panourilor. O singura culoare inseamna o productie in masa la un cost rezonabil, inseamna posibilitatea de achizitie a unor panouri fara a stoca anumite panouri-culori speciale. Ce faceti daca trebuie inlocuit un panou la o autorulota premium avand culoarea verde brotacel? Nimeni nu va lansa in productie in timp util si la un cost rezonabil fabricarea unui singur panou avand aceasta culoare speciala. 

Concluzia numarul 7 – indiferent de ALB sau GRI, metalizat sau nematalizat, jucariile de vacanta trebuie protejate impotriva degradarii. Avantajul aplicarii unui strat de ceara pe suprafata rulotei – in afara de aspectul estetic, consider ca pelicula de ceara aplicata ofera protectie impotriva: 

  • gainatului de pasare” – da aici avem o problema, rulotele stationeaza mult in locuri fixe, sub copaci;
  • “clei de pin”in zona de munte toti cautam umbra copacului si pinul mai lacrimeaza;
  • “lichid uleios si lipicios” de la copacii tei, care atunci cand se usuca lasa niste pete inchise la culoare…la fel;
  • “insectele” lipite pe partea frontala in timpul deplasarii;
  • sarea” din nisipul antiderapant din timpul iernii;
  •  “razele UV”  periculoase datorita sederii in pozitie fixa/parcata mult timp;
  • “poluarea industriala” – gazele de esapament impreuna cu resturile de anvelope de sosea creaza o pelicula gri pe intreaga suprafata a rulotei dupa un drum lung.

Protectia rulotei sau autorulotei inseamna spalare, degresare, ceruire si acoperirea cu o husa daca nu aveti un garaj sau spatiu acoperit unde sa o parcati.

Sunt avantaje si dezavantaje, recomand HUSA rulota/autorulota ulterior tratamentelor cosmetice. 

  • valoarea mai mare la revanzare, aspectul vizual este imbunatatit, vopseaua sau elementele de plastic au o uzura redusa datorita expunerii reduse la razele UV
  • interiorul rulotei vizual se imbunatateste deoarece la un procent mare de rulote disponibile la vanzare pe internet o sa vedeti parti din interiorul bailor DECOLORATE datorita faptului ca rulota a stationat intr-o singura pozitie o perioada lunga de timp, expusa la razele de soare patrunse in interiorul ei pe geamul neacoperit. 
  • suprafata exterioara a tavanului rulotei este protejat impotriva depunerilor de gainat de pasare, care dupa cum bine cunoastem toti, ataca in forma ireversibila vopseaua 
  • ma protejeaza de curiosii din trafic, care utilizeaza uneori un marker permanent pentru a desena ori sa isi lase amprenta specifica pe rulote 
  • reduce condensul datorita umiditatii din atmosfera, husa fiind si o bariera termica, reducand cu bune grade plaja de variantie a temperaturilor zilnice 
  • nu permite depozitarea si pietrificarea in timp a frunzelor impreuna cu mucegaiul si pamantul fin inchegat de celebra poluare din orasele din Romania 
  • permite acoperirea anvelopelor – protectie impotriva deteriorarii anvelopelor datorita expunerii indelungate la soare
  • destul de scumpe husele de calitate pentru rulota  
  • instalare uei huse destul de greoaie, necesita 2 persoane, fara ca vantul sa sufle cu putere
  • destul de incomod de a fi stransa si depozitata, mai ales dupa ploaie sau umiditate
  • daca esti un rulotist ce utilizeaza frecvent rulota, atunci devine un efort destul de mare instalarea si inlaturarea ei. 

Mai multe detalii gasiti pe pagina personala de facebook rulotistii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *