Anvelope speciale “CP”autorulota camper rulota


Anvelope speciale “CP”autorulota camper rulota

Doresc sa precizez ca exista o diferenta intre anvelopele “C” si “CP” si aceasta diferenta se observa cand discutam de autorulote – axa din spate in principal. 

CP = camping pneu 

Sa plecam de la website-ul care ne permite sa vedem presiunea anvelopelor versus tipul anvelopei, un website utilizat de toti rulotistii cred. Se observa ca exista configuratorul activat pentru anvelope “C”si “CP”

  •  https://www.tyresafe.org/check-your-pressures/motorhomes/

Dupa introducerea informatiilor necesare in configuratorul de mai sus (repet foarte util, felicitari celor care au creat acest website) primim rezultatele dar si niste observatii in limba engleza. Traduc in limba romana ideile principale:

  • necesita valve speciale la anvelope (metalice sau de inalta presiune)
  • constructia anvelopelor CP permite umflarea anvelopelor la o presiune mai mare, astfel incat anvelopele CP montate numai in spate, 1 singura anvelopa pe o parte, permit o presiune de 5.5 bars pentru toate sarcinile
  • cu alte cuvinte, anvelopelor tipul CP se aplica intotdeauna presiunea de 5.5 bars

Firma Continental a dezvoltat produsul VANCONTACT(TM) CAMPER si detaliile tehnice si explicatiile le gasiti apasan link-ul – download-pfs-vancontact-camper-data sau click pe urmatorul link – date tehnice Continental VANCO CAMPER

  • dansii prezinta faptul ca axa din spatele autorulotei poate fi echipata cu anvelope catalogate “CP” ce permit cresterea cu 0.75 a presiunii in anvelope
  • aceasta securitate marita se datoreaza faptului ca fata de un autovehicol comercial normal, ce utilizeaza anvelope “C” pot aparea sarcini suplimentare pe spatele autorulotei datorita bicicletelor montate pe spate sau a altor sarcini  din spate (cutie portabagaj montat pe suportul de biciclete ..)

https://www.continental-tires.com/car/tires/vancontact-camper

si mai jos detalii despre VANCO(TM)2 


Am gasit informatii si de la Michelin Agilis Camping tires

https://www.michelin.co.uk/auto/tyres/agilis-camping#ratings-reviews



Va prezint tabelul cu indicii de Viteza

Cod  km/h Cod km/h
A1 5 G 90
A2 10 J 100
A3 15 K 110
A4 20 L 120
A5 25 M 130
A6 30 N 140
A7 35 P 150
A8 40 Q 160
B 50 R 170
C 60 S 180
D 65 T 190
E 70 U 200
F 80 H 210

Urmatorul pas este sa decid unde vreau sa merg cu rulota, deoarece viteza maxima legala asamblului rulota + autoturism difera de la tara la tara. Pentru Romania, legislatia spune ca viteaza maxima de deplasare este cu 10km mai mica decat viteza maxima a drumului. Deductia logica – viteza de 120 km este viteza maxima legala asamblului auto + rulota.

Concluzia numarul 1 – indicele de viteza maxim va fi “L” din tabelul de mai sus. 


Acum vom citi din talon sau cartea de identitate informatia privind MASA MAXIMA ADMISIBILA (greutatea maxima a rulotei si a sarcinii utile) a rulotei si 


Exemplul 1

  • masa maxima admisibila a rulotei este de 1500 kg
  • avand 1 singura axa. 
  • 1500 kg/ 2 anvelope = 750 kg pentru 1 anvelopa
  • din primul tabel rezulta indice de sarcina = 98 

Exemplul 2

  • masa maxima admisibila a rulotei este de 1500 kg
  • avand 2 axe 
  • 1500 kg/ 4 anvelope = 375 kg pentru 1 anvelopa
  • din primul tabel rezulta indice de sarcina = 74

Prima concluzie gresita  – Indice sarcina 98 acopera teoretic MMA rulotei. Se recomanda ca sa MMA rulota sa nu depaseasca 90% din Indicele de sarcina, deci trebuie sa achizionam anvelope  cu indice 101. 

Daca aveti deja montate anvelope cu indice “C” s-ar putea sa aveti pe anvelope mentionate 2 indici ca exemplu 101/103

valoarea de 101 se aplica NUMAI CAND sunt montate pe axa din spatele masinii comerciale, 2 anvelope pe fiecare parte! 


Am achizitionat anvelopele cu urmatoarele detalii – 185 R14 101 M dar mai trebuie sa citit si presiunea maxima mentionata pe anvelopa in PSI (am citit si am gasit valoarea de 65 psi) 

Calcul presiune = (Presiunea maxima / sarcina anvelopa) x ( masa maxima admisibila rulota/ numarul de anvelope) 

Calcul presiune = (65/825) x (1500/2) = 0.078 x 750 = 58.5 psi 

utilizand formula de transformare din PSI in BARI obtinem = 4.033 bari

Poza credit  FERNANDO TRIVIÑO on Unsplash

Evalueaza
[3 voturi / scor: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *