Dupa achizitia si instalarea aerului conditionat pentru rulote (dedicat dar si mobil) va prezint informatiile acumulate.

Subliniez ca necesarul de energie pentru racirea aerului din interiorul RV-ului este influentat major de:

– gradul de izolare al auto-rulotei (gradul I, II si III)

– pozitia rulotei – umbra sau direct sub razele soarelui

– numarul de geamuri si daca sunt protejate cu husa pe exterior sau sunt geamuri fumurii

– numarul de persoane care locuiesc in rulota

– temperaturile medii exterioare si perioada de varf de temperatura

– numarul aparatelor electrice in functiune (genereaza caldura)

– dimensiunea rulotei

– gradele de temperatura (variatia) pe care o dorim sa o reducem

Producatorii cunoscuti din domeniul RV-urilor si a rulotelor folosesc unitatea de masura W.

Conversia se realizeaza cu ajutorul formulei – 1 kW = 3412.142 BTU/hr


Analiza comparativa intre produsul standard TRUMA Saphir RC si Qlima, aparat de aer conditionat mobil – ambele cu montaj in interiorul rulotei.

TRUMA Saphir RC – dedicat
capacitatea de racire = 2.4 kW
capacitatea de racire = 8.180 BTU
curentul absorbit maxim =4.2A
greutate = 23.5 kg
pozitie = orizontala
pret estimativ = 1.350 Euro
amortizoare zgomot evacuare = DA
amortizoare zgomot tubulatura = DA
mod de instalare ECO, CONFORT sau LUXURY

Qlima – aparat aer conditionat mobil

capacitatea de racire = 2.62 kW
capacitatea de racire = 8.940 BTU
curentul absorbit maxim = 1.01A
greutate = 27.5 kg
pozitie = verticala
pret estimativ = 350 Euro 
amortizare zgomot evacuare = NU
amortizare zgomot tubulatura = NU
mod de instalare clasic, necesita un carton dimensiune geam cu o gaura in el pentru evacuarea aerului cald

Diferenta de pret este semnificativa, intre un aparat de aer conditionat mobil si unul dedicat pentru rulote.

Daca se justifica sau nu, nu pot sa concluzionez, ci doar pot sa subliniez urmatoarele:

– majoritatea producatorilor de aparate de aer conditionat dedicate nu prezinta nivelul de zgomot in specificatia tehnica a dansilor.

– se pare ca nu este un standard pentru aceasta marime.

– din punctul meu de vedere, nivelul de zgomot pe timpul noptii este un factor important, pentru mine si pentru vecinii mei.


Aparatele dedicate folosesc tubulatura (exceptie cele montate pe tavan) pentru distributia aerului.


Se mentioneaza ca 1 amortizor poate reduce cu 50% zgomotul produs de distributia aerului. 2 amortizoare – liniste perfecta.

Aparatele clasice mobile nu au aceasta optiune


Aparatele dedicate utilizeaza amortizor de zgomot si la iesirea aerului prin podeaua rulotei – AIR OUTLET CHANNEL


Cu acest produs, se reduce nivelul de zgomot in exteriorul rulotei, astfel incat vecinii pot sa doarma linistiti.

La aparatele mobile, cu cat traseul de eliminare al aerului cald este mai lung in interiorul rulotei, cu atat acesta va genera caldura in interior.


Au aparut pe piata noile modele de aparate dedicate, avand incorporata functia “Night MODE sau Sleep MODE”.

Aceasta functie ofera reducerea vitezei ventilatoarelor interne la un nivel astfel incat pe timpul noptii functionarea sa fie silentioasa sau o alta optiune, dupa 1 ora creste temperatura setata cu 1 grad, dupa 2 ore cu 2 grade, pentru un confort sporit.


Pana in acest moment am discutat de aparate de aer conditionat montate pe podeaua rulotei, trecem la aparatele de aer conditionat montate pe tavanul rulotelor.

Inainte de a incepe prezentarea detaliata, va prezint conceptul de ” INVERTOR” la aparatele de aer conditionat din cadrul locuintelor dumneavoastra, un concept nou.


Va recomand sa cititi articolul din link pentru a intelege avantajele utilizatorii acestui tip de aer conditionat – Ce este tehnologia INVERTER

Subliniez pentru rulotisti avantajele esentiale ale tehnologiei inverter:

– compresorul functioneaza in mod continuu, se aplatizeaza variatia absortiei de curent la pornire / oprire versus unul clasic (cu alte cuvinte, acest aparat poate functiona cu ajutorul unui generator standard de 2 kW)

– compresorul are viteza variabila, dupa atingerea temperaturii dorite in interior, acesta isi reduce semnificativ viteza de lucru

– utilizeaza mai putina energie (circa 30% economie fata de tehnoogia clasica)

Poze principala si text credit Gabriel Vasilache

Restul fotografii – credit Google

Evalueaza
[20 voturi / scor: 5]