Imaginati-va un trapez, cu baza mare sus, iar baza mica, doar sectiunea de sasiu unde este prinsa axa rulotei.

Apoi imaginati-va laturile laterale ca un V – acum aveti imaginea sasiului unei rulote.

Pentru mecanici este simplu, detin cricul standard pe roti, cu ajutorul carora ghideaza punctul de cuplare sub sasiu, exact sub baza mica a trapezului.

Sasiul rulotelor avand latimea de 2.5m nu se afla la marginea corpului rulotei (ca la autoturism, dupa 10 cm de la portiera ajungi la punctul de ridicare).

Necesita sa te asezi in genunchi ca sa poti instala cricul normal cat mai aproape de axul rulotei, adica in spatele rotii.

Ca rulotist de vacanta, utilizezi cricuri simple in majoritatea cazurilor.

Diferenta consta in riscul de a aluneca sasiul de pe suportul cricului normal (necesita un cauciuc pentru siguranta sporita) si dificultatea de a potrivi cricul sub sasiul rulotei.

AL-KO a proiectat un sistem universal pentru toate sasiurilor (nu stiu de exceptii) prin care permite instalarea piesei din imagine, o piesa de legatura intre sasiu si viitorul cric AL-KO

Cricul lateral AL-KO este o solutie care iti ofera confort.

– in cazul necesitatii schimbarii rotii, doar instalezi cricul si pozitionezi “piesa speciala” din capul cricului in suportul ALKO

– se observa in poza piesa din fonta (deschisa la culoare), intra exact in corpul de metal instalat pe sasiul rulotei

– daca vrei sa campezi in offroad denivelat si ai nevoie sa instalezi elemente sub roata care sa reduca diferenta de nivel in lungul axei rulotei

– se lucreaza din lateralul rulotei, nu necesita prea multe genuflexiuni ca sa te apuci de munca

– funcționarea simplă, sistemul ax & melc permite ridicarea rulotei cu ușurință si cu un efort minim.

Mai exista si alte sisteme care functioneaza pe aceleasi principii, suport in forma de prisma prins de sasiul rulotei si ridicare cu ajutorul unui cric normal (vertical), capul cricului impingand prisma.

Credit fotografii si text Gabriel Vasilache

Evalueaza
[9 voturi / scor: 5]