Unde recomanda producatorii montajul mover -ului


Nu vreau sa intru in polemica daca se merita sau nu sa iti montezi mover, este un subiect senzitiv si tine de confortul tau si al familiei, daca esti sau nu dispus sa investesti bani in aceasta optiune.


Eu recomand sa instalezi aceasta optiune daca mergi preponderent in camping, mai ales in Europa, unde spatiile de campare sunt delimitate si nu prea ai loc de manevre.

Daca vrei sa toti membrii familiei sa impinga la rulota …. este alegerea ta


Trebuie sa intelegi faptul ca orice accesoriu inseamna o greutate suplimentara si din acest motiv am recomandat si recomand achizitia unei rulote cu sarcina utila mare.

Exista rulote care au sarcina utila de 150 kg, adica insuficienta pentru un rulotist familist.

Orice mover iti aduce o greutate de aproximativ 38 de kg plus greutatea acumulatorului de 12V (aprox 20 kg).

Daca instalezi ambele accesorii de o parte sau alta a axei rulotei, imaginati-va un balansoar in care unul din copii coboara brusc … adica creste sau scade sarcina de apasare pe carlig, un element esential in siguranta rutiera cand se realizeaza deplasarea autoturismului cu rulota.


Iti recomand (din experienta proprie)

– sa instalezi mover-ul de o parte de axei

– bateria in partea opusa

– lungimea maxima a firelor de 1 metru intre baterie si unitatea de control al mover-ului


Este obligatoriu ca lungimea firelor care alimenteaza ambele motoare electrice sa fie EGALE (caderea de tensiune sa fie identica astfel incat ambele motoare sa se sincronizeze in miscare)


Producatorii recomanda instalarea mover-ului in fata rotii din urmatoarele motive


– se reduce cantitatea de apa si noroi care este aruncata de anvelope catre mover daca este montat in fata


– unghiul de disipare a apei / noroiului de catre anvelope este aproximativ (0 – 30) grade, rotirea cu inca cu 200 de grade catre partea din fata va reduce semnificativ cantitatea de apa si noroi ce se va aplica pe motoarele electrice ale mover-ului


– in partea din spate exista riscul de a arunca pietre din anvelope, mai ales in timpul deplasarii off road / din off road catre nationale


– trebuie sa verifici daca montajul in spate nu iti afecteaza viitoarele accesorii ce doresti sa le instalezi – suportul de roata de rezerva cu montaj sub rulota (eu am intampinat aceasta problema)


– uneori montajul in fata va produce suprapunerea peste tabla cu datele de identificare / seria sasiului rulotei


– in alte cazuri, indiferent de decizia in fata sau in spate, poate sa loveasca conductele de apa / rezervoare


– indiferent de decizia finala, trebuie sa verifici SARCINA de apasare pe carlig



Apasa aici MANUAL TRUMA MOVER pentru descarcarea manualului de instalare al mover-ului TRUMA

Photo by Vidar Nordli-Mathisen on Unsplash

Evalueaza
[6 voturi / scor: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *