Scopul acestei postari este sa prezint experienta cu suportul pentru roata de rezerva montat sub rulota.

Am identificat doar  2 producatori pentru acest produs, ALKO Germania si un producator in Marea Britanie.

Fiecare produs are un alt sistem de prindere si functionare.

Personal as fi dorit sa achizionez suportul din Marea Britanie, parea mai practic dar dansii au refuzat sa expedieze produsul in Romania.

Am achizionat suportul ALKO si prima problema intampinata a fost conflictul cu moverul instalat in spatele rotii.

Am uitat sa mentionez ca daca aveti sasiu ALKO acesta are deja gaurile de prindere a suportului.


De ce am ales sa instalez acest suport:

– ca sa utilizez volumul ramas in compartimentul din fata rulotei, unde era montata de catre producator

– in 7 ani de rulotism nu am utilizat niciodata roata de rezerva, spatiul util si facil din din compartimentul din fata rulotei a fost ocupat de aceasta roata …

– instalarea unui suport inseamna aproximativ 7 kg in plus

– corelat cu transferul greutatii rotii de rezerva din fata, centrul de greutate al rulotei coboara

– greutatea discolata din partea din fata trebuie compensata sau restul bunurilor aranjate din nou ca sa ajungeti la apasarea pe carlig recomandata intre 5 si 7% din masa reala a rulotei

– roate de rezerva se poate monta sau demonta din suport prin extragerea suportului

– este universal, adica se poate monta cu sistemul de extragere catre axul drumului sau catre bordura

– cred ca nu trebuie sa mai scriu directia logica si practica de instalare

– nu necesita sa fie omologat sau certificat de autoritatile din Romania sau Europa


Am prezentat partea frumoasa … dar sa va prezint si partea mai dificila!

– inainte de a pleca la drum iti sugerez sa verifici presiunea rotii de rezerva

– cand era in compartimentul din fata, era usor, acum trebuie sa extrag suportul ca sa pot realiza aceastaa verificare

– numai ca piesele care permit extinderea suportului … mai ruginesc si atunci incepe distractia

– roata de rezerva din compartimentul din fata este mereu “curata” iar in caz de nevoie poti sa o schimbi fara a te murdari prea tare

– sub rulota, va fi “unsa” cu toate lichidele de pe drum (ulei, apa, antigel si restul)

– este clar ca atacul chimic va fi mai puternic la cauciucul care este asezat orizontal, depunerile de apa cu impuritati vor sta mai mult timp pe suprafata jantei si a anvelopei in cazul montajului sub rulota.

Eu am ales sa investesc in suportul pentru roata de rezerva montat sub rulota.

Text si fotografii credit Gabriel Vasilache

Evalueaza
[9 voturi / scor: 5]