Suspendarea rulotei pe termen lung – iarna / vara

Producatorul ALKO recomanda suspendarea rulotei daca aceasta nu este folosita pe termen mai lung.

Avantaje – relaxarea articulatiei si protejarea anvelopelor.

Poze privind axa ALKO  credit – producator – https://www.alko-tech.com/en/al-ko-hexagonal-rubber-suspension

 

PS – cricul a fost pozitionat pentru fotografie, inclinarea lui nu s-a realizat sub sarcina.

Sunt multe afirmatii pe internet – pentru anvelopele tip “C” nu este necesara suspendarea rulotei, DAAAAAA teoria suna foarte bine, dar daca ai surpriza in timpul iernii ca anvelopa sa fie “intepata” de un “prieten” – si te trezesti in primavara cu rulota stationata pe “picioarele de sprijon” … atunci e clar faptul ca ai o mare problema la caroserie…..

Si o pierdere lenta a presiunii din anvelope – rezultat similar.


Imaginati-va un trapez, cu baza mare sus, iar baza mica, doar sectiunea de sasiu unde este prinsa axa rulotei.

Apoi imaginati-va laturile laterale ca un V – acum aveti imaginea sasiului unei rulote.

Pentru mecanici este simplu, detin cricul standard pe roti, cu ajutorul carora ghideaza punctul de cuplare sub sasiu, exact sub baza mica a trapezului.

Sasiul rulotelor avand latimea de 2.5m nu se afla la marginea corpului rulotei (ca la autoturism, dupa 10 cm de la portiera ajungi la punctul de ridicare).

Necesita sa te asezi in genunchi ca sa poti instala cricul normal cat mai aproape de axul rulotei, adica in spatele rotii.

Ca rulotist de vacanta, utilizezi cricuri simple in majoritatea cazurilor.

Diferenta consta in riscul de a aluneca sasiul de pe suportul cricului normal (necesita un cauciuc pentru siguranta sporita) si dificultatea de a potrivi cricul sub sasiul rulotei.


AL-KO a proiectat un sistem universal pentru toate sasiurilor (nu stiu de exceptii) prin care permite instalarea piesei din imagine, o piesa de legatura intre sasiu si viitorul cric AL-KO

Cricul lateral AL-KO este o solutie care iti ofera confort.

– in cazul necesitatii schimbarii rotii, doar instalezi cricul si pozitionezi “piesa speciala” din capul cricului in suportul ALKO

– se observa in poza piesa din fonta (deschisa la culoare), intra exact in corpul de metal instalat pe sasiul rulotei

– daca vrei sa campezi in offroad denivelat si ai nevoie sa instalezi elemente sub roata care sa reduca diferenta de nivel in lungul axei rulotei

– se lucreaza din lateralul rulotei, nu necesita prea multe genuflexiuni ca sa te apuci de munca

– funcționarea simplă, sistemul ax & melc permite ridicarea rulotei cu ușurință si cu un efort minim.

Mai exista si alte sisteme care functioneaza pe aceleasi principii, suport in forma de prisma prins de sasiul rulotei si ridicare cu ajutorul unui cric normal (vertical), capul cricului impingand prisma.


Picioarele de sprijin ale rulotei inseamna …. “de sprijin”

In Romania exista o lipsa de informatii oficiale deoarece producatorii de accesorii prezinta brosurile tehnice in cateva limbi de circulatie internationala.

Inainte de a comenta, da, se pot folosi pentru “a ridicata/suspenda rulota” iti amintesc ca producatorul AL-KO vinde cric special destinat pentru schimbarea rotilor.

Daca schimbarea unei roti se putea face prin ridicarea (suspendarea) rulotei ca in poza de mai jos, atunci produsul cric AL-KO era fara sens, un producator de talie mondiala nu isi permite sa produca accesorii care nu se folosesc.

Picioarele de sprijin sunt concepute pentru a „stabiliza” rulota odată ce ați nivelat-o.

Nu ridicați niciodată rulota nici măcar un centimetru cu acestea.

Acestea ar trebui să aibă o greutate minimă (in sensul greutatii/fortei care apasa pe picior) și folosirea unei forțe prea mari asupra lor va răsuci (torsari) șasiul și poate provoca deteriorarea părților laterale ale rulotei.

Torsarea șasiului inseamna un efort suplimentar in imbinarile partilor rulotei … adica mai pe romaneste, microfisuri care ulterior se vor transform in fisuri – infiltratii – care ar putea provoca daune iremediabile rulotei.

Nivelați întotdeauna rulota pe ax mai întâi (stanga dreapta) si apoi față / spate cu dispozitivul de reglare a roții de sprijin.


Extrag partial Declaratie producator AL-KO

AL-KO International produce o gamă de picioare de sprjin care stabilesc standardele pentru acest tip de produs.

Fabricate din materiale de calitate, aceste picioare de sprijn sunt bine proiectate si asigură faptul că utilizatorul final este capabil să stabilizeze rulota sau remorca cu un efort minim.

AL-KO a fost prima companie care a introdus unitatea hexagonală pe arborele șurubului colțului pentru a ridica și coborî rapid și fără efort.

Notă:

Picioarele de sprijin nu sunt proiectate pentru a fi utilizate ca cric sau ca mijloc de ridicare a remorcii sau a rulotei de pe sol.

Acestea sunt proiectate pentru a stabiliza remorca sau rulota când staționează.

Credit fotografie Ionita Bogdan

Credit text Gabriel Vasilache

Link catre sursa producator ALKO


In cadrul grupului  Vacante cu Auto – Rulota

 – prezentam locatii de campare

– aducem Europa mai aproape de tine

– gasesti idei de distractie in vacanta

– discutam despre probleme specifice ale rulotismului

– prezentam situatii atipice cu care ne-am intalnit in timpul vacantelor cu auto-rulota

– oferim informatii cu privire la infrastructura existenta in Europa privind rulotismul

– impartasim sfaturi privind mentenanta si micile reparatii

– idei culinare fac parte din viata de rulotist

– prezentam solutii tehnice pentru probleme specifice

– mai si glumim

Apasa aici ca se te inscrii in grupul Vacante cu Auto – Rulota

Harta interactiva incearca sa ofere informatii utile pentru posesorii de auto-rulote si corturi dorind sa depasim 300 locatii campinguri, reparatii, inchirieri, magazine, ITP, service, parcuri si dealeri de auto-rulote, butelii Propan si GPL din Romania.


Modul de functionare interactiv este prezentat la subsolul hartii.


In casuta din subsolul hartii puteti sa scrieti ceea ce va intereseaza dupa urmatorul cod:


Camping – locatiile de campare

Park – parcuri de distractii cu posibilitati de campare

Pensiuni – prezinta doar pensiune care ofera locuri de campare

Magazin – prezinta doar magazinele de specialitate

Inchirieri – prezinta doar companiile care inchirieaza RV-uri

Butelii Propan – prezinta statiile OMV ce ofera aceste servicii

Casute – locatii care ofera spre inchiriere casute

Parcare – locuri de parcare pe termen lung rulote si autorulote

Service – prezinta service-urile dedicate rulotismului

Parc – parcuri de rulote

Dealer – Vanzatori de rulote si autorulote noi

Club – cluburi de rulotism & turism

Asociatie – asociatii de rulotism & turism


Apasand pe locatia care va intereseaza, automat veti fi directionati catre pagina de website a respectivii entitati.

Pentru inscrieri, stergeti sau modificari (harta+top) rog sa ma contactati la [email protected]o

Pentru inscrieri este obligatoriu sa prezentati  o adresa de website sau pagina de facebook de unde sa rezulte locatia entitatii pe care doriti sa o promovati.

Inscrierea este gratis, fara a solicita beneficii, nu expira!

Credit fotografii si text Gabriel Vasilache