Daca toti oamenii ar avea aceasi viziune, atunci vom avea aceasi masina culoare/forma/producator si vom merge toti in acelasi loc in concediu.

Diversitatea nu are limite, unii merg cu avionul privat in excursii iar altii merg cu cortul.

Consider ca este important sa mergi in vacanta si sa te bucuri de natura si aerul curat.

Am incercat sa prezint o analiza comparativa, cu prezentarea unor preturi estimative, considerand ca masina este utilizata in regim permanent iar rulota/autorulota numai la iesirile periodice.

Din punctul meu de vedere, alegerea trebuie facuta in functie de:

– numarul persoanelor care calatoresc

– numarul de zile anuale pe care le aveti la dispozitie pentru petrecerea timpului liber

– zona in care intentionati sa mergeti

– perioada in care intentionati sa mergeti


Punctul meu de vedere este urmatorul:

– esti un cuplu – atunci e ok, te descurci rapid in vacanta cu sau fara rulota/autorulota

– ai de la 2+ copii, atunci varianta rulota sau autorulota incepe sa aiba greutate in analiza comparativa

– ai 1+ copii, atunci ai nevoie de spatiu de gatit, prepararea mesei in regie proprie versus restaurant indica clar un raport avantajos pentru rulota/autorulota.

– alternativa o reprezinta inchirierea de camere de motel/pensiune cu bucatarie comuna sau individuala.

– nu stii cand o sa primesti aprobarea sefului pentru concediu, atunci nu te mai uiti la analiza financiara, achizitionezi ce iti permiti si pleci in vacanta in ziua in care primesti OK-ul de la sef.

– echilibrul intre raportul depreciere si vechime este de 5-7 ani de zile.


Daca este intretinuta bine ar fi ok sa achizitionez o rulota/autorulota la 10 ani vechime.

– m-as orienta catre autorulota daca stiu ca voi beneficia de 30+ zile libere, majoritatea in sezon cu proiectia vizitarii zonei de nord si vest a Europei

– orientiaza-te catre rulota daca tinta ta este de 15 zile libere si intentionezi sa te relaxezi in Romania si sudul Europei


Nici unul dintre vehicule nu este mai bun decât celălalt, fiecare are unele calități deosebite, precum și unele zone problematice.

Alegerea dvs. pentru a cumpăra o autorulota sau o rulota va depinde de doar de dumneavoastra.

Raspunsurile le poti gasi analizand cu atentie informatiile prezentate.


Cost de achizitie mediu

Autorulota – media preturilor este de 45,000 Euro (autorulote noi)

Rulota – media preturilor pentru achizitia unei rulote+autoturism nou 47,000 Euro


Asigurare obligatorie (anual)

Autorulota – 300 – 500 ron

Rulota – 80 – 120 Ron


Rovignieta

Autorulota – Da, se plateste (articole separat pentru Europa link aici – VIGNIETA pentru rulota Ungaria Bulgaria si restul Europei)

Rulota – Nu in general (cu exceptii de ex Elvetia)


Taxa de mediu

Autorulota – Da (la momentul scrierii articolului)

Rulota – Nu


ITP

Autorulota – mai vechi de 10 ani – anual, restul din 2 in 2 ani

Rulota – interval 3 ani


Anvelope de iarna

Autorulota – Da

Rulota – Nu


Impozit anual

Autorulota – aprox 250

Rulota – 6 – 50 ron


Asigurare CASCO

Autorulota – scumpa

Rulota – nu am informatii


Siguranta la impact/accident

Autorulota – siguranta redusa (maxim airbag sofer si poate pasager)

Rulota – autoturism moder – numar de airbaguri mare, siguranta crescuta (airbag frontal, lateral, cortina …)


Consum mediu de combustibil la viteza de croaziera 90 km/ora

Autorulota – 10%

Rulota – 9 -11%


Costuri cu feribotul

Autorulota – se plateste in functie de volumul ocupat

Rulota – clar ca volumul este mai mare (spatiul ocupat)


Pregatirea pentru plecare in concediu

Autorulota – usoara, dar ai mult spatiu de depozitare

Rulota – similar ca si la autorulota


Confort la drum lung

Autorulota – ai masa suplimentara pentru copii, timpul trece mai repede

Rulota – similar ca si mersul cu masina clasica


Spatiu de depozitare suplimentar

Autorulota – simpu, ai incarcat si ai plecat

Rulota – trebuie sa reglezi incarcarea pe carlig in functie de greutatea bunurilor din cutia de depozitare suplimentara


Popasuri intermediare pe timp rece/ploios

Autorulota – temperatura constanta, mediu placut

Rulota – necesita incalzire suplimentare in timpul deplasarii/ mutat din masina in rulota


Instalarea in camping/ off camping

Autorulota – utilizezi 2 rampe de nivel in general

Rulota – necesita manevre ale rulotei suplimentar/pozitie/ nivel


Cortul si terasa

Autorulota – numai terasa

Rulota – cort pe toata suprafata rulotei, dubleaza spatiul


Mobilitatea in jurul campingului

Autorulota – redusa, bicicleta sau masina remorcata in spatele autorulotei, scuter

Rulota – ridicat


Disconfort la cumparaturi

Autorulota – mare, pe vreme ploioasa sau rece este greu sa mergi cu bicicleta sau scuterul

Rulota – conform sporit


Limitarea datorita normele de poluare ale motorului

Autorulota – dificil de schimbat motorul

Rulota – schimbi doar autoturismul


Viteza de deplasare limitata in Europa

Autorulota – in functie de masa maxima admisibila – Viteza legala deplasare cu rulota in Romania si Europa

Rulota – in medie 90km/ora, numai in anumite conditii 100 km/ora maxim


Gabaritul (latimea)

Autorulota – redusa

Rulota – insumat mai mare decat autorulota


Mobilitatea in orase

Autorulota – maxima

Rulota – redusa


Durata de viata –

Autorulota – parti metalice care pot sa rugineasca

Rulota – se discuta ca 5 ani vechime la rulota echivaleaza cu 1 an de zile vechime la autoturisme


Mersul inapoi

Autorulota – normal

Rulota – dificil


Vant lateral, efect turbional sesizabil Puternic

Autorulota – puternic

Rulota – mai redus


Mentenanta periodica

Autorulota – normala autoturism

Rulota – neglijabila


Suprafata ocupata / garaj

Autorulota – mai mare

Rulota – redusa


Sarcina utila de incarcare

Autorulota -media 350 kg

Rulota – media 250 kg


Defectiuni ale motorului in timpul excursiei

Autorulota – nasol moment

Rulota – dormi in rulota si lasi masina la service


Daca necesita tractare pe platforma

Autorulota – depinde de lungime, solutii se gasesc

Rulota – solicita o platforma care poate incarca masina defecta si tracta rulota


Eficienta termica

Autorulota- parbriz cu piedere mare de caldura

Rulota – geamuri duble izolate


Depreciere

Autorulota – in functie de numarul de km parcursi (pierdere in medie 2000 euro anual)

Rulota – nu are contor (pierde in medie 500 euro anual)


Suprafata utila interioara

Autorulota – scaunele soferului reduce din suprafata utila

Rulota – se utilizeaza intreaga suprafata


Pierderea locului din camping in momentul deplasarii temporare in jur ,

Autorulota – poti sa il pierzi

Rulota -rulota ramane


Nu vreau sa aplic proverbul “cand pisica nu ajunge la struguri spune ca sunt acrii” ci doar vreau sa prezint efectele deprecierii rulotelor si autorulotelor versus piata imobiliara din Romania.

Ce poti face cu 20.000 Euro in Romania pe timp de 10 ani de zile?

Iti cumperi o garsoniera intr-un oras mic de provincie si incasezi o chirie de 100 Euro lunara.

Inseamna un buget anual de vacanta de aproximativ 900 Euro.


Ce poti face cu 50.000 Euro in Romania pe timp de 10 ani de zile?

Iti cumperi un apartament cu 2 camere intr-un oras de marime medie si poti sa incasezi o chirie de aproximativ 200 Euro lunara.

Inseamna un buget anual de vacanta de aproximativ 2,000 Euro.


Pentru o analiza mai aproape de adevar, consideram o proiectie de 10 ani de zile.

International de discuta de o depreciere la 10 ani de 45% la rulota si 50% la autorulote.

Dupa 10 ani de zile

Rulota – estimez ca se va mai putea recupera doar 10.600 Euro in urma vanzarii (sau puteai sa ai venituri de aproximativ 9.500 euro daca alegem achizitie apartament si inchirierea lui)

Autorulota – estimez ca se va putea recupera doar 24.100 Euro in urma vanzarii (sau puteai sa ai venituri de aproximativ 20.500 euro daca alegem achizitie apartament si inchirierea lui)


Poza principala credit Arun Antony on Unsplash

Rulotismul nu este ieftin!

Evalueaza
[22 voturi / scor: 5]