Romania – viteaza de deplasare – codul rutier existent.
Art.50.- (1) Vitezele maxime admise in afara localitatilor pentru categoriile si subcategoriile de autovehicule prevazute la art.16 alin.(2) sunt:
(2) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decât viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.
Sa luam exemplul viteza pe autostrada in Romania – viteza maxima 130km.
Conform cu legislatia in vigoare in Romania pot sa te deplasezi legal (asamblul rulota si autotursism) pe autostrada cu viteza de 120km/ora.
Dupa cum se observa, in legislatia romaneasca exista o lacuna majora deoarece prin introducerea noii categorii de permis auto B96 apare o zona noua intre 3500 kg si 4250 kg, zona speciala, care este tratata diferit in alte tari din Europa.
Nu exista nici o alta tara Europeana unde viteza de deplasare a asamblului rulota si autoturism sa fie de 120 km/ora!
In acest sens, am trimis informatiile prezentate pe acest blog catre Brigada Rutiera /Directia Rutiera iar raspunsul dansilor este prezentat mai jos.
Europa trateaza 2 subiecte esentiala diferit, pragul fiind 3,500kg
- asamblul autoturism cu rulota < 3,500 kg sau >3,500 kg
- autorulota <3,500 kg sau > 3,500 kg
Va prezint cateva exemple
Austria |
Autostrazi | Nationale |
---|---|---|
Auto + rulota < 3.5t | 100km/h | 80km/h |
Auto + rulota > 3.5t | 80km/h | 70km/h |
Autorulota < 3.5t | 130km/h | 100km/h |
Autorulota > 3.5t | 80km/h | 70km/h |
Ungaria |
Autostrazi | Nationale |
---|---|---|
Auto + rulota < 3.5t | 80km/h | 70km/h |
Auto + rulota> 3.5t | 80km/h | 70km/h |
Autorulota < 3.5t | 130km/h | 90-110km/h |
Autorulota > 3.5t | 80km/h | 70km/h |
Germania |
Autostrazi | Nationale |
---|---|---|
Auto + rulota < 3.5t | 80km/h* | 80km/h |
Auto + rulota > 3.5t | 80km/h* | 80km/h |
Autorulota < 3.5t | 130km/h | 100km/h |
Autorulota > 3.5t | 100km/h | 80km/h |
Germania – autorizarea unei rulote pentru a se deplasa cu 100 km/ora costa aproximativ 70 Euro si dureaza 2 ore.
Se mentioneaza in talonul de inmatriculare al rulotei viteza maxima de 100km/ora si se aplica un autocolant pe spatele rulotei cu indicatorul 100km/ora.
Conditii de autorizare a unei rulote pentru deplasarea cu 100 km/ora:
Varianta 1
prin prezentarea unor documente doveditoare (cum ar fi certificatul de conformitate al producatorului de rulote),
Varianta 2
Prin inspecția vizuală că sunt îndeplinite următoarele condiții:
– anvelopele au indice de viteză de cel puțin 120 km/h
– anvelopele au o vechime mai mică de 6 ani
– rulota este prevăzută cu frâne de siguranță și amortizoare hidraulice
– rulota este echipata cu un sistem de stabilizare aprobat (cum ar fi un dispozitiv AlKo sau ATC sau programul de stabilizare a remorcilor ESP al autovehiculului)
– raportul de greutate nu depășește 100%
– mașina este echipată cu un sistem ABS de frânare
Recent am citit ca in Spania s-a redus viteza asamblului autoturism + rulota
– In Austria pe anumite sectiuni de drum, limita de viteza in timpul noptii scade
– In tarile din Nord exista limite de viteza pe timp de vara si pe timp de iarna.
Legislatia in vigoare
(2) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.
(3) Viteza maxima admisa pentru autovehicule cu mase si/sau gabarite depasite ori care transporta produse periculoase este de 40 km/h in localitati, iar in afara localitatilor de 70 km/h.
(4) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica in vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.
Conducătorul de autovehicul sau de tramvai cu o vechime mai mică de un an de la data obţinerii permisului de conducere are obligaţia de a aplica semnul distinctiv sub forma unui disc de culoare galbenă, cu diametrul de 100 mm, care are în centru semnul exclamării, de culoare neagră, cu lungimea de 60 mm şi diametrul punctului de 10 mm, după cum urmează:
a) la motocicletă, în partea din spate lângă numărul de înmatriculare;
b) la autovehicul, pe parbriz în partea din dreapta jos şi pe lunetă, în partea stângă jos;
c) la autovehiculul care nu este prevăzut cu lunetă, pe parbriz în partea din dreapta jos şi pe caroserie în partea din spate stânga sus;
Felicitari. Foarte bine documentat!