Unde se monteaza portbagajul suplimentar in conditii de siguranta


La prima vedere pare o banalitate, locul in care doresc sa imi montez un portbagaj suplimentar.

In schimb sunt limitari tehnice si limitari din motive de siguranta rutiera.

Sunt limitari legale si sunt aspecte practice de luat in considerare.


Sa intelegem prima data ce inseamna stabilitatea asamblului si apoi sa prezint optiunile

Se stie ca media fortei de apasare a cuplei pe carligul rulotei trebuie sa fie cuprinsa intre 5% si 7% din greutatea rulotei reale (masa proprie + greutatea bagajelor).


Personal utilizez cutia de portbagaj suplimentara montata pe plafonul autoturismului tragator din mai multe motive

– scade consumul mediu de combustibil


– creste stabilitatea asamblului la depasiri si cand sunt depasit


– reduce numarul de insecte “lipite” de panoul frontal al rulotei


– creste raportul intre MMA autoturism si MMA rulota, se recomanda ca acest raport sa fie cat mai mare


Daca totusi consideri ca spatiul suplimentar nu iti este suficient, atunci poti sa montezi ca alternativa pe plafonul rulotei, astfel incat centrul de greutate al sarcinii aditionale este aproximativ aproape de axul rulotei.

Daca detii o scara din constructia rulotei, atunci lucrurile sunt mai simple pentru accesul la bunurile depozitate.

Siguranta bunurilor este mai ridicata, e greu ca cineva sa “escaladeze” rulota pentru a incerca sa iti sustraga lucruri in portbagaj


Nu recomand pentru rulote montajul cutiei – portbagaj suplimentar pe suportul de biciclete, scade stabilitatea

Va trebui sa iti canteresti rulota – incarcarea pe carlig ori de cate ori schimbi bunurile pe care le depozitezi (daca greutatea lor se modifica)

Fizica din clasa VII – momentul este egal cu FORTA x BRATUL FORTEI

Adica cu cat se departeaza de centrul de greutate al rulotei noua sarcina, cu atat momentul creste.

Sarcina 40 kg la distanta de 1m de axul rulotei = 40 x 1=  40 (nu mai conteaza unitatea de masura)

Sarcina de 40 kg la distanta de 2.5m = MOMENT de 2.5 mai mare


Inainte de a raspunde ca la autorulote …. nu prea conteaza iti spun din experienta proprie ca … CONTEAZA

Conteaza in primul rand de stabilitatea panoului din spatele autorulotei si sistemul de prindere al suportului de peretii autorulotei, am vazut o autorulota veche la care suportul de bicicletel incarcat cu 3 biciclete functiona ca un pendul pe drum… niturile de prindere a elementelor suportului erau uzate …

Sper sa intelegi ca testul elanului la o asemenea combinatie nu trebuie realizat in conditii reale de trafic! Stii ca ai o cutie in spate, ai grija cum conduci si cum eviti obstacolele…


Nu uita inainte de a trece granita … sa verifici continutul cutiilor ca sa nu ai o surpriza cand vamesul te va opri, sunt frecvente cazurile in care imigrantii se ascund in asemenea locuri pentru trecerea frontierii.


Nu uitca ca in Spania pentru asamblurile rulota + autoturism mai lungi de 12metrii trebuie sa instalati pe spatele rulotei semnul din aluminiu reflectorizant GALBEN cu banda rosie in jur, standard ECE 70

Cum se instaleaza un suport de biciclete pe spatele rulotei?

Filmul de mai jos este foarte util


Poza principala credit  Willian Justen de Vasconcellos on Unsplash

Evalueaza
[3 voturi / scor: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *