Sa achizionam sau nu – autorulote cu MMTA mai mari de 3500 kg


Incep cu rugamintea de a adauga comentariile / observatii dvs la subsolul prezentarii pentru completari / corectii

In primul rand datorita pretului mai mic decat autorulotele avand masa maxima admisibila mai mici de 3500 kg – atrag atentia ca fiind o alegere potrivita.

Ca si la rulote, cu cat MMA este mai mare, cu atat preturile sunt mai mici …. dar la autorulote ramane sa te gandesti daca iti permiti sa platesti taxele si impozitele pentru respectiva motorizare


Chiar daca ai permis de conducere pentru conducerea lor, uneori esti obosit sau apar motive obiective sa rogi prietenii sau nevasta sa conduca aceasta jucarie si atunci vei intalni prima problema logistica.


Spatiul interior este net superior si este extrem de util cand discutam pe perioadele reci, iarna la schi sau primavara devreme cand mai multe activitati se desfasoara in interior.

Pentru perioadele de vara, noi nu utilizam spatiul interior decat pentru dormit.


Asigurarea jucariei – nu pot sa imi exprim un punct de vedere, nu am avut ocazia sa platesc dar am prezentat un exemplu gasit pe internet


Impedimentul este reprezentat de viteza maxima de deplasare in Europa, unde se trateaza diferit vitezele, pragul fiind 3,500kg

  • asamblul autoturism cu rulota < 3,500 kg sau >3,500 kg 

  • autorulota < 3,500 kg sau > 3,500 kg


Va prezint cateva exemple

Austria Autostrazi drum
national
Auto + rulota < 3.5t 100km/h  80km/h
Auto + rulota >  3.5t 80km/h 70km/h
Autorulota < 3.5t 130km/h 100km/h
Autorulota > 3.5t 80km/h  70km/h

Ungaria  Autostrazi Drumnational
Auto + rulota < 3.5t  80km/h 70km/h
Auto + rulota> 3.5t  80km/h 70km/h
Autorulota < 3.5t 130km/h 90-110km/h
Autorulota >  3.5t 80km/h  70km/h

Germania Autostrazi Drumnational
Auto + rulota < 3.5t  80km/h* 80km/h
Auto + rulota > 3.5t 80km/h* 80km/h
Autorulota < 3.5t 130km/h 100km/h
Autorulota >  3.5t 100km/h 80km/h

Taxele de autostrada depind de tarile pe care vreti sa le vizitati.

Am ales ca exemplu Ungaria unde nu am gasit nici o legatura intre MMTA mai mica sau mai mare de 3500 kg


Daca in schimb intentionezi sa tranzitezi Austria … atunci vei plati taxe / km daca MMTA depaseste 3500 kg

0.09 Euro /km parcurs de autostrada … nu e chiar ieftin


Multe orase nu permit oficial intrarea camionetelor si a dubelor de marfa mai grele de 3.5 tone dar aceasta regula se limiteaza in marea majoritate numai la vehicolele comerciale.

Nu am auzit cazuri frecvente in care militienii opresc vehicolele recreationale si verifica MMTA in oras


In Franta toate camioanele/ dubele avand MMA mai mare decat 3500 kg incepand cu 1 ianuarie 2021 trebuie sa monteze un sticker de avertizare a unghiului mort si se pare ca aceasta limitare este numai pentru vehicolele de marfa, autobuze si camioane


Noua legislatie europeana impune masinilor peste 3500 de kg sa fie dotate cu tahograf dar pentru jucariile de vacanta asa ceva nu este obligatoriu.

Exista posibilitatea de a conduce un asamblu cu MMA auto si rulota peste 3500 kg cu permis conducere categoria B96 sau BE conform cu codul rutier.

Confuzia care inca mai circula printre rulotisti consta in faptul masa maxima asamblului fiind peste 3500 kg apare intrebarea daca in momentul tractarii rulotei putem fi opriti de ISCTR si intrebati de tahograf si de atestat sofer profesionist.


Legislatia privind instalarea Tahografului la masini cu MMA peste 3500 kg

Regulamentul (CE) nr. 561/2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 şi (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului – specifica ca in varianta depasirii asamblului remorca + auto peste 3,500kg – nu necesita instalarea TAHOFRAG-ului!


Regulamentul stabilește normele referitoare la perioadele de conducere, de repaus și la pauzele care trebuie respectate de către conducătorii auto ce asigură transportul rutier de mărfuri și de călători în vederea armonizării condițiilor de concurență între modurile de transport terestru, în special în ceea ce privește sectorul rutier și a îmbunătățirii condițiilor de lucru și a siguranței rutiere – dumneavoastra nu efectuati transport de marfuri sau persoane.


Poza principala – Julian Ackroyd on Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *