Rezervor si butelie GPL rulota si autorulota

Rezervor si butelie GPL rulota si autorulota

Scrisoarea de mai jos, ca raspuns la acest articol m-a indemnat sa realizez o petitie online pentru schimarea legislatiei ISCIR – subiectul referitor la INTELEGEREA faptului ca exista o diferenta intre REZERVOR FIX sub forma identica ca butelie si BUTELIE mobila.

20191012_134133.jpg

Exista producatori Europeni care comercializeaza in mod expres aceste produse in intreaga Europa, sunt acceptate dar in ROMANIA acest subiect nu este cunoscut si nu se doreste a fi cunoscut de catre ISCIR.

20191012_133752.jpg

SEMNEAZA PETITIA ONLINE – ISCIR e timpul sa te adaptaezi si pentru nevoile rulotistilor si a posesorilor de autorulote!
Dupa scrisoarea primita in cursul zilei de ieri si a discutiei telefonice cu persoana indicata in subsolul scrisorii am realizat ca TRAIM in ROMANIA si fara o mobilizare a posesorilor de rulote si autorulote NU SE POATE face nici o schimbare a legislatiei ISCIR
In urmatoarele luni de zile Legislatia ISCIR cu privire la subiectul butelii va suferi modificari.
Daca doresti sa poti sa alimentezi rezervorul fix de GPL al rulotei/autorulotei la statia de alimentare GPL atunci te rog sa te alaturi acestei petitii, fara de care nu se va putea produce nici o schimare.
Daca aceasta legislatie nu va fi modificata, in ROMANIA nu vom putea alimenta rezervoarele fixe de GPL (sub forma identica ca si butelia) la NICI o statie de alimentare cu GPL!

 

scrisoare ISCIR.jpg

 


Butelie 1

Trebuie sa subliniez efortul domnului Cristian Costea privind incercarea de a obtine un punct de vedere oficial la o problema cu care ne confruntam in mod curent, noi cei care formam comunitatea rulotistilor din Romania – incarcarea buteliei cu LPG la statiile de alimentare combustibi.

Doresc prin aceasta postare, care va fi trimisa ca raspuns la adresa oficiala mai jos mentionata avand referinta 2047 din 26 Martie 2019, sa aduc mai multe detalii Inspectiei de stat pentru controlul cazanelor, recipientelor sub presiune si instalatiilor de ridicat, deaorece consider ca in analiza cererii nu s-au luat toate aspectele in considerare. 

Din punctul meu de vedere, al unui rulotist, NU POT sa accept acest raspuns primit si gasiti ideile care m-au condus la acest punct de vedere. 

Scrioare pagina 1.jpg

Scrioare pagina 2.jpg

Scrioare pagina 3.jpg

Scrioare pagina 4

Ce este GPL -ul ?

Un amestec de propan si butan vandut la statiile de alimentare cu un procent de amestec diferit in functie de anotimpuri, iarna procentul de Propan fiind mult mai mare. 

Doresc sa subliniez foarte clar –  NU EXISTA in literatura de specialitate rulotism – gaz metan!

Postez ca referinta puterea calorica a celor 2 gaze. Gazul metan se va consuma mai repede decat GPL , necesitand o cantitate mai mare pentru a realiza aceasi cantitate de caldura. 

  • putere calorica gaz metan = 38.7 Mj/m3
  • putere calorica GPL = 93.2 Mj/m3

Postez ca referinta raportul aer / gaz necesar si veti intelege ca pentru a arde GPL-ul la aragaz, acesta va consuma mai mult oxigen decat gazul metan. Intru-un spatiu mic, cum este rulota, este indicat sa se mentina un geam deschis, pentru alimentarea cu oxigen a spatiului, deoarece se utilizeaza de 2.5 ori mai mult oxigen. 

  • raport aer – gaz metan = 10/1
  • raport aer – GPL = 25/1 

LPG este mai greu decat aerul, se va aseza spre podea, acesta este motivul pentru fixarea alarmei in partea de jos a rulotei. 

Detaliile de mai sus au fost necesare pentru a intelege faptul ca alimentarea cu GPL este o necesitate pentru rulotisti. Raspunsul primit indica faptul ca nu avem voie sa incarcam aceste butelii dedicate pentru GPL la statiile de incarcare.   

Scrioare pagina 5.jpg

Scrioare pagina 6.jpg

Scrioare pagina 7.jpg

Punct de vedere numarul 1 

In toata Europa se face distinctia

  • intre butelie mobila si rezervor de LPG fix sub forma de butelie
  • intre statii de umplere butelii si statie alimentare rezervoare LPG

Punct de vedere numarul 2 

In toata Europa se face distinctia intre 

  • butelie (mobila)
  • rezervor in forma de butelie. AICI este confuzia, am inteles si sunt TOTAL de acord cu raspunsul primit cand discutam de BUTELIE mobila 

NU SUNT DE ACORD cu raspunsul primit cand discutam de REZERVOR DE LPG in forma de BUTELIE –  corect exprimat – REZERVOR FIX de GPL. 

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=9S0D2L0jNXU&w=560&h=315]


Punct de vedere numarul 3

Deci din punct de vedere practic, REZERVORUL FIX DE GPL in forma de BUTELIE este instalat „FIX”, ca si in filmul de mai sus, atunci CARE ESTE DIFERENTA intre un rezervor GPL auto si un rezervor GPL rulota sau autorulota? 

Am avut curiozitatea sa analizez conditiile tehnice necesare pentru autorizarea unui rezervor GPL de catre RAR – alimentare cu GPL autoturism si surpriza mare consta in faptul ca TOATE aspectele privind instalarea – link catre RAR – prescriptii tehnice autorizare rezervor GPL


Punct de vedere numarul 4

Nu sunt expert in „recipiente sub tensiune” dar am gasit faptul ca buteliile ALUGAS (detin aceasta marca de butelie din aluminiu) se fabrica dupa standardul EN13110. 

ALUGAS sunt certificate conform cu Directiva 2010/35 / EU. Rezervoarele GPL in forma de butelie din autoturisme trebuie sa indeplineasca cerintele  ECE R 67.01, Part I, Appendix 10

Sa vedem informatiile prezentate de catre producatorul buteliilor ALUGAS – Link catre producatorul ALUGAS

  • producatorul prezinta BUTELII DIN ALUMINIU
  • si rezervoare GPL sub forma de butelie pentru rulote si autorole
  • ca sa fie mai evident, au pus si o poza cu autorulota

Sa inteleg ca producatorul european de butelii ALUGAS nu stie ca nu este voie ca rezervoarele de GPL sub forma de butelie sa fie incarcate la o statie de alimentare cu GPL auto? 


Punct de vedere numarul 5 

Producatorul ALUGAS prezinta pe site-ul lor oficial harta cu „FILLING STATION FOR GAS CILINDERS” in traducere – statiile de incarcare BUTELII 

Repet – incarcarea/schimbarea buteliilor link catre harta producator ALUGAS


Punct de vedere numarul 6 

alugas accesories.jpg

Sistemul de alimentare fix al unui rezervor de LPG in forma de butelie contine mai multe elemente. Daca aceste elemente nu sunt recunoscute ca fiind parte din sistemul de alimentare fix de ce se fabrica si se comercializeaza? 

Subiectul acestei postari se limiteaza la clarificarea diferentei intre REZERVOR DE LPG si butelie de LPG, nu discut sau prezint cine are voie legal sa monteze un asemenea sistem si ce conditii tehnice trebuie sa indeplineasca in momentul montajului.

Singura DIFERENTA intre montajul clasic al BUTELIEI si montajul FIX al REZERVORULUI de GPL in forma de BUTELIE consta in suportii de prindere cu colier ce NU PERMIT rotirea REZERVORULUI, o conditie esentiala in aprobarea de catre RAR (daca este cazul …). Aceste detalii tehnice se gasesc pe site-ul RAR in linkul de mai sus pentru cine este interesat.

Cu alte cuvinte, cele 2 chingi clasice de blocaj a BUTELIE de la rulota trebuie inlocuite cu suporti special aprobati care sa reziste la anumite forte de impact si sa nu permite rotirea REZERVORULUI de GPL

20191012_134126.jpg

 

 

 

2 thoughts on “Rezervor si butelie GPL rulota si autorulota

  1. buna ziua, ati rezolvat ceva legat de petitie? Suntem o firma din Brasov specializata in conversii vehicule in campere si avem aceleasi probleme legate de cadrul legal. Putem sa discutam?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *