Legal sau ilegal in Europa – tractare sau remorcare masina cu rama tip “A”


Prezint faptul ca legislatia europeana referitoare la subiectul tractarea unei masini de catre o autorulota cu sistem / rama tip “A” difera de la o tara la alta.

Trebuie sa precizez ca exista o confuzie in acest moment privind cele 2 cuvinte cheie

  • remorcarea
  • tractarea

In Romania codul rutier articolul 157 prezinta REMORCAREA (extrag doar esenta)

c) remorcarea trebuie să se realizeze prin intermediul unei bare metalice în lungime de cel mult 4 m. Autoturismul al cărui mecanism de direcţie şi sistem de frânare nu sunt defecte poate fi remorcat cu o legătură flexibilă omologată, în lungime de 3 – 5 m. Bara sau legătura flexibilă trebuie fixată la elementele de remorcare cu care sunt prevăzute autovehiculele;

(2) Dacă remorcarea se realizează prin suspendarea cu o macara sau sprijinirea pe o platformă de remorcare a părţii din faţă a autovehiculului remorcat, atunci în acesta nu trebuie să se afle nici o persoană.

(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3) se permite remorcarea unui autovehicul al cărui sistem de direcţie nu funcţionează numai în cazul când remorcarea se realizează prin suspendarea roţilor directoare ale autovehiculului remorcat cu o macara sau sprijinirea roţilor directoare ale autovehiculului remorcat pe o platformă de remorcare.


In Romania codul rutier articolul 153 prezinta TRACTAREA

Un autovehicul poate tracta pe drumul public o singura remorca. Se exceptează tractorul rutier care poate tracta doua remorci, precum şi autovehiculele amenajate pentru formarea unui autotren de transport persoane în localităţile turistice, cu condiţia ca acesta sa nu fie mai lung de 25 m şi sa nu circule cu viteza mai mare de 25 km/h


Diferenta intre cele 2 metode de a avea o masina pentru mobilitate inseamna in primul rand sistemul de franare versus MMTA

La remorcarea prin metoda carutului mobil prezentat in fotografie nu se mentioneaza in legislatia din Romania conditia expresa ca sa aiba sistem propriu de franare daca sarcina depaseste 750kg

La tractare, se mentioneaza clar in legislatie, orice remorca care are MMA peste 750 kg trebuie sa detina sistem de franare propriu.


Acum apare alta logica – daca doresc sa tractez dupa autorulota o masinuta cu MMA de 600 de kg, atunci nu trebuie sa ma gandesc la sistemul de franare inertial, in schimb daca masinuta are 1000 de kg, atunci trebuie sa adaptezi masinuta … (exista multe sisteme)


Indiferent de MMA al masinutei, sistemele luminoase a autorulotei trebuie transmise la masinuta si iti trebuie un cablu electric care sa faca legatura si sa transmita semnalele catre partea din spate a masinutei tractate.


Sa ne aducem aminte ca in anul 1982 a fost intodusa ca cerință legală si obligatorie să ai un cablu separat de siguranta legat intre mașină și rulotă care sa permita franarea remorcii/rulotei in cazul in care legatura intre cupla si cui dispare (pentru remorci cu frane inertiale)


Rețineți că aceasta solicitare se referă numai la rulote cu dispozitiv de franare avand Masa Maxima tehnica admisibila peste 750 kg.

Deci, daca masinuta dumneavoastra este mai grea de 750 kg necesita modificari astfel incat sa respecte in intregime legislatia.


Pana acum se discuta de categoria B96 numai pentru rulotisti … dar cum MAJORITATEA autorulotelor au MMA aproximativ 3500 kg, atunci tractarea unei masini mai grele de 750 de kg inseamna alta categorie de permis de conducere – BE sau B96!


In Spania este clar subiectul si este tratat ca fiind ilegal tractarea unui autoturism de catre o autorulota.

O mașină este un autovehicul.

Nu încetează să fie un autovehicul și devine cumva o remorcă, doar pentru că stă în spatele unei autocaravane care este tractată.

Poliția spaniolă stie foarte bine aceasta poveste (traducere automata)

„Articolul 9.3 din Regulile generale ale vehiculelor interzice circulația unui autovehicul care trage un altul, cu excepția cazului în care acesta este deteriorat sau defect și nu poate fi remorcat de un alt vehicul destinat în mod special în acest scop, caz în care este permisă doar tractarea cel mai apropiat oraș sau sat unde poate fi reținut fără a împiedica traficul și întotdeauna cu condiția să nu călătorească pe autostradă sau autostradă.
Fără a aduce atingere celor de mai sus, circulația unei combinații compuse dintr-un autovehicul și o remorcă sau semiremorcă pe care este transportat un alt vehicul, este permisă dacă combinația îndeplinește condițiile de circulație pe drumurile publice și este aprobată conform Directivelor 70/156 / CEE și 94/20 / CE și, de asemenea, nu depășește lungimea maximă permisă pentru aceste combinații, care este cea de 18,75 metri pentru remorci și 16,50 metri pentru semiremorci. “


In Franta se aplica din ce in ce mai des amenzi pentru scopuri similare (traducere automata)

Asociația franceză FFCC (La fédération des campeurs, caravaniers et camping-caristes) a furnizat recent următoarea declarație (tradusă):

Atenția autorităților publice a fost din nou atrasă de chestiunea directivei europene nr. 94-20 CE. S-ar părea că faptul de a putea remorca o mașină mică folosind un camper este doar o toleranță în conformitate cu legislația franceză. Există o ambiguitate cu privire la acest punct între legislația europeană și cea franceză, în special în ceea ce privește rulotele care doresc să tracteze un alt vehicul, folosind un vehicul de remorcare fără a recurge la achiziționarea unei remorci pentru transportul auto.

Poziția Ministerului (francez) al Ecologiei, Dezvoltării Durabile și Energiei a fost din nou clarificată în august 2014 într-o declarație tehnică care se încheie foarte clar: „În concluzie, în afară de operațiunile specifice de depanare (de exemplu, avarii sau accidente), singura modalitate legală și sigură de a transporta o mașină în spatele unei autovehicule este de a o pune pe o remorcă transportoare. ” A călători cu un cadru A în Franța te pune într-o situație ilegală. Risti să fii amendat sau chiar să fii obligat să-ți ridici rama pentru a putea trage pentru a putea pleca.


Sistemul Unibrake(traducere)

respectă legislația actuală și viitoare privind tractarea cu un autocaravan și oferă mai multe.

– Folosește frânele electrice ale vehiculului tractat, a căror eficiență este cea intenționată de producătorul original al mașinii (adică ca și cum mașina ar fi condusă)


– Mașina are propria capacitate de frânare independentă și este în transmisie neutră atunci când este remorcată. Va frâna doar atunci când frânele din autorulota sunt acționate, prin urmare se poate inversa liber fără tragere


– În caz de rupere, funcția de siguranță Unibrake va intra în joc, deoarece știftul inelat se va scoate din „carcasa de comandă separatoare”, iar frânele electrice vor fi acționate automat


– Sistemul Unibrake oferă mai mult – Prin luminile LED de pe sistemul de control al autocaravanei, informațiile sunt transmise continuu înapoi către șofer, cu privire la funcționarea corectă a sistemului de frânare proporțională. O alarmă sonoră sună în controler atunci când apar probleme

poza credit Chircu Florin

Evalueaza
[7 voturi / scor: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *