Sa explic in nenumarate randuri legatura intre legislatia rutiera din 2019 si caracteristicile tehnice ale autoturismului tragator, producator carlig remorcare si caracteristicile tehnice ale rulotei devine o rutina si am hotarat sa realizez un mic soft care te ajuta daca ai o dilema in legatura cu acest subiect. Subliniez ca legislatia rutiera sufera modificari in mod constant, codul rutier actualizat este biblia soferilor si a rulotistilor.
Ce face acest soft?
Tu introduci caractersiticile tehnice ale rulotei, carligului si ale autoturismului tragator iar el iti sugereaza categoria permisului de conducere!
Ca orice soft, are limitari si erori, te rog daca constatati erori sa imi comunici pentru imbunatatire.
Mentionez ca mai jos gasiti link-ul catre program si explicatiile necesare
– legislatia rutiera din Romania nu se refera la numarul de axe ale rulotei
– recomandarea de aur, masa maxima autorizata rulota sa fie mai mica decat masa (greutatea) proprie a autovehicolului tragator. Sau poti sa aplici regula ca masa proprie rulota+bagaje < masa proprie autoturism tragator
– intre rulota si autovehicol se afla carligul cu detalii tehnice – ai nevoie de aceste date tehnice. Pastreaza cu tine certificatul de instalare si cartea tehnica a carligului daca datele tehnice nu se pot citi direct de pe tablita atasata pe carligul de remorcare. Vezi sa fie omologat CE.
– am considerat in programul atasat ca recomandare incarcarea pe carlig sa fie 5% din masa maxima tehnica autorizata a rulotei. Cu alte cuvinte sarcina de apasare pe carlig sa nu depaseasca sarcina admisibila de catre constructorul carligului
la final am prezentat detalii despre anvelopele utilizate la rulota, si ele trebuie sa fie analizate din punct de vedere tehnic daca corespund
APASA aici DESCARCA programul DE VERIFICARE A CATEGORIEI DE PERSMIS NECESAR TRACTARII remorcii
De ce apare aceasta recomandare de aur?
– este regula pentru protectia dumneavoastra si nu are repercursiuni legale daca este incalcata sau depasita cu conditia ca restul regulilor sa nu fie incalcate
– izvoraste din Art. 157 Regulament aplicare OUG 195/2002 Reguli pentru circulaţia vehiculelor
– care spune punctul b) ca autovehiculul trăgător să nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu excepţia cazului când remorcarea se efectuează de către un autovehicul destinat special depanării
– ca sa te protejezi pe tine, familia ta si restul participantilor la trafic se recomanda cazul cel mai defavorabil, cand in autovehicolul este incarcat doar cu greutatea soferului iar rulota este plina de bagaje pana la limita masei maxime tehnice admisibile
Exemplul 1 – Am considerat ca exemplu caracteristicile tehnice ale masinii DUSTER VU iar caracteristicele tehnice ale carligului de remorcare le-am introdus aleatoriu
Se pot introduce valori numai in campurile marcate cu culoare albastra si se efectueaza verificarile logice la punctele 9-12 cu mentiunea ca la punctul 12 se RECOMANDA. Exista o mica eroare, am definit de 2 ori casuta cu numarul 12. Considerati va rog casuta 12 (recomandare doar)
De ce la punctul 12 a aparut mesajul “DEPASIRE limita recomandata”?
Pentru ca masa maxima autorizata a rulotei este mai mare decat masa proprie autovehicol tragator.
Exemplul 2 – Am considerat ca exemplu caracteristicile tehnice ale masinii TIGUAN, cu caracteristici tehnice ale carligului aleatoriu
Categorii permis de conducere – B, B96, BE
categoria B96 – suma masei maxima autorizata autoturism + masei maxima autorizata remorca sa nu depaseasca 4250kg, cu recomandarea ca greutatea masinii proprii sa fie mai mare decat MMA remorca, remorca mai grea de 750kg
categoria BE – suma masei maxime autorizate autoturism+ masei maxime autorizate remorca mai mare decat 4250kg si mai mica de 7000kg, cu aceasi recomandare logica MMA remorca mai mica decat masa masinii goale.
Poza principaa credit Amin Safaripour on Unsplash
Soft si restul pozelor credit Gabriel Vasilache