RCA rulota – Curtea de Justitie Europeana


Asigurarea obligatorie rulota RCA

Daca esti posesor de rulota, atunci aceste informatii iti sunt utile.

Inainte de toate, incep cu concluzia „mergi si achizioneaza SISTEME DE BLOCARE a rotilor rulotei” deoarece  citirea tuturor explicatiile necesita alocarea unor minute bune, timpul liber fiind limitat.

daca detii asigurare RCA la rulota achizionata pe intreg anul atunci stai linistit, ASF vegheaza pentru tine

daca NU detii asigurare RCA la rulota, aplicand clasicul principiu „platesc doar cand ma deplasez cu ea” si mai aplici si superstitia „nici atunci nu este nevoie, este valabila doar in parcare” iti dau o veste trista

Citeste articolul 58 (in limba romana) prin apasarea pe urmatorul link –  CJUE – C‑80/17 – Hotararea Curtii Europene.

Extrag” Pentru aceste motive, Curtea (Marea Cameră) declară:

1)      Articolul 3 alineatul (1) din Directiva 72/166/CEE a Consiliului din 24 aprilie 1972 – trebuie să fie interpretat în sensul că încheierea unui contract de asigurare de răspundere civilă pentru pagubele produse de un autovehicul este obligatorie atunci când vehiculul în cauză este încă înmatriculat într‑un stat membru și este apt să circule, dar este imobilizat pe un teren privat ca urmare a simplei decizii a proprietarului său care nu mai intenționează să îl conducă.

2)      Articolul 1 alineatul (4) din A doua directivă 84/5/CEE a Consiliului din 30 decembrie 1983 -trebuie să fie interpretat în sensul că nu se opune unei legislații naționale care prevede că organismul menționat de această dispoziție are dreptul de a introduce o cerere de despăgubire atât împotriva persoanei sau a persoanelor responsabile de accident, cât și împotriva persoanei care era supusă obligației de a încheia o asigurare de răspundere civilă pentru pagubele produse de vehiculul care a provocat daunele reparate de acest organism, dar care nu a încheiat niciun contract în acest scop, chiar dacă această persoană nu ar fi responsabilă civilmente pentru accidentul în care s‑au produs aceste daune.”


Ca sa intelegi pericolul la care te expui inutil daca nu detii RCA la rulota, trebuie sa citesti prezentarea cazului descris in Hotararea Curtii de Justitie Europene C‑80/17 din anul 2018 cu detalii in articolele 14 -21, in care se prezinta o situatie reala – despagubiri in valoare de 437.345,85 Euro.

Intrebarea logica care se poate emite in acest moment – si care este legatura intre aceasta Hotarare si rulotisti?

Eu nu sunt jurist de profesie dar utilizez logica primara in a prezenta integerea subsemnatului asupra unui ipotetic „incident” ce poate avea loc in Romania

Hotararea Curtii de Justitie Europene prezinta obligativitatea asigurarii RCA cand vehicolul este stationat pe un teren PRIVAT 

Tu, cel care citesti aceasta postare, daca ai rulota parcata in „privat” fara RCA iar niste „binevoitori” vor sa faca o gluma proasta, miscand aceasta rulota cu implicatii – accident atunci TU proprietar al rulotei trebuie sa iti asumi costurile impreuna cu „binevoitorii” daca vor fi gasiti… 

Daca crezi ca parcarea rulotei pe drumurile publice fara RCA te scuteste de probleme, iti subliniez faptul ca sunt „binevoitori” pentru o gluma proasta, lovind un autoturism parcat langa ea, prin miscarea rulotei sau alt accident, atunci tot TU proprietar al rulotei trebuie sa iti asumi costurile.

Daca aplici regula „mie nu mi se poate intampla asa ceva” atunci o vor aplica din nefericire baietii destepti care stiu sa faca bani speculand onestitatea altora prin transformarea in oportunitate.

Stai linistit, idei sunt destule … 

Daca incerci sa crezi ca aceasta Hotarare este doar pentru informarea ta si a mea, te inseli deoarece este o decizie iar decizia UE este un act legislativ direct aplicabil și obligatoriu pentru toți cei cărora li se adresează.

Destinatarii săi pot fi statele membre sau chiar întreprinderile.

Poti sa cauti pe website MAE indicat aici  Sinteza DECIZIILOR de Curtea de Justitie Europeana si vei gasi aceast numar C-80/17 din 2018

Ultima legislatie in domeniul asigurarilor este prezentata in link-ul urmator descarca LEGE nr. 132 din 31 mai 2017

A aparut si ghidul ASF-ului cu explicatii ce poate fi descarcat aici Ghid RCA – ASF 2017 unde la pagina 6 apare informatia „Proprietarul unui vehicul trebuie să deţină o asigurare RCA valabilă pe toată perioada în care vehiculul este înmatriculat/înregistrat, chiar dacă acesta nu este utilizat


Incerci acum sa parcurgi textul legii romanesti din 2017 privind asigurarile auto si sa cauti aceasta formulare dar surpriza – nu se gaseste.

Prima impresie este sa afirmi ca acest ghid … este doar un ghid.

Mai ai rabdare 5 minute si te rog sa parcurgi si urmatoarele puncte din prezentare


Ca sa poti sa intelegi legislatia in Romania am constatat ca iti trebuie ore bune de studiu, experienta si practica deoarece legile se fac din „an in paste si se modifica cand isi mai aduc aminte unii sau la presiunea UE”.

Singura solutie este sa citesc restul din textul legii asigurarilor din 2017 si impreuna cu Hotararea Curtii de Justitie Europeana C-80/17 2018 am inteles ca acest GHID este un amalgam de legislatie romaneascu cu decizii Europene, deoarece legea ASIGURARIILOR a fost emisa in anul 2017 iar Hotararea Curtii de Justitie care este DECIZIE obligatorie a aparut in 2018.

Se pare ca guvernantii nu au avut inca timp sa amendeze legea romaneasca emisa acum 2 ani.

Dezvoltam rationamentul pe baza informatiilor din legea Asigurarilor emisa in anul 2017 in Romania in care se precizeaza la articolul 6 aliniatul (6) si (7) urmatoarele:

 

(6) Contractul RCA poate fi suspendat la cererea asiguratului care a încheiat un contract RCA pe perioada suspendării dreptului de circulaţie al vehiculului conform prevederilor legale sau pe perioada imobilizării vehiculului, cu obligaţia depunerii plăcuţelor de înmatriculare/înregistrare la autoritatea care le-a eliberat.

Procedura suspendării şi a cazurilor de imobilizare se stabileşte prin reglementări comune ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Transporturilor, A.S.F. şi Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene

 

(7) Asiguratul are obligaţia ca, pe toată durata suspendării contractului RCA, să imobilizeze vehiculul într-un spaţiu privat, în afara domeniului public. Neîndeplinirea acestei obligaţii este asimilată cu încălcarea obligaţiei de asigurare şi neîndeplinirea obligaţiei de a depune plăcuţele de înmatriculare şi se sancţionează contravenţional conform art. 37 alin. (9)

 

Daca nu ai obosit inca atunci poti sa citesti si norma ASF 20/2017 in care se precizeaza ARTICOLUL 16 – Cuplul tractor-remorcă/semiremorcă


(1) Asigurarea RCA a remorcilor/semiremorcilor are acoperire doar dacă acestea nu sunt ataşate unui vehicul tractor.


(2) În cazul în care evenimentul se produce în timp ce remorca sau semiremorca este ataşată vehiculului tractor, răspunderea aparţine vehiculului tractor.


(3) Asigurătorul RCA al vehiculului tractor despăgubeşte partea prejudiciată şi poate exercita dreptul de regres asupra asigurătorului RCA al remorcii/semiremorcii, în cazul în care dovedeşte că prejudiciul s-a produs ca urmare a unei defecţiuni tehnice a remorcii/semiremorcii, care nu putea fi observată de către conducătorul auto.


(4) În cazul în care evenimentul se produce în timp ce remorca/semiremorca este ataşată vehiculului tractor, despăgubirea este suportată, în funcţie de situaţiile mai jos prezentate, de către …. XXX cititi va rog textul direct din norma

ATENTIE LA NEATENTIE proprietarul vehiculului trăgător este intotdeauna si proprietarul remorcii ???

Sfatul meu

– nu inchiriati sau preluati o remorca de la un prieten fara asigurare obligatorie RCA

– citeste inca odata cu atentie textul din care rezulta ca remorca trebuie sa aiba RCA

– Asigurătorul RCA al vehiculului tractor despăgubeşte partea prejudiciată şi poate exercita dreptul de regres asupra asigurătorului RCA al remorcii/semiremorcii, în cazul în care dovedeşte că prejudiciul s-a produs ca urmare a unei defecţiuni tehnice a remorcii/semiremorcii, care nu putea fi observată de către conducătorul auto.


Note importanta:

  • in codul rutier nu exista diferenta intre RULOTA si REMORCA.

  • rulotele sunt asimilate sub umbrela cuvantului „REMORCA”

  • cine sustine in continuare ca nu este necesar RCA obligatoriu la rulota sa mearga la ghiseul inmatriculari auto si sa isi inmatriculeze rulota FARA a prezenta RCA valabil

  • autoritatile nu verifica daca detii RCA la rulota in momentul stationarii in curte sau in garaj

  • exista o diferenta de noanta al subiectului – „VERIFICARE si RASPUNDERE” in caz de accident. A nu fi verificat de autoritati nu inseamna ca nu vei suporta consecintele legii in caz de accident

 Am primit informatii de la un coleg rulotist M.M utile – Fondul de protectie a victimelor strazii

„In calitate de Organism de plată a despăgubirilor, FPVS este destinat plăţilor de despăgubiri pentru vătămări corporale sau decese, dacă autorul a rămas neidentificat, respectiv plăţilor de despăgubiri pentru avarierea ori distrugerea de bunuri şi vătămări corporale sau decese, dacă vehiculul, respectiv tramvaiul, a fost neasigurat”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *