Verificare instalatie gaz rulota si autorulota

Avem in Romania o multime de service-uri pentru rulote si autorulote dar nu am reusit sa gasesc nici o prezentare completa pana in prezent.

Multi se erijeaza in super mecanici si super testari dar pana la data prezenta au ramas la nivel de … afirmatii.

Am prezentat filmele de mai jos pentru a intelege ce inseamna testarea periodica a unei rulote la vecinii dinspre Vestul Europei.

In Romania nu se solicita anumite teste in acest moment, dar e bine de stiut. 

In filmul de mai jos sunt lucruri interesante, chiar daca nu cunoasteti limba engleza, nu este nici o problema, filmul este foarte bine facut si intuittiv.


Mi-au placuta in mod deosebit urmatoarele teste efectuate:

– testul de scurtcircuit al instalatiei electrice denumit RCD – adica testul care iti poate salva viata in cazul in care apare un defect in instalatia electrica

– testarea instalatiei de alimentare cu gaz

– testarea “atentie… ” a noxelor rezultate din arderea gazului in timpul functionarii boilerului pe gaz si a frigiderului alimentat pe gaz. Aceasta metoda de testare iti indica daca reglajele aparatelor sunt corecte sau nu – mai exista si varianta din folclor cu culoarea gazelor si altele similare.

– testarea umiditatii peretilor rulotei


In filmul de mai jos se prezinta in detaliu modul de testare a instalatiei de gaz cu urmatoarele detalii:

– furtunul de alimentare intre butelie si instalatie trebuie inspectat vizuat si verificata perioada de timp scursa intre data fabricarii si data curenta.  Exista niste standarduri – BS3212 or BSEN1763 – se considera durata de viata normala este de 5 ani 

– trebuie testata si butelia dupa o perioada de timp (in functie de specificatia producatorului / normele din tara in care o utilizati – se discuta de 10 ani

– pana la aparitia standardului EN 1949 in 2003, regulatoarele de gaz aveau diferite presiuni in functie de alimentarea rulotei – 28,30 sau chiar 50mbari.

– atentie la ce regulator aveti instalat, acum toate regulatoarele trebuie sa fie de 30mbari si trebuie afisat cu un actibild aceasta presiune langa butelie. 


Pentru persoanele care nu inteleg limba engleza am facut sumarizarea informatiilor din filmul de mai jos

– Truma MonoControl CS este un regulator de presiune a gazului cu senzor de ancorare integrat pentru un singur cilindru de gaz.

– Senzorul vă asigură că puteți încălzi caravana sau autorulota în condiții de siguranță în timp ce vă aflați pe drum.

– Dacă vă implicați într-un accident cu o viteză de coliziune de aproximativ 15-20 km / h față de un obiect solid, senzorul de avarie oprește imediat fluxul de gaze.

– Dacă sistemul de alimentre cu gaze este deteriorat, nu poate să scape nici un gaz. Suplimentar trebuie sa aveti furtune flexibile intre butelie si teava de gaze – TRUMA furtune cu protectie la rupere in timpul deplasarii 


Avand in vedere ca legislatia specifica din fiecare tara din Comunitatea Europeana in acest domeniu poate sa difere, regula de AUR – VALVA BUTELIEI DE GAZ trebuie sa fie inchisa pe perioada deplasarii. 

Declaratia producatorului TRUMA: Da, este posibilă încălzirea în timpul conducerii cu încălzitoarele Truma Combi și VarioHeat- Declaratie producator TRUMA – utilizati google translate pentru obtinerea informatiilor in limba romana

Pentru încălzirea în timpul conducerii, Directiva UN ECE R 122 pentru autorulote și rulotele specifică un dispozitiv de oprire a siguranței. – Descarca UN / ECE 122


Poza credit Ian Usher on Unsplash

Evalueaza
[2 voturi / scor: 5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *