Cum redam frumusetea rulotelor vechi


Rulota sau autorulota are o suprafața mare desfasurata.

Dar dacă sunteți pregătit să investiți ceva timp și bani pentru intretinerea lor, acestea vor arăta mult mai bine pentru mai mult timp și vor fi mult mai ușor de curățat în viitor. 

Sincer, cand ma deplasez in Europa de vest sunt uimit de modul in care arata rulotele si autorulotele din campinguri, majoritatea fiind impecabile.

Inainte de a prezenta produsele folosite de subsemnatul doresc sa MENTIONEZ CLAR ca nu este o reclama mascata la anumita marca, ci doar prezint produsele pe care le-am utilizat in mod frecvent la masina si la rulota si am ramas inpresionat de calitatea produselor firmei SONAX si a gamei foarte largi de produse.


Ceara este un amestec de uleiuri, solventii care sunt amestecati cu ceara pentru a deveni mai maleabila, poate contine cantitati mari dintr-o sursa naturala cum ar fi palmierul de carnauba care produce ceara pe frunzele sale sau poate fi complet sintetica.


Avantajul aplicarii unui strat de ceara pe suprafata rulotei – in afara de aspectul estetic, consider ca pelicula de ceara aplicata ofera protectie impotriva:

“gainatului de pasare” – da aici avem o problema, rulotele stationeaza mult in locuri fixe, sub copaci;


“clei de pin”in zona de munte toti cautam umbra copacului si pinul mai lacrimeaza;


“lichid uleios si lipicios” de la copacii tei, care atunci cand se usuca lasa niste pete inchise la culoare…la fel;


“insectele” lipite pe partea frontala in timpul deplasarii;


sarea” din nisipul antiderapant din timpul iernii;


“razele UV”  periculoase datorita sederii in pozitie fixa/parcata mult timp;


“poluarea industriala” – gazele de esapament impreuna cu resturile de anvelope de sosea creaza o pelicula gri pe intreaga suprafata a rulotei dupa un drum lung.


ATENTIE – NU SE POATE APLICA UN SINGUR PRODUS PE INTREAGA RULOTA

Primul pas, dupa spalarea foarte bine, inseamna degresesarea si uscarea rulotei/autorulotei.

Pentru degresarea suplimentare si pentru a fi sigur ca nu au mai ramas puncte de mizerie (ce vor zgaria vopseaua in momentul in care se efectueaza lustruirea) utilizez detergent lichid de spalat geamurile cu concentratie mare de alcool impreuna cu servetele de hartie tip prosop de bucatarie … veti ramane surprins sa vedeti cata mizerie inca se mai poate inlatura dupa spalarea de la spalatorie)

– suprafata geamurilor din plexiglas

– suprafetele exterioare vopsite (nu si cele nevopsite – mai clar spus nu se ceruieste rama de plastic de la usa deversare vas toaleta cu ceara)

suprafetele din plastic nevopsite

suprafetele din fibra de sticla

jentile din aluminiu


GEAMURILE DE PLEXIGLAS 

098


Am utilizat produsul SONAX SCRACH REMOVAL. Gasiti pe internet detalii tehnice si un filmutel interesant.

Consider reprezentativ si foarte util filmul de mai jos, cu diferite rezultate utilizand mai multe produse de la firme diferite – rezultatul din punctul meu de vedere – excelent.



ATENTIE din nou ce tip de suprafata exterioara are rulota !

Constructie din panouri sandwich din spuma cu TEXTURA exterioara – se pot utiliza produse de ceruit standard ca si pentru auto si se pot utiliza dispozivitele MANUALE pentru aplicare si lustruire (carpe de bumbac, bureti) – interzis mecanizat

099.jpg


Pentru aceast tip de textura exterioara, puteti folosi ca aplicatoare buretii din spuma ce sunt practici pentru ceruirea masinii.

Am gasit in magazin suporti de plastic tip maner pe care se fixeaza bureti sau bureti inveliti in microfibra.

Practice pentru suprafete mari, buretii se pot spala sau daca nu, arunca la gunoi si inlocuiti cu altii.

Sa nu aplicati ceara intr-un strat gros. Acest strat trebuie sa fie cat mai subtire posibil. Stralucirea nu vine din grosimea stratului de ceara aplicat.

Cred ca este extrem de util aplicarea unui al doilea strat subtire de ceara dupa o perioada de cateva ore in PARTEA FRONTALA a rulotei/autorulotei.

De ce? 

Pentru ca sa se limiteze numarul de insecte lipite de partea frontala si sa poata fi inlaturate mai usor in momentul spalarii.


Constructie din panouri sandwich cu suprafata NETEDA exterioara (alumuniu) – se pot utiliza produse de ceruit standard ca si pentru auto si se pot utiliza dispozivele MECANICE de lustruit.

097.jpg

Am achizionat din comert un produs ieftin, deoarece se adreseaza doar utilizarii casnice, anual pentru masina si rulota.   

Are un cerc din din polipropilena expandata moale, suficient de dur pentru a rezista presiunii exercitate de de mine in timpul lustruirii.

Se aplica ca o soseta / boneta pe cap un material textil gen laveta (sunt cateva tipuri de bonete …)

Este perfecta pentru aplicarea unui tip  de ceara pasta.


102


Cei de la SONAX au mai multe produse, eu am ales pentru rulota produsul SONAX polish + wax 3 considerand faptul ca rulota are deja 10 ani de zile  – am avut nevoie de un produs pentru revitalizarea atat a straturilor de vopsea cat si a culorii initiale.

Polishul extrem de fin elimina zgarieturile de tip panza de paianjen provocate in timpul spalarilor standard. Ca strat suplimentar am mers pe varianta Briliiant wax 1.

REPET – sunt o multitudine de produse pe piata din care puteti alege. Ceara trebuie intinsa pe suprafata bonetei.

Masina de lustruit nu are diferite viteze de lucru, are doar o singura viteza dar este suficienta pentru mine.

Intindeti ceara uniform peste panoul sandwinch al rulotei, sectiune cu sectiune, pana cand este in totalitate acoperita. 

Daca aveti rabdare, se poate aplica ca strat suplimentar ceara de carnauba (avantajele le gasiti pe google)



PARTILE DIN PLASTIC

104

Partile din plastic, cum ar fi ramele de la ferestrele de vizitare, am achizionat produsul SONAX plastic restorer gel.

Consider ca filmul de mai jos este reprezentativ pentru ceea ce realizeaza acest produs, eu am fost multumit.

Atentie, nu l-am folosit la chederele de cauciuc de la geamuri sau trape, pentru chedere sunt recomandate alte produse.



Pentru partile din fibra de sticla exista produse specifice, filmul de mai jos este reprezentativ.


018


Am achizionat produsul AUTOSOL Metal Polishrecomandat de cei de la magazin pentru curatirea jantelor.

Se pare ca este cel mai popular produs al producatorului Autosol, datorita calitatii superioare.

Citez din descrierea produsului “fiind recomandat de producatori auto (BMW, etc), muzee sau experti in restaurari din intreaga lume. Inlatura rapid si sigur: oxidarea, rugina, petele.

Produce un luciu impresionant si lasa in urma un strat de protectie impiedicand compromiterea elementului tratat”



Colantarea rulotei si autorulotei

Spre deosebire de o masina, rulotele si autorulotele mai au si alte probleme, de genul fisurari ale caroseriei din ABS, infiltratii, degradarea vopselei, sare lacul, in partea frontala apar loviturile de la pietrele mici aruncate de catre masinile din fata noastra.

Colantarea – idei generale:

– lucrarea de colantare daca este executata de o firma serioasa cu materiale de calitate veti obtine o garantie pentru lucrare si materiale ce poate depasi 5 ani de zile

– durata de viata de aproximativ 10 ani de zile

– colantarea poate fi o alternativa la vopsirea integrala. Colantarea mașinii este o soluție ieftină. O consider ca parte practică de protecție a vopselei și de decorare in diferite culori / grafica

– colantarea acoperisului rulotei/autorulotei poate fi o solutie de remediere a infiltratiilor


Exista 2 tipuri de colantari – cu folie transparenta sau folie colorata. Personal as opta pentru colantarea frontala si a tavanului cu folie transparenta.

– foliile pentru colantarea rulotei/autorulotei protejeaza impotriva zgarieturilor accidentale

– foliile rezista la temperaturi extreme, iarna / vara fara nici o problema

– folia poate fi aplicată pe suprafeţe drepte şi uşor curbate


Nu se distruge vopseaua când se decolantează mașina deoarece inainte de colantare se utilizeaza o solutie speciala utila pentru aplicarea cat si la indepartarea ei.

Credit fotografie principala  Jikun Li on Unsplash

Restul fotografiilor credit Gabriel Vasilache

0 thoughts on “Cum redam frumusetea rulotelor vechi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *