Oglinzi suplimentare tractare rulota remorca

Un subiect mai putin cunoscut este reprezentat de obligativitatea instalarii oglinzilor suplimentare cand tractati o rulota /remorca in functie de latimea autoturismului si a rulotei.

Stiu ca majoritatea vor afirma faptul ca nu este mentionat in mod expres in codul rutier romanesc, dar atentie, exista legislatie Europeana specifica. 


Doresc sa mentionez urmatoarele idei principale: 

  • nu exista legislatie speciala pentru conducere autoturism individual si conducere asamblul autoturism+rulota, deoarece directiva Europeana spune clar – citez „Oglinzile trebuie să fie amplasate astfel încât să permită conducătorului auto, care este așezat în poziție normală de conducere, să aibă o imagine clară a drumului în spatele și în fața vehiculului, precum și în partea (părțile) laterală(e) a(le) acestuia”

  • daca analizam comentariile care circula pe net precum ca nu este necesara oglinda suplimentara la tractare deoarece nu scrie in legislatie speciala acest lucru, pot sa afirm ca utilizand aceasi logica NU functioneaza deoarece putem analiza ca un exemplu faptul ca in codul rutier romanesc se mentioneaza sa opresti autoturismul cand apare semnul STOP in intersectie, daca nu detaliaza in legislatia romaneasca ca si in momentul in care tractezi rulota trebuie sa opresti la STOP ce fac?

  • DA opresc sau NU ? 

Este important sa descarcati aceasta directiva deoarece sunt multe lucruri utile, se discuta de VIZIBILITATE, campul de vizibilitate al soferului.

Sunt 5 tipuri de oglinzi ce trebuie instalate, in functie de categoria autoturismului.  

Prezint exemplul cel mai uzual – vizionati pagina 266 (contor stanga) sau 43 (contor dreapta) si veti descoperi ca pentru categoria auto M1 avem:

  • oglinda interioara CLASA I – obligatorie 
  • oglinda exterioara CLASA II – optionala 
  • oglinda exterioara (mica) CLASA III – OBLIGATORIE
  • oglinda exterioara cu unghi larg CLASA IV – optionala 
  • oglinda exterioara de proximitate CLASA V – optionala 
  • oglinda exterioara vizibilitate frontala CLASA VI – optionala 

APASA aici pentru a DESCARCA DIRECTIVA 2003/97/CE

Pentru a usura munca dumneavoastra, am extras din Directiva de mai sus doar pagina care specifica detaliile privind oglinzile clasa III.

Va rog sa descarcati Directiva Europeana si sa deschideti la pagina 270 (contor stanga) sau pagina 43 (contor dreapta) pentru a citi toate detaliile.


Extrag din articolul 5.2.1 pentru referinta doar „Câmpul de vizibilitate trebuie să permită conducătorului auto să vadă o porțiune de drum orizontală, plană, cu o lățime de cel puțin 4 m, centrată pe planul median longitudinal vertical al vehiculului și care se prelungește de la 20 m în spatele punctelor oculare ale conducătorului auto (figura 6) până la orizont”. 

Acum TU decizi daca latimea rulotei reduce din campul vizual lateral inapoi si incalca sau nu directiva Europeana. 

oglinzi

In legislatia Europeana, limiteaza pana la maxim 25 centimetrii suplimentar fata de latimea maxima a masinii, amplasarea oglinzilor retrovizoare, astfel incat oglinzile sa nu devina ele un pericol pentru participantii la trafic  – articolul 3.6 

Faptul ca nimeni nu va masoara aceste elemente in timpul deplasarii in Europa este un aspect, in caz de accident, cred ca toti procurorii devin specialisti in domeniu … daca accidentul s-a produs din cauza dvs / manevra gresita / vizibilitate redusa, s-ar putea sa aveti o problema.

Nu stiu legatura intre acoperirea costului reparatiei de catre asigurator si faptul ca masina nu a fost echipata corespunzator tractarii unei rulote mai late decat masina.  


Daca informatiile au fost utile, te rog sa distribui acest mesaj pentru a ajute comunitatea rulotistilor din Romania


In acest sens, am trimis informatiile prezentate pe acest blog catre Brigada Rutiera /Directia Rutiera iar raspunsul dansilor este prezentat mai jos.

raspuns politie 1

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *