Procedura inmatriculare rulote Anglia

O rulota din Anglia se poate achizitiona de la

– vanzator privat

– dealer/parc de rulote

Vanzatorul – dealer de rulote ofera factura avand personalitate juridica iar vanzatorul persoana fizica nu poate emite factura fiscala.


Fiscul in Romania SOLICITA sa prezentati factura de achizitie la orice inmatriculare auto, exceptie fiind

– rulotele din Anglia indiferent de MMA

– rulotele din Olanda si Belgia pana la 750 kg MMA


Platforma dedicata rulotismului – vanzari, intermedieri si inchirieri rulote, accesorii si autorulote

www.bazarache.ro


Raspuns primit in data de 01.02.2021

Stimate domnule,

Referitor la solicitarea Dvs., transmisă electronic în data de 24.01.2021, înregistrată la B.V.I. Harghita cu nr.631/27.02.2021, având ca subiect ,,taxa vamală şi TVA la rulotele importate din Anglia-2021”, vă comunicăm următoarele:

-În cazul în care o persoană fizică din România achiziţionează o rulotă din Regatul Unit, (care în prezent are statutul de ţară terţă), şi doreşte să o introducă în România (adică pe teritoriul vamal al Uniunii Europene), la prezentarea la biroul vamal de intrare în UE va trebui să declare marfa necomunitară în vederea vămuirii, şi să întocmescă (printr-un comisionar vamal) o declaraţie vamală de tranzit (T1).

-în declaraţia vamală de tranzit T1 este precizat biroul vamal la care trebuie prezentată marfa pentru îndeplinirea formalităţilor de punere în liberă circulaţie, precum şi termenul acordat pentru prezentarea la biroul vamal de destinaţie.

-pentru îndeplinirea formalităţilor de punere în liberă circulaţie în România, trebuie prezentat documentul cu care a fost achiziţionată marfa (rulota), precum şi alte documente disponibile (de ex. certificat de înmatriculare, etc.).

-dacă rulota este achiziţionată de la o firmă, se va prezenta factura de cumpărare.

-dacă rulota este achiziţionată de la o persoană fizică, se va prezenta contractul de vânzare-cumpărare, document care precizează vânzătorul, cumpărătorul, marfa, elemente de identificare ale rulotei, suma de plată, etc.

-referitor la stabilirea valorii în vamă se vor aplica următoarele reglementări:

– articolele 1-9 din Acordul privind aplicarea articolului VII al Acordului general pentru tarife şi comerţ (GATT) (privind evaluarea mărfurilor in vamă),

-articolele 70-74 din Regulamentul (UE) 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului Vamal al Uniunii


Astfel, valoarea în vamă a mărfurilor importate va fi valoarea de tranzacţie, adică preţul efectiv plătit sau de plătit pentru mărfuri, când acestea sunt vândute pentru export cu destinaţia ţării de import, după o ajustare, dacă este cazul.


Dacă valoarea în vamă a mărfurilor importate nu se poate determina prin aplicarea prevederilor de mai sus, valoarea în vamă va fi valoarea de tranzacţie a mărfurilor identice sau similare, vândute pentru export cu destinaţia aceleaşi ţări de import şi exportate în acelaşi moment sau aproape în acelaşi moment cu mărfurile de evaluat


Elementele care se adaugă la preţul efectiv plătit sau de plătit pentru marfa importată, în măsura în care au fost suportate de cumpărător, dar nu sunt incluse în preţul efectiv plătit sau de plătit sunt, de exemplu, (dar nu numai) comisioane şi cheltuieli de intermediere, cu excepţia comisioanelor de cumpărare, precum şi următoarele costuri până la locul în care mărfurile sunt introduse pe teritoriul vamal al Uniunii:

-cheltuielile de transport şi costul asigurării mărfurilor importate

-cheltuielile de încărcare, descărcare şi manipulare conexe transportului mărfurilor importate.

În ceea ce priveşte cheltuielile de transport sunt incidente prevederile articolului 138 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 de stabilire a unor norme de aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului Vamal al Uniunii, şi anume dacă transportul este gratuit sau este asigurat de cumpărător, cheltuielile de transport care se includ în valoarea în vamă a mărfurilor se calculează în conformitate cu tariful uzual practicat pentru aceleaşi moduri de transport.


De asemeni precizăm că potrivit O.M.F.P. nr. 1975/2010 pentru aprobarea Normelor tehnice privind determinarea valorii în vamă pentru bunurile introduse în România de către persoanele fizice, atunci când există suspiciuni cu privire la valoarea în vamă declarată pentru bunurile introduse în România de persoane fizice şi pentru determinarea acesteia pe baza valorii de tranzacţie este necesară prezentarea unor documente sau justificări suplimentare, determinarea definitivă a valorii în vamă se amână.


Pentru efectuarea formalităţilor vamale, importatorul trebuie să fie înregistrat, adică să aibă atribuit un număr EORI. Declaraţia vamală de punere în liberă circulaţie se depune prin intermediul unui comisionar vamal. Declaraţia vamală, documentele aferente mărfii, declaraţia vamală de tranzit T1, precum şi marfa de vămuit se prezintă la biroul vamal de destinaţie, în termenul precizat pe declaraţia vamală de tranzit T1.


Conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2020/1577 al comisiei din 21 septembrie 2020 de modificare a anexei I la Regulamentul (CEE) nr. 2658/87 al Consiliului privind Nomenclatura tarifară și statistică și Tariful Vamal Comun, marfa cu denumirea “remorci și semiremorci pentru locuit sau camping, de tipul rulotă” se încadrează, în funcţie de grautate, la poziţia 87.16.10.92 (cu o greutate de maxim 1600 kg) sau la poziţia 87.16.10.98 (cu o greutate peste 1600 kg), taxa vamală 2,7%. Dacă din actele rulotei nu rezultă greutatea, este necesară identificarea RAR.


Simularea stabilirii sumelor de plată în momentul vămuirii:

Presupunem că valoarea rulotei conform contractului de vânzare- cumpărare este de 1200 GBP, şi dispuneţi de o factură de transport de 300 EUR. Presupunem că organele vamale au acceptat această valoare de tranzacţie.

Transformarea în lei a sumelor se efectuază conform art. 146 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziții din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii, utilizând cursul valutar transmis de BNR.


Presupunem efectuarea calculului în luna ianuarie 2021, 1 EUR=4,8705 lei, 1 GBP=5,3664 lei.

Valoarea în vamă

1200×5,3664 + 300×4,8705 =7900,83 lei


Taxa vamală

7900,83 x 2,7% =213 lei


Baza de calcul a TVA este compusă din valoarea în vamă + cuantumul taxei vamale, adică:

7900,83 + 213 = 8113,83 lei


Cuantum TVA

8113,83 X 19% =1542 lei


Suma de plată în momentul vămuirii este egală cu suma dintre cuantumul taxei vamale, plus cuantumul TVA, adică 1755 lei.

De la 1 ianuarie 2021 a intrat în vigoare Acordul Comercial şi de cooperare dintre Uniunea Europeană şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord.

În relaţia cu Marea Britanie nu se acceptă certificate de circulaţie a mărfurilor EUR 1 pentru dovedirea originii preferenţiale.

Cu stimă, Kosa Izabella

Inspector vamal- BVI Harghita

E-mail vamaharghita@customs.ro


Continutul scrisorii primite ajuta mult comunitatea rulotistilor si clarifica multe aspecte practice


Primul aspect – baza de impozitare – adica la ce aplicam procentul de TVA de 19%

Continutul scrisorii este clar


Mai mult atrag atentia ca exista 2 pozitii tarifare in TARIC pentru rulote – pozitia MMA mai mica decat 1600 kg si MMA mai mare de 1600kg, deci avem nevoie de un drum in plus la RAR care sa prezinte / certifice masa maxima admisibila daca nu este trecuta in Cartea de Identitate deoarece vama are nevoie de aceasta informatie pentru a o incadra corect


Fiind vorba de regim preferential, nu se plateste taxa vamala.


Concluzia

– obligatoriu contract vanzare – cumparare rulota in Anglia

– adio declaratie notariala daca o importi ca marfa necomunitara, adica rulota adusa pe platforma sau camion si poate sa ti se solicite declaratie notariala in cazul in care o tractezi pana in Romania cu masina inmatriculata in UK si incerci sa o vinzi aici.

– factura fiscala daca o cumperi de la un dealer autorizat

– taxa vamala ZERO daca poti dovedi originea

– TVA de 19% din valoarea contractului semnat cu englezul

– un drum in plus la RAR daca au uitat sa iti treaca pe cartea de identitate …masa maxima admisibila


Trebuie sa detii asupra ta copia actului de identitate a englezului si a datelor de pe placuta montata pe protapul rulotei.

Mai ai nevoie de contractul de vanzare-cumparare a rulotei.

Retine inainte de a plati banii pentru rulota sa verifici

– seria de sasiu aflata pe cadrul rulotei (stantata)

– seria de sasiu pe eticheta atasata pe caroserie


O intrebare uzuala – unde gasesc seria pansonata sau tablita pe care este inscris – masa proprie, maxima admisibila tehnic si anul de fabricare. Este in marea majoritate a cazurilor pansonata pe sasiu, in dreptul usii de acces in rulota. Acolo trecuta seria de caroserie.

Daca nu o gasesti, nu intra in panica, cei de la RAR au mai multa experienta, iti vor face o indentificare dupa model, pe care-l vor descoperii in baza lor de date si iti vor poansona seria pe sasiu.

Inainte sa mergi la RAR  – atrag atentia ca in Anglia NU EXISTA obligativitatea efectuarii inspectiei periodice la rulote.

Aveti grija cand achizionati o rulota din aceasta tara, ar fi preferabil o verificare a sistemului de franare inaintea deplasarii la RAR Romania.

In Anglia este responsabilitatea proprietarului să se asigure că rulota este în siguranță pentru a circula pe drum și este recomandat un serviciu anual pentru a verifica că este buna de circulație și că sistemele de gaz, electric și de apă funcționează corect.


Ca sa mergi la RAR atunci trebuie sa ai in vedere urmatoarele:

– asigurarea de raspundere civila in Marea Britanie nu acopera obligatoriu si rulota.

– ca sa tractati legal rulota atasata la un auto tragator inmatriculat in Marea Britanie va trebuie sa extindeti asigurarea masinii si pentru rulota (pot fi cazuri in care se achizioneaza de la inceput asigurare auto si rulota, verificati doar)

– fara asigurare nu va puteti deplasa in Romania (legal)

– gaseste o platforma cu care sa transporti rulota la RAR


Mergi la RAR in Romania si acestia vor verifica:

– placuta

– seria de pe sasie

– plafonul

– sistemul de franare inclusiv

– dimensiunea si uzura anvelopelor

– toate becurile exterioare (pozitii, frane, ceata, semnalizare, lumini numar) .

– masoara lungimea totala inclusiv protapul

– masura latimea rulotei

Datorita lipsei cartii de identitate din Anglia, RAR se verifica in baza de date interpol ca sa nu fie declarata  furata. Trebuie sa ai rabdara 2-3 zile pana primesti CIV.


Costurile (atentie sunt estimative)

– carte identitate + identificare + ITP = 600 Ron

– taxa inmatriculare –  70 Ron

– taxa de talon – 50 Ron

– traducerea actului de vanzare cumparare (necesar la admistratia financiara) – 50 Ron

– asigurare pe 12 luni sau pe 6 luni – media 100 Ron

– achitare impozit anual – 10  Ron

– achitare numar preferential la politie (serviciul inmatriculari) – 70 Ron / numar la rand – 50 Ron


Uneori mai apar surprize neplacute cand mergi la RAR

– daca a fost radiata de fostul proprietar in timpul scurs de la cumparare pana la RAR

– declarata furata si apare in baza de date interpol


In Marea Britanie singura varianta sa fie radiata este daca a avut asigurare separata (optionala) si datorita unui incident gen, accident , furt, vandalizare, grindina, etc a fost platita de catre compania de asigurare si au trecut seria de sasiu in baza de date.

Anglia are 4 categorii la asigurari:

D – damage, vehiculul se repara si pune inapoi in trafic fara nici o alta formalitate

C – vehicul accidentat care in opinia celor de la asigurari reparatia costa mai mult decat valoarea de piata a acestuia si nu merita reparat. In cazul in care este reparat inainte de repunerea in circulatie este necesara o programare la organele abilitate care efectueaza o verificare (in engleza VIC test, adica Vehicle Identity Check).

B – vehiculul poate fi dezmembrat pentru piese, deci clar nu mai are voie sa circule pe drumurile publice.

A – vehiculul nu poate fi folosit nici macar pentru dezmembrat si trebuie distrus / compactat.


Cum te protejezi impotriva achizitiei unei rulote furate?

Solicitați vânzătorului o chitanță scrisă pentru a confirma că proprietatea v-a fost transferată. Chitanța trebuie să arate:

– numele complet și adresa cumpărătorului

– numele complet și adresa vânzătorului

– marca

– modelul

– numărul de identificare din 17 cifre al rulotei

– data

– prețul plătit

– trebui să fie semnate de ambele părți


Se potrivesc toate roțile? Acesta este un indicator foarte evident – se potrivesc toate sau există vreunul ciudat?

Cu multe rulote acum echipate cu jante din aliaj, o roată de oțel pe o rulotă (în special o axă dublă atunci când există o singură roată de oțel) sugerează că ceva nu este în regulă.


Deteriorarea cârligului de remorcare.

Deteriorarea cârligului de remorcare și a ansamblului este adesea relativ ușor de observat;

Cauciucul de la frana de mana … ars este un indicator al faptului că s-a aplicat căldură în zonă, posibil pentru a îndepărta un blocaj. Deteriorarea capului în sine duce adesea la zone ruginite pe cârlig, ceea ce reprezintă un alt semn de interferență.

Dacă o rulotă relativ nouă are un cârlig fără un stabilizator încorporat, acest lucru ar putea sugera că cârligul a fost deteriorat ca urmare a unui atac criminal.


Modificarea numărului CRIS. Afișarea numărului CRiS este unul dintre cele mai evidente semne ale unei rulote furate.

Este afișat pe cel puțin șapte ferestre, precum și ștampilat în șasiu.

Hoții știu că acest lucru identifică rulota, așa că ai grijă la orice daune unde ar trebui să fie acest număr.

Verificarea numărului CRiS costă în jur de 15 lire sterline, dar acest lucru va confirma dacă rulota a fost furată, anulată sau dacă a mai rămas fonduri restante. Trebuie doar să sunați la 020 3282 1000 și să furnizați numărul complet de identificare din 17 cifre al rulotei.


In casuta din subsolul hartii puteti sa scrieti ceea ce va intereseaza dupa urmatorul cod:


Camping – locatiile de campare

Pensiuni – prezinta doar pensiune care ofera locuri de campare

Magazin – prezinta doar magazinele de specialitate

Inchirieri – prezinta doar companiile care inchirieaza RV-uri

Butelii Propan – prezinta statiile OMV ce ofera aceste servicii

GPL – prezinta locatiile OMV ce ofera aceste servicii

Casute – locatii care ofera spre inchiriere casute

Parcare – locuri de parcare pe termen lung rulote si autorulote

Service – prezinta service-urile dedicate rulotismului

Parc – parcuri de rulote

Dealer – Vanzatori de rulote si autorulote noi

Club – cluburi de rulotism & turism

Asociatie – asociatii de rulotism & turism


Apasa aici ca se te inscrii in grupul de rulotism Vacante cu auto-rulota


Apasand pe locatia care va intereseaza, automat veti fi directionati catre pagina de website a respectivii entitati.

Pentru update si inscrieri rog sa ma contactati la contact@auto-rulota.ro sau folosing formularul de contact din meniul principal.

Este obligatoriu sa prezentati o pagina de website sau facebook si o adresa de email valabila pentru inscrirea pe harta interactiva (gratis, fara a solicita beneficii, nu expira).


De ce ar trebui să postati mereu recenziile despre locurile de campare?

Dacă dețineți o rulota sau autorulota, este posibil să fi petrecut perioade de timp in mai multe locatii de campare.

Indiferent de numărul de locatii de parcare pe care ați avut șansa să le treceti pragul, aveți cu siguranță o părere despre fiecare locatie/camping în care ati fost.


Poate că in anumite locatii de campare ati avut surpriza placuta sa gasiti facilitati noi care nu au fost mentionate pe pagina de website oficiala al acelui loc de campare sau anumite spatii au fost renovate.

Pe de alta parte, stim ca multe website -uri uita sa mai actualizeze pozele, cele initiale de acum 10 sau 20 de ani de cand s-a deschis locatia de campare nu mai sunt de actualitate iar sederea a fost un esec din punct de vedere al confortului (o baie murdară și locuri pline de gunoi, lăsându-vă senzația de dezgust).

Desigur, cea mai probabilă realitate este că un loc de campare se încadrează undeva între cele două, având atât argumente pro, cât și contra.

Acum, nu trebuie sa se argumenteze faptul că postarea unei recenzii necesită un pic de timp, ceea ce majoritatea dintre noi nu avem prea mult.

Acest lucru trebuie apreciat, multi vizitatori totusi si-au alocat deja timpul pretios pentru a scrie o recenzie, care a fost sau nu citita de dvs inaintea deciziei de a va petrece timpul acolo.

Aceasta atitudine ajută comunitatea rulotistilor în ansamblu, iar unele cazuri ar putea chiar să vă ajute personal în viitor.


Ajutați locurile de campare să se îmbunătățească

Motivul numărul unu pentru a lăsa recenzii despre locatiile de campare după fiecare sejur în camping este de a ajuta locatiile la care ati mers să cunoasca plusurile și ce trebuie îmbunătățit.

Trebuie sa stiti ca proprietarii campingurilor sau managerii nu au fost mereu „rulotisti” inaintea deschiderii acestor locuri de campare, asa ca uneori poate fi greu pentru proprietar să privească spatiul de campare din punctul de vedere al rulotistului.

Alteori, s-ar putea să nu fie complet conștienți de o ceea ce se intampla dupa lasarea intunericului, când managerul și personalul nu sunt prezenti si activi.

Există chiar și unele cazuri în care un manager sau un membru al personalului ar putea fi conștient de o problemă, dar nu știu cât de mult afectează șederea unui rulotist.

În toate aceste cazuri, luarea la cunostinta a problemelor și inconvenientele prezentate de dvs. îi va ajuta pe proprietarii, managerii și personalul spatiilor de cazare să îmbunătățească situatia.

De asemenea, daca le prezentati ceea ce vă place, astfel încât să poată face mai multe dintre aceste tipuri de lucruri și să se mențină în cele mai bune facilități.

Nu numai că acest lucru îmbunătățește calitatea unei locatii de campare dar va atrage atentia si concurentei, care va incepe sa simta cum numarul de rulotisti la locatia lor este constant sau scade versus alta locatie care atrage tot mai multi rulotisti.


Îndreptați alți rulotisti în direcția corectă

Dacă faceți planificarea călătoriei cu rulota sau autorulota, este probabil să fi citit recenzii care să vă ajute să vă planificați.

De ce nu ai face asta?

Recenziile locatiilor de campare oferă informații privilegiate despre campinguri din punctul de vedere al rulotistului.

Acestea vă permit să intrați în detaliile mai putin placute a unei locatii de campare inainte de a vizita locatia și vă permit să vă entuziasmați de micile avantaje minunate care nu pot fi publicitate pe site-ul locatiei de campare.

Citirea de catre dvs a recenziilor inainte de a pleca in calatorie ar trebui să vă motiveze să vă împărtășiți propria experiență, pentru a-i ajuta pe viitori rulotisti sa isi gaseasca locatii mai bune.

Pe de altă parte, știind că un alt rulotist a fost incantat intr-o numita locatie de campare, poate ajuta alti rulotisti să se simtă încrezători atunci când îl aleg.


Folosiți pentru referințe viitoare

Un avantaj total neașteptat de a lăsa recenzii despre fiecare camping pe care îl vizitați vreodată este posibilitatea de a vă uita înapoi la propriile recenzii.

De ce ai vrea să faci asta?

Pentru a vă aminti cum v-ați simțit despre anumita locatie de campare și pentru a decide dacă doriți sau nu să vă întoarceți.

Acest lucru ar putea părea o prostie în acest moment, dar pe măsură ce vizitați tot mai multe locatii de campare de-a lungul anilor, poate deveni destul de dificil să vă amintiți acele mici detalii care ar putea face sau rupe o călătorie sau poate recitind comentariile actualizate, se observa o imbunatatire a situatiei de acum cativa ani.


„Mulțumesc” celor mai bune locatii de campare

O revizuire bună a locatiilor de campare este una dintre cele mai bune modalități de a mulțumi unui proprietar care are grija de afacerea lui si de turistii care ii trec pragul.

Citirea recenziilor bune nu numai că îi face pe manageri și personal să se simtă bine în legătură cu munca lor, dar, așa cum am subliniat mai devreme, aceste recenzii bune îi ajută să știe ce fac bine și ce lucruri trebuie cu siguranță să continue.

Pe lângă toate acestea, recenziile bune ale locatiilor de campare ajută la cresterea cifrei de afaceri ale campingului respectiv. Recenziile sunt excelente pentru proprietarii care au investit timp si bani si care isi respecta clientii, deoarece le va aduce mai multi turisti in viitor.

Indiferent dacă lăsați o recenzie pozitivă sau una negativă, atâta timp cât este detaliată și onestă, veți ajuta locatia de campare, alți rulotisti și voi înșivă să aveți o experiență in camping mai bună.

Poza credit  Evgeniy Ivanov on Unsplash

Evalueaza
[7 voturi / scor: 5]

3 thoughts on “Procedura inmatriculare rulote Anglia

  1. Bună ziua!
    In decembrie 2020 am adus o rulotă din UK.
    La acel moment, Marea Britanie fiind încă in UE, am tractat.o cu un autovehicul inmatriculat in Anglia.
    A trecut cu brio RAR-ul, autentificarea.
    Toate bune si frumoase, pana la înmatriculare. Acolo m.au trimis sa platesc taxa vamală. Autoritățile vamale de la Călărași mi.au spus ca trebuie sa aduc declarație vamală din UK. Am vorbit in Anglia la Customs si au spus ca nu este necesară declarație vamală, dat fiind faptul ca rulotă a părăsit țara cand încă se aflau un Uniune, deci ar fi trebuit sa o înmatriculeze ca fiind vehicul european.
    Am trimis mail celor de la Autoritatea vamală București, așteptând un raspuns. Am sunat la mai multe numere de telefon de pe site.ul lor, dar nu raspunde nimeni….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *