Procedura inmatriculare rulote Anglia

O rulota din Anglia se poate achizitiona de la
  • vanzator privat
  • dealer/parc de rulote

Vanzatorul – dealer de rulote ofera factura avand personalitate juridica iar vanzatorul persoana fizica nu poate emite factura fiscala.

Fiscul in Romania SOLICITA sa prezentati factura de achizitie la orice inmatriculare auto, exceptie fiind

  • rulotele din Anglia indiferent de MMA
  • rulotele din Olanda si Belgia pana la 750 kg MMA

credit fotografie – Miray Çolakoğlu


Nu intra in panica daca nu ai factura fiscala – o vei inlocui cu declaratia pe proprie raspundere in Romania, prin care declari cand, de unde si suma pe care ai achitat-o (poti sa precizezi notarului ca NU ai intrat in posesia certificatului de inmatriculare a rulotei deoarece in Anglia rulota este considerata accesoriu).  Trebuie sa detii asupra ta copia actului de identitate a englezului si a datelor de pe placuta montata pe protapul rulotei.

Mai ai nevoie de contractul de vanzare-cumparare a rulotei.

Retine inainte de a plati banii pentru rulota sa verifici

  • seria de sasiu aflata pe cadrul rulotei (stantata)
  • seria de sasiu pe eticheta atasata pe caroserie

O intrebare uzuala – unde gasesc seria pansonata sau tablita pe care este inscris – masa proprie, maxima admisibila tehnic si anul de fabricare. Este in marea majoritate a cazurilor pansonata pe sasiu, in dreptul usii de acces in rulota. Acolo trecuta seria de caroserie.

Daca nu o gasesti, nu intra in panica, cei de la RAR au mai multa experienta, iti vor face o indentificare dupa model, pe care-l vor descoperii in baza lor de date si iti vor poansona seria pe sasiu.

Inainte sa mergi la RAR  – atrag atentia ca in Anglia NU EXISTA obligativitatea efectuarii inspectiei periodice la rulote.  Aveti grija cand achizionati o rulota din aceasta tara, ar fi preferabil o verificare a sistemului de franare inaintea deplasarii la RAR Romania.

In Anglia este responsabilitatea proprietarului să se asigure că rulota este în siguranță pentru a circula pe drum și este recomandat un serviciu anual pentru a verifica că este buna de circulație și că sistemele de gaz, electric și de apă funcționează corect.


Ca sa mergi la RAR atunci trebuie sa ai in vedere urmatoarele:

  • asigurarea de raspundere civila in Marea Britanie nu acopera obligatoriu si rulota.
  • ca sa tractati legal rulota atasata la un auto tragator inmatriculat in Marea Britanie va trebuie sa extindeti asigurarea masinii si pentru rulota (pot fi cazuri in care se achizioneaza de la inceput asigurare auto si rulota, verificati doar)
  • fara asigurare nu va puteti deplasa in Romania (legal)

Citeste articolul despre asigurare obligatorie rulota – si decizia Curtii de Justitie Europeana

  • gaseste o platforma cu care sa transporti rulota la RAR

Mergi la RAR in Romania si acestia vor verifica:

  • placuta
  • seria de pe sasie
  • plafonul
  • sistemul de franare inclusiv
  • dimensiunea si uzura anvelopelor
  • toate becurile exterioare (pozitii, frane, ceata, semnalizare, lumini numar) .
  • masoara lungimea totala inclusiv protapul
  • masura latimea rulotei

Datorita lipsei cartii de identitate din Anglia, RAR se verifica in baza de date interpol ca sa nu fie declarata  furata. Trebuie sa ai rabdara 2-3 zile pana primesti CIV.


Costurile (atentie sunt estimative)

  • carte identitate + identificare + ITP = 600 Ron
  • taxa inmatriculare –  70 Ron
  • taxa de talon – 50 Ron
  • traducerea actului de vanzare cumparare (necesar la admistratia financiara) – 50 Ron
  • asigurare pe 12 luni sau pe 6 luni – media 100 Ron
  • achitare impozit anual – 10  Ron
  • achitare numar preferential la politie (serviciul inmatriculari) – 70 Ron / numar la rand – 50 Ron

Uneori mai apar surprize neplacute cand mergi la RAR

  • daca a fost radiata de fostul proprietar in timpul scurs de la cumparare pana la RAR
  • declarata furata si apare in baza de date interpol

In Marea Britanie singura varianta sa fie radiata este daca a avut asigurare separata (optionala) si datorita unui incident gen, accident , furt, vandalizare, grindina, etc a fost platita de catre compania de asigurare si au trecut seria de sasiu in baza de date.

Anglia are 4 categorii la asigurari:

D – damage, vehiculul se repara si pune inapoi in trafic fara nici o alta formalitate

C – vehicul accidentat care in opinia celor de la asigurari reparatia costa mai mult decat valoarea de piata a acestuia si nu merita reparat. In cazul in care este reparat inainte de repunerea in circulatie este necesara o programare la organele abilitate care efectueaza o verificare (in engleza VIC test, adica Vehicle Identity Check).

B – vehiculul poate fi dezmembrat pentru piese, deci clar nu mai are voie sa circule pe drumurile publice.

A – vehiculul nu poate fi folosit nici macar pentru dezmembrat si trebuie distrus / compactat.


Cum te protejezi impotriva achizitiei unei rulote furate?

Solicitați vânzătorului o chitanță scrisă pentru a confirma că proprietatea v-a fost transferată. Chitanța trebuie să arate:

  • numele complet și adresa cumpărătorului
  • numele complet și adresa vânzătorului
  • marca
  • modelul
  • numărul de identificare din 17 cifre al rulotei
  • data
  • prețul plătit
  • trebui să fie semnate de ambele părți

Se potrivesc toate roțile? Acesta este un indicator foarte evident – se potrivesc toate sau există vreunul ciudat? Cu multe rulote acum echipate cu jante din aliaj, o roată de oțel pe o rulotă (în special o axă dublă atunci când există o singură roată de oțel) sugerează că ceva nu este în regulă.


Deteriorarea cârligului de remorcare. Deteriorarea cârligului de remorcare și a ansamblului este adesea relativ ușor de observat; Cauciucul de la frana de mana … ars este un indicator al faptului că s-a aplicat căldură în zonă, posibil pentru a îndepărta un blocaj. Deteriorarea capului în sine duce adesea la zone ruginite pe cârlig, ceea ce reprezintă un alt semn de interferență. Dacă o rulotă relativ nouă are un cârlig fără un stabilizator încorporat, acest lucru ar putea sugera că cârligul a fost deteriorat ca urmare a unui atac criminal.


Modificarea numărului CRIS. Afișarea numărului CRiS este unul dintre cele mai evidente semne ale unei rulote furate. Este afișat pe cel puțin șapte ferestre, precum și ștampilat în șasiu.

Hoții știu că acest lucru identifică rulota, așa că ai grijă la orice daune unde ar trebui să fie acest număr.

Verificarea numărului CRiS costă în jur de 15 lire sterline, dar acest lucru va confirma dacă rulota a fost furată, anulată sau dacă a mai rămas fonduri restante. Trebuie doar să sunați la 020 3282 1000 și să furnizați numărul complet de identificare din 17 cifre al rulotei.


Brexit-ul –  vine cu vesti bune pentru cei care intentioneaza sa isi achizioneze direct o rulota din UK de la proprietari, prin deschiderea oportunitatii de a cumpara o rulota care are propriul numar de inmatriculare. Cu ajutorul unui prieten din UK si cu masina proprie inmatriculata in Romania poti sa iti aduci acasa rulota mult visata.

Pana acum am vazut diverse comentarii negative – nu se poate ca rulotele non comerciale sa fie inmatriculate si alte povesti pe aceasta tema dar surpriza, DVLA a confirmat opusul povestilor, prin urmatoarele mesaje primite

Prezint in ordine cronologica intrebarea si raspunsul primit (cu traducere in limba romana automata) si ulterior copia corespondentei in limba engleza.


Raspuns nr 1 DVLA – la solicitarea privind numarul de inmatriculare propriu al rulotelor non comerciale mai grele de 750 kg

“Dragă Gabriel Vasilache,

Vă mulțumim pentru întrebarea dvs. primită în data de 24.04.2019. Numărul dvs. de referință al cazului este 01429635. Îmi cer scuze pentru întârzierea răspunsului nostru. În prezent, avem un volum mare de anchete.

Ar putea ajuta dacă explic că remorcile cântărind 750 kg sau mai puțin nu pot fi înregistrate la DVLA.

Dacă doriți să cumpărați o caravană în Regatul Unit și să o transportați în străinătate, remorca va trebui să afișeze același număr de înregistrare ca și vehiculul.

Pentru mai multe informații despre înregistrarea remorcilor, vizitațihttp://www.gov.uk/guidance/trailer-registration

Am încredere că acest lucru vă este de ajutor.

Toate cele bune

A Sheppard”


Ma conformez cu instructiunile primite si studiez informatiile de pe website -ul indicat in raspunsul de mai sus

https://www.gov.uk/guidance/trailer-registration

Citesc cu atentie si observ formularea:

Remorcile care trebuie înregistrate:
Începând cu 28 martie 2019, remorcile trebuie înregistrate înainte de a putea călători în țări care au ratificat Convenția de la Viena din 1968 privind traficul rutier.

Trebuie să vă înregistrați:

  • remorci comerciale peste 750 kg
  • remorci necomerciale de peste 3.500 kg

Puteți înregistra în mod voluntar remorci necomerciale care cântăresc peste 750 kg, dar nu există nicio cerință legală de a o face.


Prin curaj si revin la DVLA cu solicitari de clarificare iar urmatorul raspuns este prezentat mai jos:

RASPUNS nr 2 DVLA la solicitarea privind numarul de inmatriculare propriu al rulotelor non comerciale mai grele de 750 kg

“Dragă Gabriel Vasilache,

Vă mulțumim pentru întrebarea dvs. primită în data de 24.04.2019.  Numărul dvs. de referință al cazului este 01429635. Apreciem că ați făcut timp să ne contactați în legătură cu această problemă.

Orice rezident non-britanic nu ar fi capabil să finalizeze înregistrarea unei remorci la DVLA, indiferent dacă este voluntară sau obligatorie în funcție de greutate.

Dacă proprietarul unui vehicul înmatriculat într-o țară străină încearcă să achiziționeze o remorcă de rulote din Regatul Unit și să exporte imediat acest lucru, va trebui să vorbească cu autoritatea competentă din țara în care este înregistrată vehiculul, să întrebe înregistrarea remorcii proces.

Am încredere că acest lucru vă este de ajutor.

Toate cele bune
M Oldham”


Deoarece nu am primit raspuns clar la problema solicitata am revenit la DVLA cu rugamintea de a raspunde punctual la subiectul – inregistrare VOLUNTARA a rulotelor non comerciale mai grele de 750 kg

RASPUNS nr 3 DVLA la solicitarea privind numarul de inmatriculare propriu al rulotelor non comerciale mai grele de 750 kg

“Dragă Gabriel Vasilache,

Vă mulțumim pentru întrebarea dvs. primită în data de 24.04.2019. Numărul dvs. de referință al cazului este 01429635.

Poate fi de ajutor dacă explic că, dacă proprietarul caravanei este rezident în Regatul Unit și vehiculul îndeplinește criteriile, acesta va putea solicita înregistrarea rulotei.

De asemenea, pot confirma că, dacă vehiculul urmează să părăsească temporar Regatul Unit, nu este necesar să notificați exportul DVLA cu toate acestea, în cazul în care părăsesc Regatul Unit în mod permanent, atunci deținătorul înregistrat este responsabil pentru notificarea DVLA prin completarea secțiunii relevante din certificatul de înregistrare V5C.

Pentru a înregistra vehiculul in alta tara, va trebui să luați certificatul de înregistrare V5C împreună cu dvs. Pentru informații suplimentare despre înregistrarea unui vehicul într-o altă țară, vă rugăm să contactați autoritățile competente din țara respectivă.

DVLA nu va emite plăci de export temporare la un rezident din Regatul Unit.

Am încredere că acest lucru clarifică lucrurile pentru tine.

Toate cele bune
N Jones”


Sefu’ daca citesti aceasta postare, atunci vei intelege ca nu sunt nici betiv si nici samsar, sunt doar un pasionat al calatoriilor cu rulota prin lume!

Povestea pleaca de la problema clasica din Romania – sunt o multime de rulote la vanzare dar descrierea din anunt si cea din realitate este … in multe cazuri diferita. Am cautat mai multe rulote in Romania si nu am gasit ceea ce ma interesa din mai multe motive si am decis, intr-o dimineata sa solicit 5 zile de concediu de odihna ca sa plec in Olanda sa imi cumpar jucaria de vacanta.

Am identificat rulota care credeam ca mi se potriveste la un dealer din Olanda si am rezervat-o pentru cateva zile, echivalent cu timpul estimat sa ajung acolo.

Era 14 Decembrie, o vreme minutata de condus, ploie marunta si rece … in intreaga Europa.

Am plecat spre Olanda la orele 10 dimineata din “minunatul” Bucuresti intr-o zi cu ploaie si am ajuns la 12 noaptea in Austria, dormind 5 ore intr-un motel pe marginea autostrazii si dimineata am plecat in viteza catre destinatia finala … pe o vreme la fel de superba.

In Olanda, noroc de fusul orar, am castigat ceva timp si am reusit in aceasi zi sa primesc actele de vanzare/cumparare cu numerele de export si … inapoi la drum!

Inapoi la drum .. prima data cu rulota la carlig – a fost spectacol in Olanda cand am intrat in primul giratoriu, speriat ca datorita vitezei melcului, voi deranja traficul – deranj in mintea mea, obisnuit cu cocalarii de prin Romania care claxoneaza inutil pentru orice si oricand.

Surpriza – olandezii stateau ca niste oameni normali la volan si asteptau civilizat sa parcurg giratoriul. OAU – am descoperit ca in Olanda rulotistul este “respectat” iar faptul ca are melcul in spate … nu inseamna ca a devenit dusmanul vitezomanilor.

Greul acum a inceput, vremea superba cu ploaie marunta si rece la 5 grade a inceput sa isi spuna cuvantul, ochii imi lacrimau si se miscau stanga-dreapta in ritmul de dans cu viteza stergatoarelor. Am spus “GATA”, trebuie sa ma opresc sa ma odihnesc intr-o locatie sigura, cand intru in Germania.

In schimb “GATA” a aparut imediat, cand GPS-ul de pe bord s-a blocat. A ramas ca o poza de familie si eu mergeam de ceva km fara sa imi dau seama. Am incercat sa-l resetez, nimic, nu accepta nici o comanda. Am crezut ca si-a dat ultima suflare dupa 20 de ore de stat in priza masinii. Ma intrebam unde gasesc o benzinarie sa cumpar o harta rutiera … daca o mai exista asa ceva. Cum speranta moare ultima, m-am gandit sa incerc sa scot GPS-ul pe geam afara sa isi mai raceasca procesorul si incercarea a reusit. Am ratat totusi o intersectie cu autostrada spre Romania si uite cum am fost nevoit sa mai plimb prin Germania 20 de km in plus pana cand am reusit sa intorc.

Cu melcul in spinare nu am depasit niciodata 100 km/ora si uneori mai depaseam tirurile care mergeau cu 85 km/ora. Datorita unor oglinzi suplimentare idioate, ieftine care vibrau si a ploii permanente, la care se aduna si lipsa de experienta a subsemnatului, insemna un timp suplimentar ca sa revin pe banda camioanelor dupa depasire. Eram stresat ca voi avea frigiderul “plin de carne” de la posesorii de super masini care mergeau cu 150km/ora pe autoband in Germania … dar surpriza, viteza melcului meu nu deranja pe nimeni. Veneau tare din spate, incetineau si asteptau politicos sa revin pe banda camioanelor. Nu am primit nici un “flash” sau claxon in Germania!

Soferii de tir, respect !!! pentru meseria lor si pentru efortul dansilor sa conduci non stop camioanele. Ma ajutau prin “flash-uri” cand puteam sa ma retrag pe banda lor in siguranta, astfel incat totul inseama optimizarea traficului.

Am avut si momente in care tirurile au incetinit pentru a putea sa ma retrag deoarece aparea zone de panta, cand motorul masinii mele nu mai putea trage puternic (1.4 TSI benzina si rulota de 1350 kg ..).

In Germania, am incercat benzinarie cu benzinarie sa parchez insa surpriza a fost colosala, toate parcarile de tiruri de langa autostrada erau PLINE 100% intre orele 19-24. Habar nu am avut ca poate sa fie o problema parcara jucariei de vacanta, pentru masinile mici fara remorca erau o multime de locuri disponibile.

Ce sa fac, unde sa opresc? Am continuat drumul si vazand niste refugii pe marginea autostrazii si am incercat sa oprez dar surpriza a aparut din nou, niste dubite cu romani mai bronzati faceau legea pe acolo, parcari fara prea multa lumina.

Am decis sa merg mai departe pana gasesc un loc de parcare in siguranta… si am vazut o benzinarie in care erau parcate niste tiruri cu un loc de parcare gol intre ele unde incapea masina mea plus rulota!

Ok, fericit si incantat ca pot sa ma odihnesc dupa aproape 24 de ore de condus pe o ploaie marunta, incetinesc si incerc sa strecor masina cu rulota intre cele 2 tiruri parcate la 45 de grade fata de o bordura care nu era uniforma. Forma terenului era in TRIUNGHI adica fiecare tir in partea STANGA era aproape cu 3m parcat mai “adanc”.

La orele 2 noaptea, subsemnatul parca “jucaria” incet … sa nu deranjeze vecinii tiristi cand … DEODATA POC !!! zgomot de obiecte cazute pe asfalt langa masina !!! Opresc si ma dau jos si vad in partea dreapta a masinii o antena satelit cazuta.

Ma intrebam – oare rulota avea antena satelit pe tavan ??? ca nu imi aduc aminte sa fi fost descrisa in anuntul de vanzare. In cateva secunde se deschide usa camionului din dreapta si un nene burtos vorbind o alta limba incepe sa spuna printre altele “Politai – politai – politai” si imi arata oglinda tirului.

Stai bre, lasa-ma cu pilotul automat “politai “… si in engleza am incercat prin utilizarea cuvintelor comune – problem ??? sa indentific problema – si uite asa incetul cu incetul am inceput sa devenim detectivi particulari la ora 2 noaptea in parcare. El imi arata precum ca avea montata antena satelit pe OGLINDA RETROVIZOARE din stanga, in exterior iar eu priveam terasa THULE OMNISTORE montata pe laterala dreapta a rulotei tot in exterior.

Fantastic, terenul in forma de TRIUNGHI a impus ca fiecare tir din stanga sa inainteze cu aproape 3m mai in adancime, iar eu am atins cu coltul parasolarului exterior Thule antena satelit a tirului montata pe oglinda. Cu lanterna in mana am identificat “defectul” tirului, adica rama oglinzii s-a crapat si a cazut partea exterioara de plastic.

Cine este vinovat? eu deoarece aveam 10 cm de parasolar exterior si eram in miscare sau el ca si-a montat oala de la antena satelit cu diam 60 de cm pe laterata oglinzii retrovizoare si stationa? Era intuneric intre cele 2 tiruri si datorita ploii efectiv nu am vazut antena satelit exterioara in dreapta mea sus.

Fiind atat de obosit si dorind doar sa ma odihnesc, i-am zis “money – bani” ca ii platesc numai sa incetam circul asta cu “politai” si cu vinovatul. A scris pe geamul aburit al masinii mele – 20 de euro – si am zis OK. Aveam o multime de monezi EURO la mine, am luat un pumn de monezi si i l-am dat pe tot, fara sa ma uit. Omul a numarat monezile si mi-a dat inapoi 8 euro, deoarece el a solicitat doar 20!!!

I-am aratat prin semne ca vreau sa dorm si gata sa incetam discutia, nu vreau diferenta inapoi. Este vina mea si mi-o insusesc!!!

S-a uitat la numarul de inmatriculare al masinii mele – Romania si mi-a aratat ca si el transporta marfa catre Bulgaria, deci avem acelasi drum. L-am intrebat daca este restaurant in benzinarie si mi-a arata ca este inchis.

Soferul sloven a vazut ca sunt obosit si atunci si-a deschis cutia de la remorca, a pornit imediat aragazul si in 3 minute a venit cu un bol de plastic – cu o supa calda! a fost minunat, am mancat supa la el in cabina unde era cald, am inceput sa ne amuzam prin semne de ceea ce s-a intamplat si la final si-a cerut si el scuze pentru iesirea nervoasa si mi-a inapoiat banii.

Dimineata m-a ajutat sa dau cu spatele jucaria masina si rulota si mi-a urat drum bun!

Cu melcul in spate … la 5 grade cu ploaie marunta nu am rezistat prea mult si pe drum am oprit la interval de 4 ore sa ma odihesc. Am intrat in mirifica tara Romania cu superbele drumuri romanesti unde semnele nervoase ale soferilor din spate sunt la ordinea zilei. Pe autostrada Bucuresti – Ploiesti am descoperit toate gropile, fiind nevoit sa pastrez banda 1 in mod constant.

In ziua 5 am revenit la serviciu, iar seful dimineata se uita la mine si imi spune discret … sper ca ti-au iesit aburii alcolului din tine, caci inca mai ai ochii rosii !!!

Nu dom’ patron – “pasiunea rulotismului inseamna sa am ochii rosii” – a fost raspunsul meu — nu a inteles sefu’ prea multe si nici eu nu mi-am batut capul sa-l mai lamuresc ca dupa 4 zile de condus pe ploaie, 4500 de km, ochii mi se miscau in ritm de stergatoare.

Dupa cativa ani de zile am vandut rulota, dorind sa avem una cu cabina de dus separat.

Calatoria pentru a doua rulota a fost numai pana in Germania iar concluziile sunt mai jos detaliate.

Sa nu mai injuram samsarii care iti aduc rulota la nas, deoarece dupa 2 drumuri am invatat urmatoarele:

  • utilizeaza aplicatia – Descarca aici aplicatia – PARCARE TRUCKEAPPS.EU– mi se pare extrem de utila. Poza de mai jos este de la aceasta aplicatie. Are meniu in limba romana. In Germania mai este nevoie de constructia a minim 30,000 de locuri de parcare pentru tiruri. Este o aplicatie gratuita.

Untitled

Dacă ai un smartphone, caută în Google Play caci sunt multe aplicații care-ți oferă liste cu parcări pentru camioane în zona unde ești.


  • atentie la atacul hotilor din parcari, alege pentru siguranta ta, o parcare pazita si monitorizata video, chiar daca trebuie sa platesti taxa de parcare. Metodele hotilor sunt departe de limita imaginatiei tale ….

  • exista rechini care vaneaza tot ce este ieftin si bun in toata lumea

  • pana ajungi tu din Romania in Olanda, cea mai buna rulota si cea mai ieftina rulota s-a vandut de 3 zile …

  • cand aud nemtii si olandezii de “romani” le trece … sa te invite la ei in curte sa “vizionezi” rulota lor

  • iti trebuie minim 4 zile sa mergi pana in Olanda si inapoi, iar daca ai numai 20 de zile de concediu anual, atunci ti-ai cam ratat vacanta, iti mai trebuie zile suplimentare pentru RAR si inmatriculare. Daca iti iei concediu fara plata, atunci ai pierdut si bani din salariu, doar ca sa iti implinesti visul.

  • 5,000 de km uzura la masina, adica 35% din numarul de km anuali pe care ii parcurgi cu masina s-au dus… in 2 luni de zile mergi la service sa ii schimbi uleiul

  • daca mergi singur, trebuie sa stii o limba de circulatie internationala ca sa poti sa te descurci usor in Germania sau Olanda si iti trebuie aproximativ 800 Euro sa investesti in combustibil, cazare si mancare

  • daca esti genul care “iti mananci de sub unghii”, stai mai bine acasa, sunt o multime de surprize de platit pe drum. Poti sa dormi ca boschetarul in masina la 5 grade, sa nu lasi motorul pornit caci consuma combustibil … sau poti sa dormi la un motel cand mergi spre Olanda sau Germania. Surpriza – camerele de hotel sunt de la 50 de Euro in sus iar cele ieftine sunt rezervate din timp.

  • daca esti genul care isi face nevoiele pe la fiecare colt de parcare, atunci stai acasa, WC din parcarile din Europa costa. Nu prea mult dar inmultit cu 5 zile x 3 ori se aduca acolo ceva euroi. Cand iti spun la vanzare ca aducerea rulotei in Romania a costat 800 de Euro – incepi sa strambi din nas si ma intrebi … de ce nu iti ofer discount de 1000 de euro, caci in Olanda este mai ieftin ….

  • poti sa pleci de acasa din Romania cu slanina si cu ceapa in geanta ca sa nu consumi prea mult pe drum dar la fel de bine, poti sa opresti sa servesti o supa/masa calda la o benzinarie pe marginea autostrazii si atunci daca nu ai pastile de inima la tine, s-ar putea sa ai un soc la cati bani trebuie sa scoti din buzunar.

  • daca rulota mult visata inseamna o rulota de 2500 de euro, atunci stai acasa in Romania si salveaza 800 de Euro, mai bine ii utilizezi ca sa iti cumperi accesorii sau sa petreci vacanta in rulota.

  • daca te tine buzunarul, atunci cumpara o butelie de gaz pentru rulota plina de la Dealer, o sa fie utila pe drumul de intoarcere in perioada rece. Daca vrei sa mai salvezi cativa Euro, pleaca din Romania cu butelia in masina, cu oglinzile retrovizoare si cu cantarul dupa tine.

  • daca nu ai condus niciodata o masina cu rulota, atunci vei avea multe surprize, cea mai mare fiind lipsa locurilor de parcare din Germania. Daca esti meltean, poti sa parchezi perpendicular pe 6 locuri de parcare pentru masinile mici si te culci in rulota.

  • te sfatuiesc sa mergi cu cineva care are permis de conducere si care poate sa mai conduca si el la intoarcere asamblul “melcul”. Acel cineva in plus, inseamna o ciorba calda in plus si taxe de WC in plus …

  • sa iti cumperi un cantar de verificare a incarcarii pe carlig, deoarece nu stii care este distributia greutatii rulotei si niste oglinzi suplimentare heliomatice. Intreaba vanzatorul daca rulota va fi vanduta impreuna cu roata de rezerva + cric + cheie de roti, caci in caz de o pana pe drum/autostrada fara cele 3 rezerva-cheie de roti-cric s-ar putea sa ai o mare problema.

  • samsarii – ii vezi in trafic cum merg cu rulota in spinare cu 70 sau 80 km/ora ca sa nu consume … incearca sa salveze costurile si sa iti ofere o rulota ieftina. Te-ai gandit ca la viteza asta .. din Anglia pana in Romania au nevoie de 3 zile ?

  • daca nu ai timp esti fortat sa mergi mai tare, mergand mai tare, inseamna sa consumi combustibil. Vrajeala cu 8% masina si rulota este buna de adormit copii, la o medie de 90 de km la ora sub 12% nu scoti decat daca mergi in spatele tirului. Consmul de 6% la dus si 13% la intors inseamna 9.5% media consumului – 4500 km. Plus taxe de autostrada, taxe de WC, mancare, cazare, asigurare rulota si diverse ….

  • inainte de a pleca la drum pana in Olanda, Anglia sau Germania, iti sugerez sa te gandesti daca esti dispus sau nu sa iti petreci 5 zile in masina si sa iti consumi 5 zile din concediul anual …cand am vandut rulota le spuneam celor care sunau – mergeti oameni buni in Olanda sa va luati rulota, numai ca va trebuie vreo 6 zile ca sa va plimbati pana acolo si inapoi … Ai serviciu, ai copii, ai probleme, daca iti permiti luxul sa mergi atatea zile pentru o rulota, atunci drum bun. Daca nu, cred ca “samsarul” este o solutie mai buna si mai practica.

  • Dealerul care ofera “buy back” la masini, aratand ca iti ofera masina noua la schimb cu diferenta impreuna cu masina veche- scuze ??? nu tot un samsar este si el??? Ala e samsar “cu acte” sau cum se spune acum “afacerist” 🤣😂🤣😂


Cum sa iti achizitionezi o rulota din Germania utilizand site-ul mobile.de

Majoritatea celor care importa masini din Germania utilizeaza website-ul http://www.mobile.de ca referinta si informatii. Este activata si limba romana a acestui website https://www.mobile.de/ro.

Pleacam de la principiul ca o piata mare de desfacere iti ofera mult mai multe variante si optiuni decat o piata mica. Populatia Germaniei versus populatia Olandei este in raport de 4:1.

De ce as cumpara o rulota din Germania, toti colegii stim, din cauza uzurii mai scazute datorita drumurilor calitative, din cauza regulamentului strict impus al legislatiei, atentie testul de verificare a instalatiei de gaze este obligatoriu si datorita grijei proprietarilor fata de bunurile achizionate. Un plus mare reprezinta distanta fata de malul marii, fate de zonele cu umiditate ridicata si salinitate mare, elemente care distrug rulota intr-o perioada lunga de timp.

Sunt 2 categorii de vanzatori – cei privati si rechinii mari, care urmaresc si ei anunturile de achizitie a vanzatorilor privati. Dumneavoastra de la 2000 km distanta … nu cred ca aveti sansa sa promiteti unui vanzatori privat sa o retina pentru un super pret, deoarece rechinii din zona vor musca inaintea dvs.

O rulota cu potential, fara defecte se va vinde repede, o rulota care are defecte sau starea generala lasa de dorit, va ramane in bratele proprietarilor, asa ca atentie … proprietar sanse mari la preturi mici dar si la defecte ascunse.


Sa definim un vanzator de incredere si unul la inceput de drum de pe site-ul mobile.de…

Exemplul Nr 1 – un vanzator de incredere

  • sunt pline 5 stele sau 4+1/2, sau 4 stele – din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (154) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul.

Untitled

Exemplul Nr 2 – un vanzator sub semnul reticentei

  • sunt pline 4 stele sau 4+1/2, din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (1) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul.

In ce consta diferenta intre exemplul 1 si 2 ? – diferenta consta in numarul pe persoane care au apreciat vanzatorul, adica cu cat numarul este mai mare, cu atat acuratetea este mai mare, puteti avea o imagine mai clara a vanzatorului.

Cat de greu se obtin aceste stele?

Foarte greu, similar ca si la sistemul Ebay. Website-ul mobile genereala aleatoriu email-uri privind modul in care vanzatorul ti-a raspuns la solicitarile tale, si genereaza un raport catre vanzator si catre pagina site-ului.

comunicatia cu MOBILE

Preturile normal vor avea variatii, un produs similar se va vinde mai scump la un dealer cu rating foarte mare, deoarece, acest indicator prezinta seriozitatea vanzatorului, multe persoane alegand sa cumpere mai scump, dar sa nu efectueze un drum pana in Germania, ajungand acolo, descopera ca rulota s-a vandut sau are defecte ascunse. Personal nu voi pleca la un drum de 4000 km fara o certitudine ca rulota de care sunt interesat ma va astepta … acolo, unde am gasit-o.


Ce poti face in acest moment, dupa ce ai ales rulota si ai descoperit ca vanzatorul tau are rating foarte bun?

Oferi un avans de 500 Euro transferabili prin banca, in baza unei facturi de achizitie si stabilesti o perioada de rezervare, dupa expirarea careia, vanzatorul va putea revinde caravana daca nu ai aparut sa o ridici.

Atrag atentia asupra anumitor elemente de siguranta:

  • pretul pentru persoanele fizice trebuie sa contina TVA. Fiti siguri ca pretul afisat sau mentionat in factura este cu TVA inclus (acesta trebuie evidentiat separat in factura)

  • factura trebuie sa fie factura finala, mentionand ca se va plati avans suma de 500 EURO (exemplu) din suma totala, restul va fi achitat prin …. dvs decideti, numerar la ridicarea rulotei, tranfer bancar sau card.

  • perioada de rezervare sa fie mentionata in scris in corespondenta electronica sau in factura proforma


  • sa solicitati poze actualizate ale rulotei inainte de plati, aceastea fiind opozabile


  • sa solicitati conditiile de returnare a avansului, daca in momentul inspectiei rulotei veti identifica probleme ce nu v-au fost aduse la cunostinta anterior.

Atentie – nu exista ieftin si foarte bun!

ma gasiti pe pagina de Facebook la adresa – https://www.facebook.com/rulotistii/

Share this:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *