Se cunoaste faptul ca incepand cu data de 19.01.2013 in Romania a fost introdusa categoria B96, ce permite suma MMA autoturism + rulota/remorca pana la limita de 4,250 kg.
Categoriea B96 este recunoscuta in intreaga/intregul:
– UE – Uniunea Europeana
– EEA – Spatiul Economic European – include tarile din UE si suplimentar – Islanda, Liechtentein, Norvegia
– Elvetia – este membră a AELS, dar nu face parte din SEE
– NON UE si EEA (Turcia si Albania)
Am prezentat toate aceste raspunsuri pentru a stopa folclorul care circula pe internet precum ca B96 nu este recunoscut si va trebuie BE pentru zona MMA 3500- 4250kg sau cand “iesiti” afara.
Platforma dedicata numai rulotismului – vanzari, intermedieri si inchirieri rulote, accesorii si autorulote
In concluzie, pentru a putea stabili conditiile legale in care un posesor de permis de conducere categoria B poate conduce un ansamblu de vehicule format dintr-un autovehicul de categoria B si o remorca, trebuie sa cunoasteti urmatoarele date tehnice:
– masa proprie a autovehiculului tragator
– masa totala maxima autorizata a autovehiculului tragator
– masa proprie a remorcii
– masa totala maxima autorizata a remorcii
Va recomand sa va inscrieti in grupul nostru despre rulotism si camping
apasa aici – Vacante cu Auto – Rulota
De ce a aparut in Europa aceasta noua B96 categorie?
Numărul de înmatriculare al rulotelor grele crește constant.
În 2013, 42% din toate rulotele noi înregistrate din Germania au cântărit mai mult de 1.600 de kilograme. Pe de altă parte, ponderea altor segmente de piață a scăzut.
Concluzia: obținerea unei autorizații de conducere adecvată pentru tragerea combinațiilor grele devine din ce în ce mai importantă.
Începând cu 19 ianuarie 2013, permisul de conducere din clasa B cu numărul de cheie “96 “(pe scurt B96) autorizează conducătorul auto să efectueze combinații de vehicule-remorci cu o greutate totală admisă de 3,5 până la 4,25 tone.
Titularii de permis de conducere din clasa B pot obține această licență după ce participă la un curs de instruire, cursuri oferite de catre scolile de soferi autorizate.
Finalizarea cu succes a cursului este confirmată printr-un certificat.
Nu este necesar un examen.
Contravaloarea unui curs este de aproximativ 130 Euro.
Cu certificatul primit si permisul de conducere vechi se merge la Directia Permise auto si se preschimba permisul.
In intreaga comunitate Europeana aceasta categorie este implementata cu EXCEPTIA Anglia, unde aceasta directiva nu a fost inca adoptata dar este recunoscuta pentru turistii care vin din Europa.
Link catre 2006/126/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI
f) categoria B:
1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;
2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;
3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;
(3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depăşeşte 3.500 kg, numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule.
– legislatia rutiera din Romania nu se refera la numarul de axe ale rulotei
– recomandarea de aur, masa maxima autorizata rulota sa fie mai mica decat masa (greutatea) proprie a autovehicolului tragator. Sau poti sa aplici regula ca masa proprie rulota+bagaje < masa proprie autoturism tragator
– intre rulota si autovehicol se afla carligul cu detalii tehnice – ai nevoie de aceste date tehnice. Pastreaza cu tine certificatul de instalare si cartea tehnica a carligului daca datele tehnice nu se pot citi direct de pe tablita atasata pe carligul de remorcare. Vezi sa fie omologat CE.
– am considerat in programul atasat ca recomandare incarcarea pe carlig sa fie 5% din masa maxima tehnica autorizata a rulotei. Cu alte cuvinte sarcina de apasare pe carlig sa nu depaseasca sarcina admisibila de catre constructorul carligului
– la final am prezentat detalii despre anvelopele utilizate la rulota, si ele trebuie sa fie analizate din punct de vedere tehnic daca corespund
De ce apare aceasta recomandare de aur?
– este regula pentru protectia dumneavoastra si nu are repercursiuni legale daca este incalcata sau depasita cu conditia ca restul regulilor sa nu fie incalcate
– izvoraste din Art. 157 Regulament aplicare OUG 195/2002 Reguli pentru circulaţia vehiculelor
– care spune punctul b) ca autovehiculul trăgător să nu remorcheze un autovehicul mai greu decât masa lui proprie, cu excepţia cazului când remorcarea se efectuează de către un autovehicul destinat special depanării
– ca sa te protejezi pe tine, familia ta si restul participantilor la trafic se recomanda cazul cel mai defavorabil, cand in autovehicolul este incarcat doar cu greutatea soferului iar rulota este plina de bagaje pana la limita masei maxime tehnice admisibile
categoria B
auto masa maxima 3500kg + masa maxima remorca 750kg (daca mmta auto este de exemplu 2000 kg iar rulota are 1400 kg tot B)
categoria B96
suma MMA (masa maxima autorizata) auto + MMA remorca sa nu depaseasca 4250kg, cu conditia greutatea masinii proprii sa fie mai mare decat MMA remorca, remorca mai grea de 750kg
categoria BE
suma MMA auto si remorca mai mare decat 4250kg si mai mica de 7000kg, cu aceasi conditia logica MMA remorca mai mica decat masa masinii goale
Legislatia privind instalarea Tahografului la masini cu MMA peste 3500 kg
Regulamentul (CE) nr. 561/2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 şi (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului.
Specifica ca in varianta depasirii asamblului remorca + auto peste 3,500kg – nu necesita instalarea TAHOFRAG-ului!
Regulamentul stabilește normele referitoare la perioadele de conducere, de repaus și la pauzele care trebuie respectate de către conducătorii auto ce asigură transportul rutier de mărfuri și de călători în vederea armonizării condițiilor de concurență între modurile de transport terestru, în special în ceea ce privește sectorul rutier și a îmbunătățirii condițiilor de lucru și a siguranței rutiere
DVS CU RULOTA NU EFECTAUATI TRANSPORT de MARFURI SI TRANSPORT PERSOANE
Legislatia in vigoare
(2) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.
(3) Viteza maxima admisa pentru autovehicule cu mase si/sau gabarite depasite ori care transporta produse periculoase este de 40 km/h in localitati, iar in afara localitatilor de 70 km/h.
(4) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica in vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.
Conducătorul de autovehicul sau de tramvai cu o vechime mai mică de un an de la data obţinerii permisului de conducere are obligaţia de a aplica semnul distinctiv sub forma unui disc de culoare galbenă, cu diametrul de 100 mm, care are în centru semnul exclamării, de culoare neagră, cu lungimea de 60 mm şi diametrul punctului de 10 mm, după cum urmează:
a) la motocicletă, în partea din spate lângă numărul de înmatriculare;
b) la autovehicul, pe parbriz în partea din dreapta jos şi pe lunetă, în partea stângă jos;
d) la tramvai, pe parbriz în partea din dreapta jos şi pe luneta ultimului vagon în partea din spate stânga sus;
Comunitatea rulotistilor, unde prezentam destinatii de vacanta, ponturi si sfaturi:
Apasa aici ca se te inscrii in grupul de rulotism Vacante cu auto-rulota
In casuta din subsolul hartii puteti sa scrieti ceea ce va intereseaza dupa urmatorul cod:
Camping – locatiile de campare
Pensiuni – prezinta doar pensiune care ofera locuri de campare
Magazin – prezinta doar magazinele de specialitate
Inchirieri – prezinta doar companiile care inchirieaza RV-uri
Butelii Propan – prezinta statiile OMV ce ofera aceste servicii
GPL – prezinta locatiile OMV ce ofera aceste servicii
Casute – locatii care ofera spre inchiriere casute
Parcare – locuri de parcare pe termen lung rulote si autorulote
Service – prezinta service-urile dedicate rulotismului
Parc – parcuri de rulote
Dealer – Vanzatori de rulote si autorulote noi
Club – cluburi de rulotism & turism
Asociatie – asociatii de rulotism & turism
Apasand pe locatia care va intereseaza, automat veti fi directionati catre pagina de website a respectivii entitati.
Pentru update si inscrieri rog sa ma contactati la [email protected]o sau folosing formularul de contact din meniul principal.
Este obligatoriu sa prezentati o pagina de website sau facebook si o adresa de email valabila pentru inscrirea pe harta interactiva (gratis, fara a solicita beneficii, nu expira).
De ce ar trebui să postati mereu recenziile despre locurile de campare?
Dacă dețineți o rulota sau autorulota, este posibil să fi petrecut perioade de timp in mai multe locatii de campare.
Indiferent de numărul de locatii de parcare pe care ați avut șansa să le treceti pragul, aveți cu siguranță o părere despre fiecare locatie/camping în care ati fost.
Poate că in anumite locatii de campare ati avut surpriza placuta sa gasiti facilitati noi care nu au fost mentionate pe pagina de website oficiala al acelui loc de campare sau anumite spatii au fost renovate.
Pe de alta parte, stim ca multe website -uri uita sa mai actualizeze pozele, cele initiale de acum 10 sau 20 de ani de cand s-a deschis locatia de campare nu mai sunt de actualitate iar sederea a fost un esec din punct de vedere al confortului (o baie murdară și locuri pline de gunoi, lăsându-vă senzația de dezgust).
Desigur, cea mai probabilă realitate este că un loc de campare se încadrează undeva între cele două, având atât argumente pro, cât și contra.
Acum, nu trebuie sa se argumenteze faptul că postarea unei recenzii necesită un pic de timp, ceea ce majoritatea dintre noi nu avem prea mult.
Acest lucru trebuie apreciat, multi vizitatori totusi si-au alocat deja timpul pretios pentru a scrie o recenzie, care a fost sau nu citita de dvs inaintea deciziei de a va petrece timpul acolo.
Aceasta atitudine ajută comunitatea rulotistilor în ansamblu, iar unele cazuri ar putea chiar să vă ajute personal în viitor.
Ajutați locurile de campare să se îmbunătățească
Motivul numărul unu pentru a lăsa recenzii despre locatiile de campare după fiecare sejur în camping este de a ajuta locatiile la care ati mers să cunoasca plusurile și ce trebuie îmbunătățit.
Trebuie sa stiti ca proprietarii campingurilor sau managerii nu au fost mereu „rulotisti” inaintea deschiderii acestor locuri de campare, asa ca uneori poate fi greu pentru proprietar să privească spatiul de campare din punctul de vedere al rulotistului.
Alteori, s-ar putea să nu fie complet conștienți de o ceea ce se intampla dupa lasarea intunericului, când managerul și personalul nu sunt prezenti si activi.
Există chiar și unele cazuri în care un manager sau un membru al personalului ar putea fi conștient de o problemă, dar nu știu cât de mult afectează șederea unui rulotist.
În toate aceste cazuri, luarea la cunostinta a problemelor și inconvenientele prezentate de dvs. îi va ajuta pe proprietarii, managerii și personalul spatiilor de cazare să îmbunătățească situatia.
De asemenea, daca le prezentati ceea ce vă place, astfel încât să poată face mai multe dintre aceste tipuri de lucruri și să se mențină în cele mai bune facilități.
Nu numai că acest lucru îmbunătățește calitatea unei locatii de campare dar va atrage atentia si concurentei, care va incepe sa simta cum numarul de rulotisti la locatia lor este constant sau scade versus alta locatie care atrage tot mai multi rulotisti.
Îndreptați alți rulotisti în direcția corectă
Dacă faceți planificarea călătoriei cu rulota sau autorulota, este probabil să fi citit recenzii care să vă ajute să vă planificați.
De ce nu ai face asta?
Recenziile locatiilor de campare oferă informații privilegiate despre campinguri din punctul de vedere al rulotistului.
Acestea vă permit să intrați în detaliile mai putin placute a unei locatii de campare inainte de a vizita locatia și vă permit să vă entuziasmați de micile avantaje minunate care nu pot fi publicitate pe site-ul locatiei de campare.
Citirea de catre dvs a recenziilor inainte de a pleca in calatorie ar trebui să vă motiveze să vă împărtășiți propria experiență, pentru a-i ajuta pe viitori rulotisti sa isi gaseasca locatii mai bune.
Pe de altă parte, știind că un alt rulotist a fost incantat intr-o numita locatie de campare, poate ajuta alti rulotisti să se simtă încrezători atunci când îl aleg.
Folosiți pentru referințe viitoare
Un avantaj total neașteptat de a lăsa recenzii despre fiecare camping pe care îl vizitați vreodată este posibilitatea de a vă uita înapoi la propriile recenzii.
De ce ai vrea să faci asta?
Pentru a vă aminti cum v-ați simțit despre anumita locatie de campare și pentru a decide dacă doriți sau nu să vă întoarceți.
Acest lucru ar putea părea o prostie în acest moment, dar pe măsură ce vizitați tot mai multe locatii de campare de-a lungul anilor, poate deveni destul de dificil să vă amintiți acele mici detalii care ar putea face sau rupe o călătorie sau poate recitind comentariile actualizate, se observa o imbunatatire a situatiei de acum cativa ani.
„Mulțumesc” celor mai bune locatii de campare
O revizuire bună a locatiilor de campare este una dintre cele mai bune modalități de a mulțumi unui proprietar care are grija de afacerea lui si de turistii care ii trec pragul.
Citirea recenziilor bune nu numai că îi face pe manageri și personal să se simtă bine în legătură cu munca lor, dar, așa cum am subliniat mai devreme, aceste recenzii bune îi ajută să știe ce fac bine și ce lucruri trebuie cu siguranță să continue.
Pe lângă toate acestea, recenziile bune ale locatiilor de campare ajută la cresterea cifrei de afaceri ale campingului respectiv. Recenziile sunt excelente pentru proprietarii care au investit timp si bani si care isi respecta clientii, deoarece le va aduce mai multi turisti in viitor.
Indiferent dacă lăsați o recenzie pozitivă sau una negativă, atâta timp cât este detaliată și onestă, veți ajuta locatia de campare, alți rulotisti și voi înșivă să aveți o experiență in camping mai bună.
Poze credit Gabriel Vasilache
salut. am citit intamplator azi cele scrise de tine cu multa truda in 2017. felicitari pentru efort!
sunt rulotist de vreo 30 ani si sunt ruda directa cu cel mai mare dealer de rulote din olanda, firma din 1968.
am ceva comentarii de facut in direct. dedic multe zeci de minute din pasiune si compasiune.
si…dupa vreo 700.000 km facuti cu rulote in RO si in afara si dupa experiente personale cu vreo 45 de variante/tipuri/marci de rulote pe care le-am avut “la carlig”.
sergiu
0722 288 788
This information is so amazing thanks!
hi, your site is very good.Following your articles.
Sunt curios in cazul meu care este interpretrea, in sensul in care in cartea masinii Land Rover Discovery am MMA auto 3240 kg, MMA ansamblu de vehicule 6740 kg. Asta inseamna ca oricum nu am voie sa conduc masina nici fara remorca cu categoria B?? Sau nu am voie sa agat nici un tip de remorca cu categoria B? Multumesc
Ai voie 3240kg, și ansamblu cu o remorca de max 750 cu cât b
Pt Andrei Tudor: Ai voie 3240kg, și ansamblu cu o remorca de max 750 cu cat b
Un articol foarte informativ.vreau sa îmi cumpăr o rulota. Sunt complet nou in acest domeniu.
As avea și eu o întrebare. In cazul meu MMA auto trăgător este de 2150 iar MMA al autorulotei este de 1300. Bănuiesc ca masa proprie a rulotei este mai mare de 750 kg. Am nevoie de B96? Mentionez faptul ca am doar cat B. Va mulțumesc.
salutare.
daca ai categoria be ce.iti mai trebuie b96
Am și eu o întrebare dacă masina goala are 2200kg și masa maxima are 3200 pot trage un utilaj care este trecut ca remorca cu o greutate de 1500kg cu codul 96