Achizitie rulota Anglia, Olanda, Germania

Exista o lupta de idei intre achizitia unei rulote din Anglia sau din Europa, fara un rezultat concludent.

La rulote fabricate in Anglia in afara de pozitia usii de access pe partea opusa fata de rulotele continentale, mai trebuie analizate si alte aspecte importante.

In ringul de box


Runda 1

Vanzari de rulote in Anglia si exportul lor – analizam ca exemplu anul 2007  si observam ca

rulote vandute = 23.900 bucati

rulote exportate =  1.170 bucati 


Utilizand informatiile din acest link Vanzarile de rulote si autorulote din Europa, se observa ca Germania a exportat dublu fata de Anglia in anul 2017.

Castigator detasat – rulota fabricata in Europa (Germania si Olanda)


Runda 2 – Umiditatea din Anglia si umiditatea din Europa – Link online umiditate in Europa  

Se poate vedea online in timp real nivelul umiditatii pe intregul continent – surpriza mare – in data de 13/01/2018 nivelul umididatii din nordul Olandei este mai mare decat in Anglia!

Atrag atentia ca in Constanta de multe ori umiditatea este mai mare decat in centrul Angliei.

Eu am achizionat 1 rulota acum 6 ani din Olanda la care nu se inchideau usile in interior foarte bine – dupa ce a stat in Romania 3 luni, rulota „s-a uscat”.

Importanta este locatia din Anglia de unde cumparati rulota si nu poate fi generalizata informatia „TOATE rulotele din Anglia”


Runda 3 – gradul de izolare al rulotelor.

Rulotele mai vechi din Anglia au grad de izolare 2, in timp ce surorile lor din Europa erau prevazute cu grad 3.

De aici apare si „senzatia”ca rulotele din Anglia sunt mai „usoare”.

Rulotele moderne sunt toate gradul 3 de izolare.

Rulotele sunt clasificate din punct de vedere al eficientii in 3 categorii, denumite generit Grade.

Avem modelele foarte vechi gradul I, modele chiar pana in anul 2008 (mai ales modelele englezesti) gradul II si cele moderne gradul III.

Eficiența termică gradul II – Măsurarea cerinței de putere necesară pentru menținerea temperaturii interne la +20 grade timp de două ore cu o temperatură exterioară de 0 grade Celsius.

Eficiența termică gradul III – Măsurarea cerinței de putere necesară pentru menținerea temperaturii interne la +20 grade timp de două ore cu o temperatură exterioară de -15 grade Celsius.

Necesarul de gaz se calculeaza prin împartirea consumului de energie la multiplul dintre area zonei interne si diferenta de temperatura.

Castigatorul rundei 5 – rulotele europe


Runda 4 – constructia sasiului, element de baza

Am gasit pe internet 2 mari producatori de sasiuri de rulota – AL-KO si BPW.

Producatorii europeni si producatorii din Anglia utilizeaza cu precadere sasiurile AL-KO.

Ca un sfat, producatorul AL-KO recomanda spalarea sasiului si a componentelor sale anual pentru a evita depozitele de sare si mizerie in special dupa o iarna mai grea.


Runda 5 – greutatea rulotei

Atentie la neatentie, MMA a unei rulote si sarcina utila de incarcare sunt 2 lucruri DIFERITE.

Personal voi achizitiona o rulota cu sarcina utila cea mai mare, deoarece la plecarea in concediu, apar o multime de bagaje.

Am vazut ca ruletele europene au sarcina utila in general mai mare.


Runda 6 – materialul de constructie utilizat in exterior

Nu sunt inginer auto si nu pot sa ofer decat un rezumat al informatiilor gasite pe internet privind faptul ca rulotele cu coaja din ABS au probleme mari privind fisurarea ABS-ului ( mai ales ca la rulotele vechi englezesti nu au amortizoare).

Reparatia nu este complicata, in schimb daca nu identifici in timp util fisura atunci surpriza cu infiltratia apei va fi maxima.

Majoritatea rulotelor vechi din Anglia utilizeaza aceasta tehnologie.


Runda 7 – Suportul de biciclete

Sunt putine rulote vechi din Anglia cu suport de biciclete montat pe partea din spatele ei, relatia cu runda 8 „material slab” poate fi o explicatie.


Runda 8 – echiparea rulotelor englezesti versus europene.

Din punctul meu de vedere este o poveste de adormit copii faptul ca cele englezesti au mai multe dotari.

Trebuie sa intelegi ca totul costa, echiparea din start sau ulterioara cu accesorii inseamna cost de achizitie initial mare sau costuri suplimentare ulterioare.

Cand discutam de 12V si off camping, ponderea rulotelor englezesti echipate pentru off camping este covarsitor mai mare fata de cele Europene.

Diferenta pleaca de la faptul ca Europenii merg in general in camping, off camping -ul este interzis in majoritatea tarilor din Europa.


Runda 9 – Forma aerodinamica

Forma aerodinamica este mai avantajoasa la rulotele din Anglia dar limiteaza utilizarea parasolarelor, teraselor in caseta gen Thule Omnistore deoarece partea dreapta necesara instalarii corecte a terasei este redusa, restul fiind inclinata catre partea din fata a rulotei.


Runda 10 – Protapul scurt versus lung

Rulotele englezesti au protapul scurt, conduce la o efect aerodinamic crescut, distanta intre masina si rulota fiind mica, se reduce curentul turbional, in schimb nu mai ai loc unde sa montezi suportul de biciclete pe protap.

La cele Europene, lungimea protapului permite montajul unui suport de biciclete dar cu efect invers asupra curentului turbional.


Runda 11 – interiorul rulotelor 

Aici pot sa confirm faptul ca interiorul rulotelor englezesti este mai util, deoarece majoritatea au baie cu cadita de dus separat.

Daca adaugam comentariul de la runda 10, da, rulotele englezesti au o orientare mai buna catre off camping, oferind un intreg pachet – 12V, boiler gaz, baie cu dus separat.

Concluzii – Achizitie rulota Anglia, Olanda, Germania

  • rulotele europene stau mai bine la structura, rezistenta in timp si sunt orientate catre utilizarea lor in camping, majoritatea avand instalatie de 220V si boilere de 5l electrice.
  • rulotele englezesti incearca sa ofere confortul unei case de vacanta, prin utilizarea unei suprafete generoase din rulota pentru baie, wc si cabina dus, majoritatea avand instalatie de 12V, boilere pe gaz.
  • Si englezii si europenii merg in camping si merg si offcamping, analiza in realitate care optiune este mai utila electric 220V sau 12V si gaz rezulta din analiza pretului la energie electrica si la buteliile de gaz
  • Rulotele nu sunt construite pentru romani, noi suntem o piata noua in aceasta piata europena, exista studii de piata privind „ce isi doresc clientii”, totusi mergand la runda 1 si 2, observam ca cererea pentru rulotele Europene este mai mare, in ciuda faptului ca „sunt mai putin dotate la 12V „

Despre ce trebuie sa verifici la achizitia unei rulote s-a scris mult pe internet dar despre conceptul de consignatie de rulote si lista completa a vanzatorilor de rulote din Olanda nu s-a scris nimic.

Va prezint prima consignatie de rulote din Olanda Link catre consignatie Olanda

Aceasta CONSIGNATIE ofera la vanzare rulote direct de la proprietari. Cand negociati cu acest dealer, orice oferta necesita 1 sau 2 zile pentru raspuns deoarece, dealer-ul discuta cu proprietarul daca accepta sau nu oferta. REPET, aceasta locatie este punctul de intalnire doar intre vanzatori si cumparatori direct!

Olanda – https://www.caravans.nl

https://www.marktplaats.nl

https://www.speurders.nl/

https://www.tweedehands.nl

http://marktnet.nl

http://mobiel500.nl

http://caravans.net

http://kampeerzaken.nl

http://caravangids.nl

Belgia

– https://www.2dehands.be/caravans-kamperen/

https://www.2ememain.be/caravanes-camping/


Greselile cele mai frecvente in achizitia unei rulote

Daca avem deja masina, primul pas logic ar fi sa verificam cu ajutorul softului special creat in UK, comportamentul masinii din dotare si viitoarea rulota pe care intentionez sa o cumpar.

De ce trebuie sa testez asamblul?

Pentru ca vei descoperi ca aceasi masina tragatoare are diferite performante in functie de factori principali:

Program online “Mariajul” intre RULOTA si MASINA – partea legala, fara perdea


1 – alegerea gresita a LATIMII rulotei

Latimea rulotei este un factor important. Daca detin o masina ingusta, cu motorizare mica, atunci ma voi orienta catre o rulota cu latime de 2.2m, pentru a avea o aerodinamiciate crescuta. Daca ne orientam catre o rulota de 2.3m, adica doar 10cm, la prima vedere pare nesemnificativ, dar procentual inseamna o crestere a suprafetei desfasurate la vant a rulotei de 4.5%. Daca latimea rulotei creste la 2.5m atunci suprafata creste cu 13.6%.

2 – alegerea gresita a INALTIMEA RULOTEI

Sunt aceleasi principii exprimate mai sus, cu cat raportul intre inaltimea rulotei si inaltimea auto tragator creste, cu atat scade performanta asamblului. In primul film de mai jos se observa comportamentul aerodinamic cand raportul este foarte mare. Se adauga o cutie de portabagaj, scade raportul si in filmul 2 se observa imbunatatirea.

Totusi sunt accesorii care ajuta la imbunatatirea comportamentului aerodinamic al asamblului masina si rulota, se numeste deflector.


3 – alegerea gresita a IZOLATIEI rulotei

Am prezentat in articolul de mai jos ce inseamna izolatia rulotei gradul I, gradul II si gradul III.

link catre DILEMA cat zile „tine” butelia din rulota IARNA?


4 – montarea carligului de remorcare la nea’ Vasile de la coltul blocului

link catre Integrarea CALCULATORULUI unui carlig de remorcare la Nea Mitica de la coltul blocului – cutie automata


5 – nu utilizeaza aparate de masura a umiditatii peretilor

Se bazeaza pe “instrumentul olfactiv” personal sau al prietenului.

link catre Cum se verifica UMIDITATEA din peretele/mobila rulotei – profesional


 6 – nu elimina mirosurile de la fostul proprietar – utilizand generatorul de ozon

link catre – Cum se elimina mirosurile NEPLACUTE din rulota sau autorulota


Achizitie rulota din Germania

Majoritatea celor care importa masini din Germania utilizeaza website-ul http://www.mobile.deca referinta si informatii.

Este activata si limba romana.

Pleacam de la principiul ca o piata mare de desfacere iti ofera mult mai multe variante si optiuni decat o piata mica. 

Populatia Germaniei versus populatia Olandei este in raport de 4:1.

De ce as cumpara o rulota din Germania?

  • din cauza uzurii mai scazute datorita drumurilor calitative
  • din cauza regulamentului strict impus al legislatiei
  • datorita instalatii de gaza avand testul de verificare (obligatoriu)
  • datorita grijei proprietarilor fata de bunurile achizionate.

Un plus mare reprezinta distanta fata de malul marii, zonele cu umiditate ridicata si salina, elemente care distrug rulota intr-o perioada lunga de timp.

Sunt 2 categorii de vanzatori – cei privati si rechinii mari, care urmaresc si ei anunturile de achizitie a vanzatorilor privati.

Dumneavoastra de la 2000 km distanta … nu cred ca aveti sansa sa promiteti unui vanzatori privat sa o retina pentru un super pret, deoarece rechinii din zona vor musca inaintea dvs.

O rulota cu potential, fara defecte se va vinde repede, o rulota care are defecte sau starea generala lasa de dorit, va ramane in bratele proprietarilor, asa ca atentie … proprietar sanse mari la preturi mici dar si la defecte ascunse.


Sa definim un vanzator de incredere si unul la inceput de drum de pe site-ul mobile.de…

Exemplul Nr 1 – un vanzator de incredere

  • sunt pline 5 stele sau 4+1/2, sau 4 stele – din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (154) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul.

Untitled

Exemplul Nr 2 – un vanzator sub semnul reticentei

  • sunt pline 4 stele sau 4+1/2, din punctul meu de vedere, este super ok
  • In paranteze (1) ca exemplu reprezinta numarul persoanelor care au apreciat vanzatorul.

In ce consta diferenta intre exemplul 1 si 2 ?

Diferenta consta in numarul pe persoane care au apreciat vanzatorul, adica cu cat numarul este mai mare, cu atat acuratetea este mai mare, puteti avea o imagine mai clara a vanzatorului.

Cat de greu se obtin aceste stele? Foarte greu, similar ca si la sistemul Ebay.

Website-ul mobile genereala aleatoriu email-uri privind modul in care vanzatorul ti-a raspuns la solicitarile tale, si genereaza un raport catre vanzator si catre pagina site-ului.

comunicatia cu MOBILE

Preturile normal vor avea variatii, un produs similar se va vinde mai scump la un dealer cu rating foarte mare.

Acest indicator prezinta seriozitatea vanzatorului, multe persoane alegand sa cumpere mai scump, dar sa nu efectueze un drum pana in Germania.

Se evita sa ajungi acolo, descoperi ca rulota s-a vandut sau are defecte ascunse.

Personal nu voi pleca la un drum de 4000 km fara o certitudine ca rulota de care sunt interesat ma va astepta … acolo, unde am gasit-o.


Ce poti face in acest moment cand ai descoperit ca vanzatorul tau are rating foarte bun?

Oferi un avans de 500 euro transferabili prin banca, in baza unei facturi de achizitie

Stabilesti o perioada de rezervare, dupa expirarea careia, vanzatorul va putea revinde caravana daca nu ai aparut sa o ridici.

Atrag atentia asupra anumitor elemente de siguranta:

  • pretul pentru persoanele fizice trebuie sa contina TVA. Fiti siguri ca pretul afisat sau mentionat in factura este cu TVA inclus (acesta trebuie evidentiat separat in factura)
  • factura trebuie sa fie finala, mentionand ca se va plati avans suma de 500 EURO (ex) din suma totala
  • restul va fi achitat cum dvs decideti, numerar, tranfer bancar sau card.
  • perioada de rezervare sa fie mentionata in scris in corespondenta electronica sau in factura proforma
  • sa solicitati poze actualizate ale rulotei inainte de plati, aceastea fiind opozabile
  • sa solicitati conditiile de returnare a avansului
  • daca in momentul inspectiei rulotei veti identifica probleme ce nu v-au fost aduse la cunostinta anterior, solicitati returnarea avansului

Atentie – nu exista ieftin si foarte bun!


Utilizeaza traducator din limba romana in limba germana, acesta fiind instrumentul de a discuta cu vanzatorii.

https://translate.google.ro/

Raspunsul dansilor se copie in acelasi soft de traducere automata … si veti citi raspunsul in limba romana ….


Stiu ca te-ai saturat sa cauti rulota ieftina in Romania, mai ales anul acesta cand preturile au crescut fabulos de mult.

Dar daca tu inca crezi ca esti singurul care viseaza la rulota ieftina din Olanda atunci te inseli.

Am scris anterior un articol in care am mentionat un aspect important – pana ajungi tu in Olanda sau Anglia dupa rulota aia ieftina sunt rechinii din zona care o vor cumpara …

Initial nu crezi informatiile pe care le prezint dar dovada clara este in pozele prezentate.

O rulota practica, buna si cu pret atractiv postata initial in Olanda pe site-urile lor de prezentare a fost preluata de catre un vanzator din Germania si pretul a crescut ca Fat Frumos.

Pret listare in Olanda = 9500 Euro

Am scris vanzatorului din Olanda si l-am rugat sa imi mai trimita niste poze suplimentare cu interiorul rulotei.

Raspunsul dansului a fost – nu am poze suplimentare.

 

Am incercat sa revin si sa – l intreb daca mai ofera discount la pretul solicitat dar nu am mai avut sansa sa ii mai scriu deoarece rulota era deja vanduta.

Incerc sa caut aceasi marca de rulota in Germania si surpriza, gasesc acelasi anunt si aceleasi poze …. dar cu pretul de listare de 12.900 Euro.

Nu are sens sa va mai povestesc faptul ca s-a vandut …. in Germania de catre un vanzator neamt!

Cred ca acum intelegi ca

  1. exista rechini care vaneaza tot ce este ieftin si bun in toata lumea
  2. pana ajungi tu din Romania in Olanda, cea mai buna rulota si cea mai ieftina rulota s-a vandut de 3 zile.
  3. cand aud nemtii si olandezii de „romani” le trece … sa te invite la ei in curte sa „vizionezi” rulota lor
  4. atentie la atacul hotilor din parcari, alege pentru siguranta ta, o parcare pazita si monitorizata video, chiar daca trebuie sa platesti taxa de parcare. Metodele hotilor sunt departe de limita imaginatiei tale
  5. iti trebuie minim 4 zile sa mergi pana in Olanda si inapoi, iar daca ai numai 20 de zile de concediu anual, atunci ti-ai cam ratat vacanta, iti mai trebuie zile suplimentare pentru RAR si inmatriculare.
  6. daca mergi singur, trebuie sa stii o limba de circulatie internationala ca sa poti sa te descurci usor in Germania sau Olanda si iti trebuie aproximativ 800 Euro sa investesti in combustibil, cazare si mancare
  7. daca esti genul care „iti mananci de sub unghii”, stai mai bine acasa, sunt o multime de surprize de platit pe drum. Poti sa dormi ca boschetarul in masina la 5 grade, sa nu lasi motorul pornit caci consuma combustibil … sau poti sa dormi la un motel cand mergi spre Olanda sau Germania. Surpriza – camerele de hotel sunt de la 50 de Euro in sus iar cele ieftine sunt rezervate din timp.
  8. daca esti genul care isi face nevoiele pe la fiecare colt de parcare, atunci stai acasa, WC din parcarile din Europa costa. Nu prea mult dar inmultit cu 5 zile x 3 ori se aduca acolo ceva euroi. Cand iti spun la vanzare ca aducerea rulotei in Romania a costat 800 de Euro – incepi sa strambi din nas si ma intrebi … de ce nu iti ofer discount de 1000 de euro, caci in Olanda este mai ieftin.
  9. poti sa pleci de acasa din Romania cu slanina si cu ceapa in geanta ca sa nu consumi prea mult pe drum dar la fel de bine, poti sa opresti sa servesti o supa/masa calda la o benzinarie pe marginea autostrazii si atunci daca nu ai pastile de inima la tine, s-ar putea sa ai un soc la cati bani trebuie sa scoti din buzunar.
  10. daca rulota mult visata inseamna o rulota de 2500 de euro, atunci stai acasa in Romania si salveaza 800 de Euro, mai bine ii utilizezi ca sa iti cumperi accesorii sau sa petreci vacanta in rulota.
  11. daca te tine buzunarul, atunci cumpara o butelie de gaz pentru rulota plina de la Dealer, o sa fie utila pe drumul de intoarcere in perioada rece. Daca vrei sa mai salvezi cativa Euro, pleaca din Romania cu butelia in masina, cu oglinzile retrovizoare si cu cantarul dupa tine.
  12. daca nu ai condus niciodata o masina cu rulota, atunci vei avea multe surprize, cea mai mare fiind lipsa locurilor de parcare din Germania. Daca esti meltean, poti sa parchezi perpendicular pe 6 locuri de parcare pentru masinile mici si te culci in rulota.
  13. te sfatuiesc sa mergi cu cineva care are permis de conducere si care poate sa mai conduca si el la intoarcere asamblul „melcul”. Acel cineva in plus, inseamna o ciorba calda in plus si taxe de WC in plus …
  14. sa iti cumperi un cantar de verificare a incarcarii pe carlig, deoarece nu stii care este distributia greutatii rulotei si niste oglinzi suplimentare heliomatice. Intreaba vanzatorul daca rulota va fi vanduta impreuna cu roata de rezerva + cric + cheie de roti, caci in caz de o pana pe drum/autostrada fara cele 3 rezerva-cheie de roti-cric s-ar putea sa ai o mare problema.
  15. samsarii – ii vezi in trafic cum merg cu rulota in spinare cu 70 sau 80 km/ora ca sa nu consume … incearca sa salveze costurile si sa iti ofere o rulota ieftina. Te-ai gandit ca la viteza asta .. din Anglia pana in Romania au nevoie de 3 zile ?
  16. daca nu ai timp esti fortat sa mergi mai tare, mergand mai tare, inseamna sa consumi combustibil. Vrajeala cu 8% masina si rulota este buna de adormit copii, la o medie de 90 de km la ora sub 12% nu scoti decat daca mergi in spatele tirului. Consmul de 6% la dus si 13% la intors inseamna 9.5% media consumului – 4500 km. Plus taxe de autostrada, taxe de WC, mancare, cazare, asigurare rulota si diverse ….
  17. inainte de a pleca la drum pana in Olanda, Anglia sau Germania, iti sugerez sa te gandesti daca esti dispus sau nu sa iti petreci 5 zile in masina si sa iti consumi 5 zile din concediul anual …cand am vandut rulota le spuneam celor care sunau – mergeti oameni buni in Olanda sa va luati rulota, numai ca va trebuie vreo 6 zile ca sa va plimbati pana acolo si inapoi … Ai serviciu, ai copii, ai probleme, daca iti permiti luxul sa mergi atatea zile pentru o rulota, atunci drum bun. Daca nu, cred ca „samsarul” este o solutie mai buna si mai practica.
  18. Dealerul care ofera „buy back” la masini, aratand ca iti ofera masina noua la schimb cu diferenta impreuna cu masina veche- scuze ??? nu tot un samsar este si el??? Ala e samsar „cu acte” sau cum se spune acum „afacerist” 🤣😂🤣😂

Atentie la cei care viseaza la o rulota … adusa ieftin de afara.

Nu exista IEFTIN, exista optimizarea costurilor.

Rulotele sunt umplute de samsari cu anvelope uzate si alte bunuri care murdaresc interiorul rulotei.

Asa ca daca vezi o rulota pe internet …. se poate sa ai o surpriza cand o vezi in realitate, cu scuze normala … sefu’ asa era cand am luat o

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *